بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که علت سرخپوشان پرسپولیس فارغ از مسائل فنی، اسیر نشدن این تیم در حواشی مربوط به کرونا بوده است.

کوروش برمک در خصوص شرایط پرسپولیس در شروع مجدد لیگ و ادامه بردهای این تیم که شانس آنها را برای قهرمانی بیشتر کرده است، گفت: با توجه به شرایط جدولی، پرسپولیس با فاصله امتیازی که با رقبا دارد، حاشیه امنیت خوبی برای خودش ایجاد شده است. این فاصله هم حاصل زحمات بازیکنان و کادر فنی از ابتدای فصل تا کنون بوده است.

وی افزود: مسئله مهم اینجاست که پس از متوقف شدن لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا و سپس شروع مجدد مسابقات با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، پرسپولیس تنها تیمی بود که اسیر حاشیه نشد و به فوتبال و حفظ جایگاهش فکر می‌کرد. من هم به عنوان یک شهروند سلامت تمام مردم و ورزشکاران و خانواده آنها برایم بسیار حائز اهمیت است، اما وقتی ستاد مبارزه با کرونا دستور به باز شدن اماکن و اصناف می‌دهد و درباره فوتبال هم چنین تصمیمی می‌گیرد، تیم‌های فوتبال هم باید احترام بگذارند. با این حال دیدیم که پیش از شروع لیگ هم برخی تیم‌ها اعلام کردند ۷ یا ۸ بازیکن کرونایی دارند، اما وقتی صحبت از راستی آزمایی شد، یک روزه بازیکنان آنها خوب شدند.

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه لغو مسابقات و بازی‌ها نیز طبق پروتکل‌ها شاخصه و معیارهایی دارد، یادآور شد: نمی‌خواهم از تیمی نام ببرم، اما هنوز خیلی از تیم‌ها اسیر حواشی مربوط به کرونا هستند، اما پرسپولیس این حاشیه را هم به خوبی مدیریت کرد تا به تیمش آسیب نرسد. در دو بازی اخیر با پیکان و شاهین بوشهر، فارغ از حاشیه‌های فضای مجازی و رسانه‌ای پرسپولیسی‌ها بازی خودشان را انجام دادند. در بازی این هفته مقابل شاهین هم با اینکه حریف می‌خواست حداقل امتیاز را بگیرد و آنچنان زهردار نبودند، اما ۱۰ نفره شدن پرسپولیس هم عاملی نبود تا این تیم به پیروزی نرسید.

برمک با اشاره به اینکه تیم شاهین فقط کمی روی ضربات ایستگاهی خطرناک نشان داد، گفت: ۱۰ نفره شدن پرسپولیس و اخراج کمال کامیابی‌نیا هم به اعتقاد من کمی سختگیرانه بود، اما کادرفنی پرسپولیس در این مورد هم اسیر حاشیه نشد تا جو نیمکت به هم بریزد. اگر پرسپولیس ۱۰ نفره نشده بود، چه بسا این بازی هم ۲ بر صفر یا ۳ بر صفر به سود این تیم خاتمه پیدا کرده بود. البته که تفاضل گل در این شرایط چندان حائز اهمیت نیست و پرسپولیس باید تلاش کند تا امتیاز جمع کند. در مجموع و با اینکه توپ با خوش شانسی به ترابی رسید تا این بازیکن گل بزند، اما خط دفاعی شاهین هم چندان حرفی برای گفتن نداشت تا پرسپولیس را اذیت کند.

وی در واکنش به این مسئله که با شرایط فعلی جدول و بازی‌های باقیمانده آیا تیمی می‌تواند چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس را با خطر مواجه کند، اظهار داشت: از نظر فنی، همیشه اعتقاد داریم تا وقتی قهرمانی مسجل نشده است، هر نوع احتمالی وجود دارد. بازیکنان، کادر و هواداران پرسپولیس هم نباید فکر کنند که قهرمان شده‌اند و کار تمام است. شاید در یکی دو بازی آنها مرتکب اشتباه شوند و رقبا بتوانند به پرسپولیس برسند. من فقط یک نگرانی دارم که مربوط به بحث کرونا و گزارش‌های اختصاصی هر تیمی از این وضعیت است. سازمان لیگ باید کلینیک یا آزمایشگاهی را اختصاصی برای تست کرونای تیم‌های لیگ برتری تعیین کند که مورد تأیید خودش باشد که اگر باشگاهی اعلام کرد ۱۲ بازیکن کرونایی دارد، نیاز به راستی آزمایی هم نداشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)