مرجع خبری پرسپولیس : صعود مستقیم کره جنوبی، ژاپن و استرالیا / بررسی احتمالات صعود ایران

در حالیکه دو هفته دیگر به پایان مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باقی مانده است، چهار تیم کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به طور مستقیم راهی این مسابقات شدند و ایران باید منتظر اما و اگرهای همیشگی باشد!

هفته هشتم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2010 در قاره آسیا در حالی به اتمام رسید که تیم‌های ملی استرالیا، ژاپن و کره جنوبی به حدنصاب لازم برای صعود به جام جهانی دست یافتند. این سه تیم که در دیدارهای هفته هشتم در خارج از خانه به میدان رفته بودند موفق به کسب امتیاز در مصاف با میزبانان خود شدند. ژاپن با یک گل از سد ازبکستان گذشت، استرالیا در مصاف با قطر به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داد و کره جنوبی نیز با دو گل امارات را درهم کوبید.

با این نتایج استرالیا و ژاپن از گروه A و کره جنوبی از گروه B مسافر جام جهانی شدند. در گروه A سه تیم بحرین، قطر و ازبکستان برای کسب رتبه سوم جدول می جنگند تا در مرحله پلی اف شانس راهیابی به جام جهانی را جستجو کنند. بحرین که یک بازی کمتر نسب به ازبکستان و قطر دارد، با یک پیروزی در دو دیدار آتی خود، بر سکوی سوم گروه A می ایستد و جواز حضور در دیدار پلی اف جام جهانی 2010 در قاره آسیا را بدست می آورد.

در گروه B نیز سه تیم کره شمالی، عربستان و ایران با درصد شانس متفاوت برای دستیابی به سکوی دوم گروه می جنگند. در این گروه کره شمالی با 11 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به

 عربستان و ایران بر سکوی دوم ایستاده است. این تیم تا پایان مرحله انتخابی جام جهانی تنها یک بازی دشوار پیش رو دارد و در روز پایانی مسابقات در خانه عربستان به میدان خواهد رفت. عربستان علاوه بر این یک دیدار خانگی، یک بازی نیز مقابل کره جنوبی در سئول برگزار می کند. ایران هم با یک دیدار خانگی مقابل امارات و رویارویی با کره جنوبی در سئول به کار خود در مرحله انتخابی پایان می دهد.

امتیازات این سه تیم و دیدارهای پیش روی آنها نشان می دهد که شانس دو تیم کره شمالی و عربستان برای ایستادن روی سکوی دوم گروه B به مراتب بیش از ایران است. تیم ملی کشورمان تنها در صورتی می تواند امیدوار به کسب عنوان دوم این گروه باشد که هر دو دیدار آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و عربستان و کره شمالی نیز از دیدارهای پیش روی خود بیش از 2 امتیاز کسب نکنند.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای راهیابی به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی شرایطی دشوار دارد. اگر تیم ملی عربستان در مصاف با تیم صعود کرده کره جنوبی موفق به کسب سه امتیاز شود و در دیدار پایانی مقابل کره شمالی تن به شکست دهد، تیم ملی ایران حتی در صورت پیروزی در دو دیدار آینده هم به مرحله پلی آف صعود نخواهد کرد.

در این حال تیم ملی فوتبال ایران این شانس را دارد که با کسب 4 امتیاز از دو دیدار آینده به مرحله پلی آف صعود کند. این اتفاق تنها در صورتی رقم می خورد که تیم کره شمالی در دیدار پایانی برابر عربستان تن به شکست دهد. در این شرایط تیم ایران می تواند با بهره گیری از امتیاز رودرو بالاتر از کره شمالی قرار گرفته و به پلی آف راه یابد.

قطبی و شاگردانش صرفنظر از نتایج حریفان باید در دو دیدار آینده پیروز شوند تا شانس بالایی برای راهیابی به مرحله پلی آف داشته باشند.

– نتایج دیدارهای هفته هشتم از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 در قاره آسیا به شرح زیر است:
گروه A
* ازبکستان صفر – ژاپن یک
گل: شینجی اوکازاکی (9)
اخراج: ماکاتو هاسبه (ژاپن – 89)
* قطر صفر – استرالیا صفر

جدول رده بندی گروه A

تیم

بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

1- استرالیا

6

4

2

8

0

8+

14

2- ژاپن

6

4

2

9

3

6+

14

3- بحرین

6

2

1

3

5

6

1-

7

4- قطر

7

1

2

4

4

13

9-

5

5- ازبکستان

7

1

1

5

5

9

4-

4

گروه B
* ایران صفر – کره شمالی صفر
* امارات صفر – کره جنوبی 2
گل‌ها: پارک جی سونگ (9) و سانگ یونگ کی (38)
اخراج: بشیر سعید (امارات – 85) و دو هیون کیم (کره جنوبی – 48)

جدول رده بندی گروه B

تیم

بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

1- کره جنوبی

6

4

2

11

3

8+

14

2- کره شمالی

7

3

2

2

7

5

2+

11

3- عربستان

6

3

1

2

8

8

0

10

4- ایران

6

1

4

1

6

6

0

7

5- امارات

7

1

6

6

16

10-

1

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)