پرسپولیس نیوز: رئیس هیات فوتبال استان مازندران گفت: برنامه مسابقات لیگ برتر در نیم فصل دوم به دلیل برگزاری جام ملت‌های آسیا فشرده است.

غلامرضا بهروان در مورد وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و گلایه‌های علی امیری از سرعت روند بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر گفت: همه مسئولان استانی برای تکمیل و تجهیز این ورزشگاه بسیج شده‌اند از استانداری تا سایر بخش‌ها اما دو سه مشکل در راه بازسازی این ورزشگاه وجود دارد ازجمله اینکه منابع مالی باید زودتر تامین شود و در اختیار پیمانکاران قرار بگیرد و در این پروژه بازسازی هم باید چابک سازی انجام شود و کار با سرعتی بیشتر پیش برود.

وی در مورد اینکه در صورت آماده نشدن ورزشگاه برای ابتدای لیگ چه خواهد شد، گفت: هنوز مسئولان باشگاه نساجی ورزشگاه جدیدی را به ما به صورت رسمی معرفی نکرده‌اند . هر باشگاه می‌تواند تا ۳ ورزشگاه را به هیات فوتبال و سازمان لیگ معرفی کند. به هر حال برخی ورزشگاه‌های دیگر مد نظر مدیران نساجی هست. مثل ورزشکا کیا کلا اما همین ورزشگاه هم نیاز به تعمیراتی دارد.

بهروان در مورد اینکه نساجی چند هفته مجبور خواهد شد که خارج از خانه بازی کند اظهار داشت: به نظر من حق مردم وقائمشهر و هواداران خوب فوتبال نساجی است که همه بازی‌ها در ورزشگاه خانگی آنها برگزار شود و حتی یک بازی هم نباید خارج از خانه باشد اما تا تکمیل و تجهیز ورزشگاه به ناچار فکر می‌کنم در ابتدای لیگ برتر نساجی باید دو بازی خانگی‌اش را در ورزشگاه های دیگر انجام بدهد.

بهروان در مورد برنامه مسابقات لیگ برتر هجدهم اظهار داشت: برنامه لیگ برتر فصل آینده به خاطر برگزاری جام ملت‌های آسیا بخصوص در نیم فصل دوم بسیار فشرده خواهد بود. زیرا مسابقات لیگ بخاطر جام ملت‌ها یک ماه تعطیل خواهد شد و فشار زیادی روی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وارد خواهد شد. البته این نکته را بگویم که هر فرد دیگری هم بخواهد برنامه‌ریزی کند همین شرایط هست. حتی اگر من هم می‌خواستم برنامه این فصل را آماده کنم بازهم مسابقات فشرده برگزار می‌شد.

وی افزود: در این زمینه کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با کشورهای غرب آسیا هماهنگی بهتر و بیشتری داشته باشد. همانطور که شاهد بودید دو بازی از لیگ  قهرمانان آسیابعد از پایان لیگ برتر ما برگزار شد در حالیکه AFC می‌توانست این دو بازی را هم بعد از جام جهانی برگزار کند و مشکلی هم پیش نمی‌آمد. کی‌روش هم این پیشنهاد را به AFC  داد که حرف منطقی کی‌روش مورد پذیرش AFC  قرار نگرفت.

رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: در حال حاضر لیگ قهرمانان آسیا فقط با تقویم لیگ‌ کشورهای شرق آسیا از جمله چین، کره و ژاپن هماهنگ است در حالیکه در این مورد کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تقویم مسابقات لیگ قهرمانان اسیا را با تقویم بازی‌های کشورهای غرب آسیا هماهنگ کند زیرا لیگ های کشورهای غرب آسیا با مسابقات یوفا هم هماهنگ است. در حال حاضر تیم‌های ایرانی و غرب آسیا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با یک سری از بازیکنان و مربیان آغاز می‌کنند و در ادامه ترکیب این تیم‌ها تغییر  می‌کند که این اصلا منطقی نیست.

وی افزود: از سویی دیگر جام جهانی قطر هم به احتمال فراوان به جای تابستان در زمستان برگزار می‌شود بنابراین تغییر زمان لیگ‌های کشورهای اسیا برای ۴ سال آینده از مهم‌ترین مسایل فوتبال آسیا خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)