پرسپولیس نیوز: حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال تأکید کرد که با تصمیم اتخاذ شده از سوی این فدراسیون و چهار باشگاه، میزبانی در زمین بی‌طرف پذیرفته نمی‌شود.

حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد سلب میزبانی از نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این تصمیم از سوی AFC فوتبالی نیست و به هیچ‌وجه در کشور ثالث بازی نمی‌کنیم و این تصمیم ما و چهار باشگاه است.

وی ادامه داد: نامه رسمی خودمان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال کرده‌ایم و وزیر ورزش و جوانان هم به شیخ سلمان در این خصوص نامه زده است. باشگاه‌ها تصمیمی گرفته‌اند که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هم پشت باشگاه‌ها خواهند بود.

سرپرست فدارسیون فوتبال با اشاره به تصمیم اتخاذ شده از سوی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: این تصمیم غیرقانونی بوده است. اکنون برای اعضای کمیته اجرایی ارسال شده تا آنها این موضوع را بررسی کرده و ببینند تأیید می‌شود یا نه. تا این لحظه تأیید نشده است و جلسه روز یکشنبه برگزار می‌شود. ضمن اینکه تصمیم ما و باشگاه‌ها این است که یکصدا مقابل این تصمیم بایستیم. به هیچ وجه در زمین بی‌طرف بازی نمی‌کنیم و میزبانی حق ماست.

بهاروند درباره اینکه آیا تبعات کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا پذیرفته می‌شود یا نه، گفت: به‌هرحال در جلسه‌ای که با باشگاه‌ها داشتیم، مسئولان و دست‌اندکاران ورزش و باشگاه‌ها تصمیم‌گیری کردند. این مسئله تبعاتی دارد که باید بپذیریم و یک بار برای همیشه مقابل آنها بایستیم. در موضوع عربستان ایستادگی نکردیم و این اتفاق رخ داد. اگر در این قضیه هم نایستیم، ممکن است پشت آن تبعات دیگری برای فوتبال ما به دنبال داشته باشد که باید مقابل آن بایستیم.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود این تصمیم خارج از AFC گرفته شده است و آنها فقط در حال اجرای این تصمیم هستند، اظهار داشت: به‌هرحال ما نمی‌دانیم، اما این تصمیم نه فوتبالی است و نه عاقلانه. ما جلوی این تصمیم می‌ایستیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که آیا این تصمیم برای تیم ملی هم تبعات خواهد داشت یا نه، گفت: خیر، این مسئله به تیم ملی ارتباطی پیدا نمی‌کند. درباره تیم ملی فیفا باید تصمیم‌گیری کند، چون مسابقات انتخابی جام جهانی زیر نظر فیفاست و به AFC ارتباطی ندارد.

بهاروند درباره اینکه جرایم و تبعات کناره‌گیری باشگاه‌های از لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد بود، گفت: به هر حال جرایمی برای باشگاه‌ها دارد که ممکن است ۲۰ یا ۳۰ هزار دلار غرامت بدهیم. این مسئله را کارشناسان بررسی می‌کنند، اما فکر می‌کنم هم جریمه داشته باشد و هم محرومیت. با این شرایطی که داریم، اگر این ذلت را بپذیریم، بیشتر ضرر خواهیم کرد و به نفع فوتبال ما نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)