دوازدهم مهرماه، روز خروج ایمون از ایران بود و بيش از يك ماه از مهاجم پرسپوليس به ايران نيامده و هیچ خبری از این بازیکن دورگه نیست.
 
خبرورزشي نوشت: چه مسائلی به وجود آمده تا ايمون زايد قهر کند و از ایران برود؟!
 
* حضور در تیم ملی؛ بهانه اول
بهانه اولی که باعث شد ایمون زاید از ایران برود، دعوت به تیم ملی لیبی بود. او رفت تا لیبی را مقابل الجزایر همراهی کند اما به این دلیل که نتوانسته بود پاسپورت لیبیایی خود را به خاطر زندگی طولانی مدت در ایرلند جنوبی دریافت کند، طبق قوانین فیفا این دیدار را از دست داد. او امیدوار بود به فاصله یک روز تا شروع بازی، رایزنی مسئولان فدراسیون لیبی کارساز شود که این گونه نشد و باز هم دیدار دیگری را از دست داد.
 
* اخذ پاسپورت جدید؛ بهانه دوم
ایمون زاید وقتی با این قضیه مواجه شد، با مسئولان باشگاه تماس گرفت و از آنها مدت زمان بیشتری برای مرخصی خواست تا به انجام کارهای مختلف دریافت پاسپورت جدید لیبیایی اش بپرازد. مشکل دیگر این بود که برگه های پاسپورت قبلی ایمون زاید به اتمام رسیده بود و باید هر دو کار را با هم پیش می برد. زاید برای این مشکل جدید، نیازمند یک هفته مرخصی بود که باشگاه با آن موافقت کرد.
 
* کمبود دلار؛ بهانه سوم
سومین بهانه ای که می توانست زاید را برای بازگشت به پرسپولیس دچار شک و تردید کند، مسائل مالی بود. با اینکه باشگاه پرسپولیس از این حیث کوچکترین دغدغه ای نداشت اما آنها از ایمون زاید خواستند برای گرفتن حقوق خود، باید به تهران برگردد. یک شایعه جدی هم در میان بود. برخی می گفتند باشگاه برای ایمون زاید شرط گذاشته که نوع مبلغ قراردادش از دلار باید به ریال تغییر کند و این مساله، زاید را کمی نگران کرد.
 
* اعتراض به نیمکت نشینی؛ بهانه چهارم
بله! او نسبت به نیمکت نشینی های پیاپی اش بسیار شاکی است. به قدری شکایت داشت که این مساله را به گوش مسئولان باشگاه هم رساند و آنها موضوع را به مانوئل گفتند که سرمربی تیم اعلام کرد کسی حق دخالت در کارش را ندارد. زاید به غیر از حضور 90 دقیقه ای در مقابل داماش در هفته پنجم، دیگر نتوانست حضوری طولانی در پرسپولیس داشته باشد و این مساله، او را حسابی آزار می داد. در 5 بازی، جایی در ترکیب تیم نداشت و در 5 دیدار دیگر، مجموعا 107 دقیقه به بازی گرفته شد. این مسائل، باعث شد ایمون زاید به قهر خود ادامه دهد.
 
* دربی؛ بهانه پنجم
دامنه گسترده اعتراضات این مهاجم چارچوب شناس که قبلا خبرنگار و گزارشگر ورزشی بوده، نسبت به نیمکت نشینی هایش مربوط می شود به دیدار مقابل استقلال و اینکه 90 دقیقه از روی نیمکت ذخیره ها، بازی را تماشا کرد. زاید در پایان بازی به صراحت گفت: مطمئن هستم مانوئل ژوزه از من خوشش نمی آید و یا فکر می کند من با او مشکلی دارم وگرنه باید به من در دربی بازی می داد. همه می دانستند برای دربی چقدر انگیزه دارم ولی این اتفاق، مرا واقعا ناامید و ناراحت کرد.
 
* شکست های تیم؛ بهانه ششم
بهانه ششم قهر ایمون زاید از پرسپولیس، شکست های این تیم بود. او نمی خواست اتفاقات فصل قبل را تجربه کند به خصوص که می دانست بعد از هر شکست، باشگاه این اجازه را دارد تا بازیکنان را جریمه کرده یا از قرارداد آنها بکاهد.
 
* پیشنهادهای پنهانی؛ بهانه هفتم
پیشنهاد پنهانی از یک باشگاه اماراتی، بهانه دیگری برای قهر ایمون زاید بود. البته مدیربرنامه های این بازیکن، هرگونه پیشنهادی را رد می کند اما شنیده های ما حکایت از آن دارد که یک باشگاه اماراتی ایمون زاید را می خواهد نسبت به جذب او، پافشاری دارد.
 
* آخرین صحبت های زاید
زاید در آخرین تماسی که با مدیربرنامه هایش داشته، گفته منتظر است تا مشکلاتش برطرف شود. انتظار زاید برای تماس مسئولان باشگاه است تا بداند چه زمانی، مشکلاتی همچون مسائل مالی یا نیمکت نشینی هایش به اتمام می رسد و سپس به ایران برگردد. زاید این بار دست به یک اقدام جدی زده و انتظار دارد مسئول اول باشگاه پرسپولیس، به او تضمین دهد که بازی می کند و پولش را می گیرد هرچند برای بازگشت به تهران، هیچ تاریخی را مشخص نکرده است.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)