رییس سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها از آنها خواست تا با حضور در یک جلسه مشترک، درباره برگزاری جام حذفی تصمیم‌گیری کنند.

ایسنا، غلامرضا بهروان رییس سازمان لیگ با ارسال نامه ای به باشگاه ها خواستار تشکیل جلسه ای در روز یکشنبه در مورد شیوه برگزاری جام حذفی شد.

متن نامه بهروان به شرح زیر است؛

" احتراما به آگاهی می رساند علی رغم مصوبه مشترک هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال در سال 1391-92 به دلیل تداخل بازی های بین المللی در سطح ملی( به دلیل برگزاری اردوهای مرتبط) و باشگاه های نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانان آسیا و همچنین مسابقات داخلی شامل لیگ برتر که به تبع آن مصدومیت و خستگی ناشی از فشردگی مسابقات به ویژه بازیکنان حاضر در مسابقات بین المللی را در پی خواهد داشت با احترام به اعتراضات وارده و اعلام نظریات کارشناسی جمعی از خبرگان موافق برگزاری جام حذفی، مقرر شد با دعوت از مدیران باشگاه های عضو لیگ برتر یا نماینده تام الاختیارشان و بررسی تقویم پیش رو در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جام حذفی تصمیم گیری و براساس تصمیم متخذه اقدام شود.

به این منظور از باشگاه‌ها دعوت شده تا ساعت 10:30 روز یکشنبه، 21 آبان در محل سالن آکادمی فوتبال حضور یابند.

به دلیل فاصله اندک تا زمان نقل و انتقال بازیکنان و آغاز نیم فصل دوم الزاما هرگونه تصمیم با تعداد حاضر عینا مورد اجرا گذاشته می شود و بعد از آن هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد شد.

همچنین  دبیر سازمان لیگ برتر برگزاری جام حذفی را به نتیجه جلسه مشترک یکشنبه با باشگاه‌ها موکول کرد.

علی کاظمی با بیان این مطلب گفت: از تمام باشگاه‌ها دعوت کردیم تا در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیته مسابقات حاضر شوند تا درباره نحوه برگزاری جام حذفی همفکری و تصمیم‌گیری شود. در این جلسه مشترک باشگاه‌ها نظرات‌شان را بیان می‌کنند تا چگونگی برگزاری این بازی‌ها مشخص شود.

وی افزود: آنچه مسلم است به خاطر فشردگی تقویم مسابقات تیم ملی که رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌ها و بازی‌ها غرب آسیا هم به آن اضافه شد، امسال برنامه بازی‌های باشگاهی بسیار فشرده می‌شود. از طرفی بخاطر محدودیت زمانی که داریم اگر جام حذفی هم برگزار شود باید تا اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت آن را تمام کنیم؛ بنابراین ممکن است مثلا فاصله بین بازی‌ها کمتر شود.

دبیر سازمان لیگ در واکنش به اینکه با این شرایط چرا غلامرضا بهروان رییس کمیته مسابقات لیگ از برگزاری قطعی جام حذفی خبر داده بود، گفت: از اینکه بهروان به رسانه‌ها چه گفته اطلاعی ندارم اما آنچه مسلم است نظر شخصی ایشان بر برگزاری جام حذفی بوده که البته باشگاه‌ها باید درباره نحوه آن همکاری و تعامل داشته باشند. او هنوز از نظرش عدول نکرده است، چون پیشنهاد و دغدغه کسانی هم که طرفدار برگزاری این بازی‌ها هستند غیرمنطقی نیست. به هر حال چون اولویت فوتبال ما حفظ شرایط مساعد برای تیم ملی است، باشگاه ها هم باید کمک کنند تا اگر بخواهیم جام حذفی را برگزار کنیم مشکلی پیش نیاید.

وی در واکنش به اینکه اگر باشگاه‌ها تعامل نکنند و طبیعتا تیم‌هایی که ملی‌پوشان بیشتری دارند با این موضوع مخالف باشند، چه تصمیمی خواهید گرفت؟ گفت: هنوز نمی‌دانیم موضع تمام باشگاه‌ها چیست. از طرفی سازمان لیگ هم مجری تصمیم‌هاست و خودش به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست. این نظر که حضور ملی‌پوشان در جام حذفی با توجه به برگزاری لیگ، لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های ملی، آنها را خسته و فرسوده می‌کند هم درست است. نهایتا در جلسه آتی باید همه چیز مشخص شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)