پرسپولیس نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه جدید اعلام شده دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، میزبانی تیم‌های ایرانی را در ورزشگاه‌های خانگی آنها به رسمیت شناخت.

در حالی که دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا از بررسی شرایط ایران برای اعطای میزبانی دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در فروردین سال ۹۹ خبر داده بود، اما سایت AFC اعلام کرد که نمایندگان کشورمان در دور برگشت میزبان خواهند بود.

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا اعلام کرد که تیم‌های ایرانی باید تمام دیدارهای خانگی خود را در کشور بی طرف برگزار کنند، اما پیش از تأیید شدن از سوی کمیته اجرایی AFC پیشنهاد دیگری به ایران شده بود. پیشنهادی مبنی بر اینکه بازی‌های پلی‌آف در کشور بی طرف برگزار شده و دیدارهای خانگی در مرحله گروهی به دور برگشت منتقل شود. پیشنهادی که ابتدا مورد موافقت باشگاه‌های ایرانی قرار نگرفت، اما پس از جلسه‌ای که مدیران باشگاه‌ها در مقر AFC با ویندسور جان داشتند، این پیشنهاد پذیرفته شد.

تیم‌های استقلال و شهر خودرو دیدارهای پلی‌آف خود مقابل الکویت کویت و الرفاع بحرین را در دبی و شارجه برگزار کردند و حالا با قطعی شدن صعودشان به لیگ قهرمانان آسیا پس از برتری مقابل الریان و السیلیه قطر باید در مرحله گروهی رقابت کنند. دو تیم پرسپولیس و سپاهان هم که سهمیه مستقیم را در اختیار داشتند، در مرحله گروهی حضور داشتند.

به این ترتیب در هفته‌های اول، دوم و سوم تیم‌های ایرانی میهمان رقبای خود خواهند بود و در هفته‌های چهارم، پنجم و ششم به میزبانی می‌پردازند. میزبانی تیم‌های ایرانی در خانه میزبانی از تیم‌های عربستانی را شامل نمی‌شود و مانند چهار سال گذشته دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شود. با این حال حتی در خصوص میزبانی در دو دیدار دیگر هم حرف و حدیث فراوان بوده و گفته شده بازگشت میزبانی منوط به بررسی‌های مجدد از ایران است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعلام برنامه خود دیدارهای تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو را در سه ورزشگاه آزادی، نقش جهان و امام رضا (ع) اعلام کرده است که در زیر می‌آید:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)