مکتب پرسپولیس جای بی اخلاقی نیست

مرجع خبری پرسپولیس : «يك استقلالي بود كه حرفهاي نامربوط به من مي زد و هر چه لايق خودش بود را به من گفت. از بچه هاي تيم بپرسيد اگر حرفي غير از اين زدند من تسليم هستم. من به عشق پرسپوليس و هوادارانش پيراهن اين تيم را برتن مي كنم و همه سختي اين كار را به جان خريدم آن وقت بيايم و به يك هوادار فحش بدهم؟»

این اولین اظهار نظر شیث رضایی کاپیتان دوم سابق پرسپولیس پس از اخراج از اردوی امارات و بازگشت به ایران است.

 

آقای رضایی فکر نمی کنید سطع درک و آگاهی فوتبالی مردم ما بالاتر از آن است که با چنین اظهار نظرهای سطحی اذهانشان منحرف شود؟ در ورزشگاهی که تعداد هواداران پرسپولیس به زحمت به تعداد شرطه های اماراتی حاضر در ورزشگاه می رسد، هوادار استقلال از کجا پیدا می شود که 100 درهم بدهد و بیاید به شما بی احترامی کند؟

 

اگر فرض محال را هم بر صحت گفته خودت بگیریم، چه توجیهی برای انجام حرکت غیراخلاقی در برابر دیدگان مردم عادی و زن و مرد و پیر و جوان وجود دارد؟ استقلالی بودن و بی احترامی کردن فرد مقابل توجیه مناسبی است؟

 

شاید بتوان اقدام علی دایی در تعویض زودهنگام شیث رضایی را نوعی محرّک قلمداد کرد اما بازیکن پرسپولیس باید ظرفیتی داشته باشد که اگر توی گوش او هم زدند سرش را پایین بیندازد، چه رسد به تعویض و نیمکت نشینی! بی احترامی آن هم به چه کسی؟ هوادار ، تنها سرمایه باقی مانده برای این اسم.

در زمان قطبی در زمین راه رفتی و اخراجت که کرد گفتی قطبی با من و استیلی مشکل شخصی داشته و توهم توطئه دارد. در هواپیمایی که ده ها نفر از زن و بچه های مردم در آن نشسته بودند، همه را به وحشت انداختی و گفتی می خواستی نیکبخت را بترسانی. در باشگاه به یک هوادار بچه سال فحاشی کردی و گفتی به اتومبیل گران قیمتم لگد زده و بد و بیراه گفته. شأن بازیکن تیم بزرگی همچون پرسپولیس، در حد دهان به دهان شدن با یک بچه 6-7 ساله است؟

در زمین برفی فولادشهر، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را 3 متر به هوا پرتاب کردی و گفتی آن را باد برد!  وسط زمین فولادشهر هم هوادار استقلال بود؟ در بازی با صبا بازوبند پرسپولیس را النگو کردی و گفتی 4 گل خورده بودیم و حواسم نبود روی دستم سَُر خورد.

 

***

آقای شیث بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پرچم ارتش سرخی است که پرچمدارش تو بودی و آن را مقابل دیدگان دشمن به زمین کوبیدی و لشکر 30 میلیون نفری را در یک لحظه تحقیر کردی.

 

شاید یک تکه پارچه بازوبند کاپیتانی پرسپولیس ارزشی نداشته باشد، اما آن قدر حرمت دارد که سال گذشته وقتی کریم باقری آن را برای تامین هزینه درمان یک هوادار بیمار پرسپولیس به حراج گذاشت، 20 سانتی متر پارچه را 7 میلیون تومان خریدند!

 

تاکنون در مسابقات دسته های دوم و سوم و زیرگروه چنین رفتارهای مبتدیانه ای دیده ای که آنها را در پرطرفدارترین تیم کشور تکرار می کنی؟

 

مدافع به گفته خودت متعصب پرسپولیس، این رفتار متعصبانه را از چه کسی الگو گرفته ای؟ افشین پیروانی کِی در هواپیما مردم را به وحشت انداخته است؟ بازوبند پرسپولیس آن همه سال چرا روی دست احمدرضا عابدزاده سُر نخورد؟ علی پروین مگر کم از این هوادار لیچار شنیده است؟ او را که در ورزشگاه آزادی با بطری زدند همان فردایش گفت هرچه داریم از این مردم داریم و حق دارند هرچه می گویند.

 

***

 

آقای رضایی اگر نمی توانی خودت را اصلاح کنی، و تا زمانی که حد و اندازه های رفتار در یک تیم پرطرفدار و میلیونی را نمی دانی و ظرفیت برخورد با حاشیه های آن را نداری، بهتر است از چنین القابی هم برای خود استفاده نکنی. پرسپولیس با قهرمانی هایش پرسپولیس نشده که هوادار برای یک تکل و یک بازی موفق تو را متعصب بخواند، پرسپولیس همواره نماد مبارزه با ظلم و بی اخلاقی و مظهر اخلاق بوده است که شوربختانه دورانی است که از اصل خویش دور افتاده است.

باشگاه پرسپولیس اگر نگران تبعات فسخ یک طرفه قرارداد سه ساله شیث رضایی است  و این موش و گربه بازی ها را در می آورد، می تواند تمام بودجه فرهنگی سه ساله خود را به این امر اختصاص دهد تا بیش از این وجهه ی مکتب اخلاق در فوتبال کشور و میراث دار شاهین لکه دار نشود، اگر نه هم که هیچ ، همه چی آرومه!

 

***

برای این پرسپولیس چه سرمایه ای جز هوادار باقی مانده که به آن هم بی احترامی می شود؟

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)