یکشنبه 13 بهمن (10:17)

مرجع خبری پرسپولیس : تخصص مدیران کوچک تولد بحران های بزرگ است .

برد برابر پيام قعر جدولي با دو اخراجي و گل دقيقه نود از روي نقطه پنالتي آن هم در ورزشگاه آزادي از آن پيروزي هاي تحقير آميزي است كه فقط كسب سه امتياز آن مي تواند سبب شود هواداران پرسپوليس شب را به آرامي سپري كنند.
البته مي توان خوشبين بود كه اين سه زشت امتياز به بهترين شكل ممكن براي پرسپوليس به دست آمد. سرخ ها در حالي با اين سه امتياز به رده سوم جدول برمي گردند و از كورس تيم هاي بالاي جدولي عقب نمي مانند كه شرايط بازي، اوج بحران در تيم قهرمان فصل قبل ليگ برتر ايران را به نمايش گذاشت و هرگز سبب نشد كه مشكلات پرسپوليس زير كسب اين سه امتياز مدفون بماند. از اين رو هواداران پرسپوليس مي توانند اميدوار باشند كه اين سه امتياز برخلاف خيلي از امتيازهاي قبلي سبب نشود كه مشكلات تيم ريشه خود را تنومند تر از قبل كند تا در جايي خيلي نزديك به بدترين شكل ممكن از خود رو نمايي كند. شعارهاي آخر بازي هواداران پرسپوليس نشان داد كه اوضاع تيم تا چه حد نابسمان شده است. نابسماني كه از همان زمان كنار گذاشتن حبيب كاشاني و هيات مديره قبلي پرسپوليس و جايگزيني آن ها با نفراتي مثل مصطفوي، فرخزادي، آخوندي و… كليد خورد.

فرار شبانه افشين قطبي تا حد زيادي آتش پرسپوليس را از زير خاكستر خارج كرد اما شوك حاصل از تعويض سرمربي و كسب چند امتياز اين فرصت را بيشتر در اختيار مديران نا كارآمد باشگاه قرار داد كه بيشتر اشتباه كنند. مشخص بود كه مصطفوي سرانجام زير اين فشار حاصل از بي برنامگي خود خواسته، له خواهد شد اما زماني كه انصاري فرد به جاي مصطفوي مدير مي شود، كاملا روشن مي شود مشكلات ادامه خواهد داشت. در اين شرايط شايد حضور يك افشين پيرواني فرصت نشناس بر روي نيمكت پرسپوليس مي تواند اوضاع را دقيقا هميني كند كه رخ داده است. يعني بحران و خشم و خردي اعصاب. البته شايد حضور پيرواني اتفاق خوبي براي باشگاه محسوب شود زماني كه او با همان اندازه از توانايي فني خود، عملكرد مديران فعلي را در ويترين قرار مي دهد. شايد اگر مربي كار بلد تري بر روي نيمكت باشگاه مي ديدم امروز فرصت تنومند تر كردن اشتباهات براي مديران فعلي پرسپوليس آنقدر فراهم مي شد كه در آينده خيلي نزديك تمام باشگاه را با هنر خود نابود كنند! شايد امروز مديران پرسپوليس بخواهند با كنار گذاشتن پيرواني و با جذب يك نام دهان پر كن خود را مجددا زير سايه اين اتفاقات قرار دهند اما مشكل دقيقا از خود آن ها آغاز مي شود. هيچ بعيد نيست كه با ورود يك مربي بزرگ باز هم شاهد فرار شبانه او باشيم اما يقين مي دانيم كه در آن زمان نه خبري از پيام قعر جدولي در آزادي است كه پرسپوليس بتواند با ريختن خون سه امتياز از جيب آن بردارد و نه از فرصتي كه بتوان اين تيم را جمع كرد. در آن زمان به احتمال زياد پرسپوليس در كوران جام باشگاه هاي آسيا قرار گرفته است و در اين صورت افتضاحي به بار خواهد آمد به وسعت تمام ايران. بعيد مي دانيم مديران فعلي پرسپوليس كه تخصصشان فعلا تشخيص مقابل نظام بودن يا نبودن برنامه نود است درصدد باشند رويه خود را عوض كنند از اين رو با تغيير پيرواني هم هيچ اتفاق خاصي در تيم رخ نخواهد داد.

شايد باز هم چند هفته شوك تغيير مربي چند امتياز را براي پرسپوليس به ارمغان بياورد. اما زشت ترين سه امتياز پرسپوليس در آزادي خوشبختانه مردم و هواداران را كاملا هوشيار ساخته است كه هرگز فريب اين شرايط را نخورند. آن ها خيلي خوب درك مي كنند چه زمان به طور واقعي شرايط تيم آن ها بهبود يافته است. زماني كه مديران كوچك از روي ندانم كاري حاشيه هاي بزرگ براي باشگاه درست نكنند.      

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)