پرسپولیس نیوز: دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید پیش از ضربه پنالتی شب گذشته بازیکن عمان، لحظه‌ای به یاد پنالتی که از کریستیانو رونالدو گرفت، افتاده است.

در پی پیروزی شب گذشته (یکشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عمان و راهیابی به جمع هشت تیم برتر هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، خبرگزاری فرانسه (AFP) نوشت: «ایران که به دنبال کسب جام قهرمانی است از پنالتی دقیقه اول عمان در شروع بی‌نظمش جان سالم به در برد و سرانجام با برتری ۲ بر صفر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد».

علیرضا بیرانوند که در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرده بود و در این بازی هم ضربه پنالتی احمد مبارک المحیجری، کاپیتان عمان را با شیرجه‌ای به سمت راست خود مهار کرد، در مورد این صحنه به خبرگزاری فرانسه گفت: «صادقانه باید بگویم که پیش از زدن ضربه پنالتی بازیکن عمان برای کسری از ثانیه به کریستیانو رونالدو فکر کردم. نمی‌خواستم مردم فکر کنند پنالتی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه – پنالتی رونالدو – مهار کردم، اتفاقی بود، اما مهار پنالتی‌ها جزو وظایف و مسئولیت‌های من به منظور کمک به تیم است».

بیرانوند همچنین در گفت‌وگو با صفحه توئیتری سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره عملکرد موفق خود در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان اظهار داشت: به تنها چیزی که فکر می‌کردم، مردم عزیز ایران بود و می‌خواستم آنها را شاد کنم. می‌دانستم مردم بازی‌های تک‌حذفی را می‌بینند و ما را دعا می‌کنند. باید بیشتر تمرکز می‌کردم. خدا را شکر توانستم به تیم ملی کمک کنم و دل مردم را شاد کردم.

وی درباره مهار پنالتی گفت: خودم تصمیم گرفته بودم که به سمت راست حرکت کنم و سردار آزمون گفت که بازیکن عمان، پنالتی را به سمت راست می‌زند. وقتی دیدم که خودم می‌خواهم به راست بپرم و سردار هم چنین حرفی به من زد، گفتم شاید حکمتی در این موضوع است و تصمیم گرفتم به سمت راست حرکت کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)