مهاجم استقلال با انتقاد از مسئولان این باشگاه تاکید کرد که تا امروز فقط وعده دریافت پول را شنیده است.

فارس، مشکلات مالی باشگاه استقلال این روزها باعث ایجاد شایعاتی شده و حتی مدیرعامل این باشگاه اعلام کرده در صورتی که پول از وزارت ورزش نرسد، این تیم دچار بحران خواهد شد.

در عین حال بازیکنی نظیر آرش برهانی به خاطر همین مشکلات در تمرین روز گذشته شرکت نکرد تا با مسئولان این باشگاه صحبت کند.

برهانی در خصوص دلایل غیبتش در تمرین دیروز و اتفاقاتی که در این چند وقت اخیر برایش رخ داده، صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید.

چرا روز گذشته به تمرین نرفتی؟

یک سری مشکلات مالی داشتم که فکر می‌کنم باشگاه کاملا در جریان آنها است. حس کرده بودم بدقولی شده و نمی‌دانم که تا چه زمانی این اتفاقات می‌خواهد ادامه داشته باشد. دیروز به تمرین نرفتم تا با مسئولان صحبت کنم تا هم تکلیف خودم و هم تکلیف آنهایی که چک دستشان دارم را روشن کنم.

 حالا تکلیف چه شد؟

صورت خوشی ندارد که مدام بگویند 3-4 روز دیگر مشکلات حل می‌شود. خسته شده‌ایم. اول گفتند قبل از تعطیلات، بعد گفتند تعطیلات اجلاس تمام شود، صد در صد پول می‌دهیم. بعد گفتند قبل از بازی با راه‌ آهن و بعد از آن گفتند قبل از بازی با نفت آبادان،‌ حالا هم می‌گویند چند روز دیگر. مدام قول، قول و باز هم قول اما انجام نمی‌شود. خدا می‌داند بازیکنان نمی‌توانند تمرکز کاملی روی تمرینات و بازی‌ها داشته باشند. روی همین قول‌ها قبل از بازی با صبا حساب کرده بودم و فتح الله زاده به من گفت که حتما به تو پول می‌دهم اما بعد از بازی حتی نتوانستم ایشان را پیدا کنم. هر رایزنی بود انجام دادم اما نتوانستم با او حرف بزنم.

هنوز با مسئولان صحبت نکردی؟

دیروز با علی امیری معاون باشگاه حرف زدم و ایشان گفت که این دفعه صد در صد تا 25 مهر ماه به بازیکنان پول می‌دهیم. از این بیست و پنجم‌ها خیلی آمده و رفته ولی باز هم صبر می‌کنیم. این همه صبر کردیم تا 25 مهر هم صبر می‌کنیم. مدام استرس دارم که نکند نتوانم چک فلان روز را پاس کنم و یا نتوانم طلب فلان شخص را بدهم.

اینگونه حرف می‌زنی، مسئولان ناراحت نشوند؟

به نظر شما من بد صحبت می‌کنم؟

شاید مدیران و مسئولان ما در ایران زیاد طاقت انتقاد را نداشته باشند.

انتقاد نیست، حقیقت است. من هیچ کس را زیر سؤال نمی‌برم و توهین نمی‌کنم اما ای کاش متولیان و مسئولان خودشان را جای ما بگذارند. کل مجموعه استقلال مشکلات را می‌دانند. من اینگونه حرف می‌زنم که اگر تا روز 25 مهر ماه پول نگرفتیم مردم از دست بازیکنان ناراحت نشوند و دوباره نگویند بازیکنان به خاطر پول بازی می‌کنند.
مشکلاتی داریم که شاید هواداران ندانند. آنها خیلی از مسائل را نمی‌دانند و فقط 90 دقیقه را تماشا می‌کنند. بازیکنان در تمرین استرس موعد فلان چک خود را دارند ولی هوادار این را نمی‌داند. در این مدت سر تمرین نکردنم حرف‌های زیادی مطرح شد ولی امیدوارم هواداران اتفاقات را پای بی‌غیرتی بازیکنان نگذارند. بازیکنی که فکر و ذکرش درگیر باشد، نمی‌تواند خوب تمرین کند. به خدا من هم خانواده دارم و مثل مردم باید هزینه‌های زندگی‌ام را بپردازم.

 

می‌گفتند یکی از بازیکنانی که بحث بازداشتش به خاطر مشکلات مالی مطرح شده، تو بودی. چنین چیزی صحت داشت؟

بحث بازداشت مطرح نبود ولی مشکلات مالی داشتم. حتی خود آقای فتح‌الله‌زاده بحث بازداشت من را تکذیب کرد اما کتمان نمی‌کنم آنقدر مشکل مالی داشتم که مجبور شدم خط موبایلم را بفروشم تا چکم را پاس کنم. یک سال بود که به یک نفر بدهکار بودم و پول زیادی از من می‌خواست و شما چه کسی را سراغ دارید به خاطر دریافت طلبش صبر کند؟

ظاهرا بازیکنان به یکدیگر پول قرض می‌دهند…

یکی ماشینش را می‌فروشد و یکی هم مثل من خط موبایلی را که خیلی دوست داشتم، فروختم. باور کنید کار به جایی رسیده که پول توجیبی هم نداریم.

تا به حال چقدر از باشگاه پول گرفته‌ای؟

من مبلغی دریافت کردم که جالب است در خصوصش توضیح دهم. 4 ماه پیش باشگاه به من پولی پرداخت کرد که از آقای امیری خواستم مستقیما پول را به حساب طلبکارم بریزد. اصلا رنگ پول را ندیدم. 11 هفته گذشته یک ریال نگرفته‌ایم و به خدا بعد از 8 ماه بی‌پولی، پول را مستقیما به حساب شخص مورد نظر ریختم. در این فصل سه چک دارم که مبلغش خیلی بیشتر از طلبم از باشگاه است. من هم روی حساب قرارداد و طلبم چک می‌کشم. حتی وقتی پول را به حساب طلبکارم ریختند، هیچ اعتراضی نکردم.
قرار بود اردیبهشت به ما پول بدهند و من برای برج 5 چک کشیدم. سه ماه وقفه انداختم که اگر باشگاه پولی نداشت، در فاصله این سه ماه چک را پاس کنم ولی باز هم این اتفاق نیفتاد. نمی‌گویم پولی نگرفته‌ام چون همانطور که گفتم مبلغ را به حساب شخص دیگری واریز کردم. ولی در مقابل پولی که از باشگاه طلبکارم رقم دریافتی‌ام ناچیز است.

چرا بقیه اعتراض نکردند؟

بقیه هم گفته‌اند. صادقی و عمران‌زاده هم حرف زده‌اند. تعدادی از بازیکنان ما از تیم‌های دیگر آمده‌اند و مطالبات خود را از آنها گرفته‌اند ولی من چنین شرایطی ندارم. به خدا قسم من شرایط استقلال را می‌دانم چون سال‌ها در این تیم بازی کردم ولی انصافا مشکلات امسال عجیب و غریب است.

این روزها قلعه نویی نیز عزادار است و با او هم نمی‌توانید صحبت کنید.

ما شرایط امیر خان را درک می‌کنیم و می‌دانیم چه غم بزرگی دارد. باید از لحاظ روحی به او کمک کنیم و خوشبختانه مجید صالح هم سرمربی بوده و هم تجربه دارد که تمرینات شادابی را برای بازیکنان در نظر بگیرد.

 
به نظر می‌رسد در بازی آینده مقابل تراکتورسازی بازی حاشیه‌ای و جنجالی را ببینیم؟

نباید بگوییم فلان بازیکن فصل گذشته در آن تیم بازی می‌کرده و این مسائل حساسیت به وجود می‌آورد. بازیکنانی که در تراکتورسازی بازی کرده‌اند، برای آنها زحمت کشیده‌اند و باید از آنها تشکر کرد. تبریزی‌ها در خواب هم نمی‌بینند تراکتورسازی دوباره نایب قهرمان شود و هر چقدر هم هزینه کنند نمی‌توانند این عنوان را به دست بیاورند اما قلعه نویی این کار را برای آنها انجام داد.

جالب اینجاست که سال گذشته این تیم آنقدر متحول و مدعی شده بود که حتی اگر تراکتورسازی مساوی می‌کرد آنها ناراحت می‌شدند. فکر نمی‌کنم قلعه نویی در حق تراکتورسازی بدی کرده باشد که بخواهند چنین رفتارهایی با او انجام دهند و یا بگویند بازی در آنجا سخت و جنجالی است.

ظاهرا از کی‌روش انتقاد کرده بودی چون به تیم ملی دعوت نشدی؟

من حرفم را تکذیب نمی‌کنم ولی دوستان مقداری پیاز داغش را زیاد کرده بودند. خواهش می‌کنم از حرف‌های امروز من برداشت‌های شخصی نکنند و تیترهای استنباطی نزنند. من گفتم در این سه چهار هفته بد کار نکرده بودم و دوست داشتم مثل خیلی‌ها دعوت شوم و به تیم ملی خدمت کنم. مهاجمان تیم ملی مثل انصاری‌فرد، قاضی و غلامی بازیکنان بسیار خوبی هستند ولی من هم 8 سال پیش در جام جهانی بودم و در دو دوره در مقدماتی جام جهانی حضور داشتم. فکر نمی‌کنم چیزی از آنها کم داشته باشم. هر چند قبول دارم سه گل در 8 بازی آمار زیاد خوبی نیست ولی توقعم این بود که مربیان تیم ملی نگاهی هم به من داشته باشند. این عین صحبت من بود و هیچ انتقادی نسبت به نحوه انتخاب دیگر بازیکنان یا ملاک او انجام ندادم و حالا هم از تلاشم کم نمی‌کنم و مطمئن باشید بیشتر تلاش می‌کنم تا به تیم ملی دعوت شوم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)