پرسپولیس نیوز:مهاجم کروات تیم پرسپولیس می‌گوید هرچند فوتبال ایران فیزیکی است اما بازیکنان کشورش می‌توانند در آن موفق شوند.

ماریو بودیمیر، مهاجم نوک حمله پرسپولیس در گفت‌وگویی با سایت جوتارنی‌لیست کشورش مصاحبه کرده و به نکاتی قابل تامل اشاره کرده است.

*نگرش اشتباه جهان به ایران

بودیمیر در بخش نخست مصاحبه‌اش در مورد کشورمان و اینکه جهان نگرش صحیحی به ایران، ندارد حرف زده است.

وی اظهارداشت:فکر می‌کنم نگرش مردم نسبت به ایران نادرست است که این شاید به زعم خودشان منطقی باشد.چون وقتی می‌شنوید کشوری ۳۰ سال تمام، تحریم شده، آنوقت خیلی جای خوشحالی باقی‌نمی‌ماند.

بازیکن ۳۳ ساله  ادامه داد:من چنین چیزی را که آنها می‌گویند، ندیدم و کاملا از تهران مثبت و پرشور،متحیر شدم.تهران شهری است با ۱۸ میلیون نفر سکنه که قابل قیاس می‌تواند با شهرهای بزرگ اروپایی باشد.

*وضعیت خانواده

گلزن بلندقامت که از ابتدای دور برگشت فصل جاری لیگ برتر کشورمان، به مجموعه بازیکنان پرسپولیس اضافه شد، در مورد خانواده‌اش هم حرف زده است.

بچه‌هایم درکرواسی به مدرسه می‌روند.نمی‌خواستم با تغییر جا، از طرف آنها، استرسی به من وارد شود.با حضور در دبستان هست که شما کل دوستان تمام عمرت را پیدا می‌کنی.از نظر مساله زبان،‌نیز ماندن در کرواسی برایشان راحت‌تر بود.از این رو همانجا ماندند که به مدرسه بروند.

*دلمشغولی‌ها

سومین نکته‌ای که بودیمیر در این مصاحبه مفصل به آن اشاره کرده، دلمشغولی و شادی‌های که در ایران پیدا کرده است.

وی در این مورد بیان کرد:پرسپولیس شاید بزرگترین باشگاه پرهوادار آسیا باشد که پیش‌بینی می‌شود صاحب ۴۰ میلیون هوادار است.محال است که شما به شهر بروید و در خیابان قدم نزنید تا شما را نشناسند و در این حال سئوال و توصیه هم دارند.

*حضور کمرنگ

موضوع دیگری که دراین گفت وگو از او سئوال می‌شود،حضور کم رنگ دربازی های پرسپولیس بوده است.

برای این مورد نیز وی پاسخ خودش را دارد:در بازی اخیر که کامل حضور پیدا کردم، ضربه سنگینی به پایم اصابت کرد و دچار پارگی عضله سطحی شدم.در کل فکر می‌کنم باید با تمرینات بیشتر خو بگیرم تا بتوانم بیشتر به مستطیل سبز بروم.بدیهی  است فوتبالیستی مثل که کل فوتبالش را در اروپا سپری کرده، زمان لازم دارد تا با محیط جدید خو بگیرد.واقعا راحت نیست که یک شبه بتوان به همه چیز رسید و بازی کرد.حالا هم در تلاش هستم که تا جایی که امکان دارد، به سرعت به ترکیب اضافه شده و بازی کنم.

*فوتبال ایران‌، فیزیکی است

مهاجم نوک حمله سرخ‌پوشان در مورد سبک بازی رایج در ایران هم حرف زده است:فوتبال در ایران بیشتر براساس توانمندی‌های فیزیکی است.بازیکنان خیلی مثل بازیکنان اروپایی آماده نیستند.اما قدرت جنگندگی و نبرد آنها، به چشم می‌آید.

*شانس موفقیت

بودیمیر در مورد شانس موفقیت تیمش در فصل جاری چنین گفت:ما چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها با پنج امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار داریم و در نیمه نهایی جام حذفی هستیم و همچنین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم. باشگاه بزرگی هستیم و باید چنین جاه‌طلبی‌هایی داشته باشیم که تمام این سه جام را با قهرمانی به پایان ببریم و فکر می‌کنم پرسپولیس توانایی کسب سه‌گانه را دارد.

*توصیه به هموطنان

آخرین موردی که در این مصاحبه گلزن تیم تهرانی درباره اش حرف زد، در مورد شانس حضور بازیکنان هموطنش و این نکته که با حضور در تیمی مثل پرسپولیس می‌‌توانند موفق شوند ، نیز اینگونه نظرش  را بیان کرد:

اگر چنین بازیکنانی امکانش را داشته باشند که به ایران بیایند، توصیه می‌کنم راهی فوتبال اینجا شوند. حتما مایوس نخواهند شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)