چهارشنبه 21 اسفند (11:00)

مرجع خبری پرسپولیس : آقایان بهتر است بجای تخریب قطبی از فساد مطبوعاتی ها و راز دلالی هایشان در فوتبال ایران بنویسند !

مصاحبه افشین قطبی با یک رسانه خارجی شاید از سر بزرگ نمایی و حسرت هایی که بر دل امپراتور باقی مانده بود اما نمی توان از بعضی واقعیت های موجود در میان صحبت های سرمربی اسبق پرسپولیس گذشت . واقعیتی تلخ که با وجود گذشت ماه ها از زمان خروج قطبی از ایران همچنان ادامه دارد . واقعیتی به نام جریان رسانه ای برای نابودی یک چهره محبوب ! مطبوعات و رسانه های ورزشی درست از زمانی که قطبی به جهت دروغ نویسی و نشر اکاذیب متهمشان کرد کمر به قتل او بستند تا دست در درست عوامل پایه بلند فوتبال و سازمان تربیت بدنی پروسه تخریب این چهره محبوب نزد افکار عمومی را سرعت ببخشند .
افشین قطبی دوشنبه شب و ساعاتی پیش از نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل دوربین های تلویزیونی قرار گرفت و در حالی که سعی داشت خود را منطقی جلوه دهد سفره دل خود را برای این رسانه بیگانه باز کرد . قطبی از ماجرای سرمربیگری تیم ملی گفت و به تماس مهدی تاج ساعاتی پیش از انتخاب سرمربی تیم ملی اشاره کرد که انتخاب قطبی را به او تبریک گفته بود . جریان رسانه ای و در راس آن ها مطبوعات ورزشی امروز با متهم کردن قطبی ادعا کردند قطبی از سر نادانی سعی در تخریب علی دایی دارد و نرسیدن به نیمکت هدایت این تیم را از چشم سرمربی کنونی می بینند ! سوال اینست که مگر ساعاتی قبل از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی خود ایشان ادعا نکرده بودند هر کس لابی قوی تر دارد سرمربی تیم ملی می شود ؟ چگونه است که حالا اصحاب رسانه تمامی این اتفاقات را فراموش کرده و به همین راحتی افشین قطبی را متهم می کنند ؟ منتقدین دایی چطور حالا که پای تخریب افشین قطبی به میان آمده در مقام حامی سرمربی تیم ملی بر آمده اند ؟!

قطبی در بخش دیگری از صحبت هایش از بی سابقه بودن حضور 90 هزار تماشاگر در یک روز میان هفته آن هم در ماه مبارک رمضان و ساعات پایانی شب ( اشاره به بازی پرسپولیس و راه آهن در لیگ هفتم حرفه ای ایران ) گفت و امروز اصحاب رسانه سعی دارند این مساله را یک امر عادی جلوه دهند !! این درست که هواداران پرسپولیس هیچ گاه در شرایط حساس تیم خود را تنها نگذاشته و ارتش سرخ پایتخت همواره به عنوان پر طرفدار ترین تیم ایران و آسیا مطرح بوده اما کدام مثال شهودی از حضور 90 هزار نفری هواداران در یک روز میان هفته آن هم در ساعت 20 در ورزشگاه آزادی وجود دارد ؟ جالب تر آنکه یکی از روزنامه ها امروز مدعی شد حضور این تعداد تماشاگر به جهت حضور ستاره هایی چون علی کریمی و پتروویچ بوده ! در حالی که ماجرای نقل شده از سوی سرمربی پیشین پرسپولیس به فصل هفتم مربوط می شود نه فصل جاری رقابت های لیگ !
قطبی از حمله 50 نفری لیدرهای خط گرفته باشگاه به اتومبیل شخصی اش گفت در حالی که یکی از روزنامه ها امروز در مصاحبه با یکی از لیدر های باشگاه نوشت : ” کدام 50 نفر ما کمتر از 10 نفر بودیم ! در ضمن فقط آینه ماشین را شکستیم و به شیشه ها کاری نداشتیم ! ” روزنامه مذکور که در پی افشای حقایق از هیچ تلاشی دریغ نمی کند چرا از لیدر مسئول سوال نکرد شما به چه حقی به اتومبیل شخصی سرمربی تیم حمله کردید ؟ و اساسا تیمی که بالای سردر باشگاهش عنوان فرهنگی ورزشی نصب شده باید چنین لیدر هایی داشته باشد ؟
قصه ی کمبود امکانات در پرسپولیس و استقلال هم مورد جدیدی نیست و سال ها برای نداشتن امکانات اولیه شرمسار بوده ایم اما سوال اینست که چطور از تیمی چون پرسپولیس توقع قهرمانی در سطح قاره ای وجود دارد اما نداشتن امکانات اولیه چون دوش در زمین تمرین ( البته زمین تمرین اجاره ای که تازه برای جلب رضایت کادر فنی مجهز شده بود ) و بیان آن از سوی سرمربی سایق بهانه جویی خطاب می شود ؟ مگر غیر از اینست که وینگادا در همان روزی اولی که بر سر تمرینات تیم حاضر شد امکانات موجود را در سطح نام و اعتبار تیم بزرگی چون پرسپولیس ندانست ؟ مگر غیر از اینست که آری هان با دیدن همین مسائل پا به فرار گذاشت و دنیزلی به جهت نبودن همین امکانات اولیه از رسیدن به عنوان قهرمانی محروم شد ؟
این درست که افشین قطبی تنها چند ساعت مانده تا نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان غیر حرفه ای رفتار کرد و با متهم کردن بازیکنان به کم فروشی در دیدار با صبا باتری تیم را به حاشیه برد اما اصحاب رسانه و مطبوعات که این روزها با منتشر شدن پرونده فساد راز دلالی هایشان ( البته بخشی از اصحاب رسانه و نه همه ی این عزیزان ) فاش شده بهتر است بجای تخریب چهره ی محبوبی چون افشین قطبی دست از اعمال غیر حرفه ای و فساد مالی بکشند …

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس و ذکر نام نویسنده بلامانع است .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)