پرسپولیس نیوز: فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با تأمین امنیت بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: مطمئن هستم مشکلی در این زمینه وجود ندارد، چنانچه معدود افرادی بخواهند امنیت بازی را مخدوش کنند بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت رئیس پلیس آگاهی اسلام‌آباد اظهار کرد: پلیس برای تأمین امنیت مردم جان بر کف است، پلیس از بطن و درون مردم است و فدایی مردم خواهد بود.

کشف بزرگترین باند مواد مخدر شیشه

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به بیان عملکرد ۲ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر پرداخت و افزود: در سال جاری بیش از ۹ تن انواع مواد مخدر توسط  پلیس کشف شده است که در یک عملیات ۱۲۸ کیلوگرم شیشه کشف شد، این کشف عدد بزرگی در استانی مرکزی است که در مرکز کشور قرار دارد و در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است و نشان‌دهنده ساز و کارهای درستی در این زمینه است؛ مواد مخدر در کشور یک ابرآسیب است، مواردی از جمله آمار بالای جمعیت زندانیان مواد مخدر و میزان انجام جرائم توسط معتادان مصداقی برای تأیید این ادعا است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مجدانه نیروی انتظامی در کشف مواد مخدر گفت: در ۲ ماهه سال ۹۸ تعداد ۲۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اصفهان دستگیر و شناسایی شدند، در حوزه دستگیری قاچاقچیان، خرده‌فروشان، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر افزایش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به خانه‌ها می‌رود

معصوم‌بیگی به اجرای ۳۹۹ طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان اصفهان اشاره و مطرح کرد: بخشی پاکسازی حاشیه‌های مدارس، بخشی محورهای مواصلاتی و بخشی هم در معابر و کانون‌های جرم محلات حاشیه‌ای بوده است؛ طرحی را در حصه اجرا می‌کنیم که یکی از طرح‌های محوری نیروی انتظامی استان اصفهان است که در حدود ۲۰ روز دیگر تعدادی از دانش‌آموزان آن منطقه در یک تور گردشگری شرکت داده خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این‌که در نظر داریم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را توسط همین دانش‌آموزان به داخل خانه‌ها ببریم، اضافه کرد: هرچند این مسأله وظیفه نیروی انتظامی نیست که این مسائل فرهنگی را به طور مستقیم مدیریت کند و آسیب‌ها را به دانش‌آموزان بشناساند.

تشکیل ۳۸۰ پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا

وی همچنین به دستگیری ۲۲ باند سرقت در استان اصفهان اشاره و عنوان کرد: بیشترین باندهای سرقت مربوط به سارقان خودرو، سارقان منزل و سارقان داخل خودرو و قطعات خودرو بوده است؛ در این بخش افزایش ۵۵٫۸ درصدی دستگیری سارقان را در ۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته‌ایم.

معصوم‌بیگی اضافه کرد: ارزش اموال مکشوفه از سارقان در ۲ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است، اما اولویت ما به حداقل رساندن زمان انجام جرم و کشف و برگرداندن است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل ۳۸۰ پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و اذعان کرد: بیش از ۲۴۳ میلیارد ریال ارزش اموال کشف شده از قاچاقچیان بوده است، در این بخش طرح کنترل انبارها با جدیت انجام شده است، ۱۰۴ انبار هم تحت نظارت مستقیم قرار گرفته‌اند و گشت‌های مشترکی را با بازرسان صمت، تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های مربوطه برای مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با احتکار در استان ساماندهی کرده‌ایم، این بازرسی‌ها همچنان با قدرت ادامه دارد.

ماجرای سرقت‌ها از طریق سایت‌های دیوار و شیپور

وی در خصوص سرقت‌ها از طریق سایت‌های دیوار و شیپور توضیح داد: در این سایت‌ها به باند سارق خودرو برخوردیم که در این فضا به عنوان خریدار فعالیت داشتند و با قرار گذاشتن در محلی دور و خلوت‌تر خودرو را از فروشنده سرقت می‌کردند، از این باند ۵۰ خودرو کشف شد که بخشی از خودروها سالم بود و بخشی برای فروش قطعات منفصل شده بودند؛ از شهروندان درخواست داریم نسبت به خرید و فروش خودروها در این فضاها توجه بیشتری داشته باشند، چراکه پیشگیری مؤثرتر از درمان است.

معصوم‌بیگی از برخورد با باند مؤسسات قرض‌الحسنه غیرمجاز در اصفهان نیز اشاره و عنوان کرد: ۸ صندوق قرض‌الحسنه در این باند به میزان بالغ بر ۵۱۷ میلیارد ریال از شهروندان تحت عنوان وام کم‌بهره کلاهبرداری کرده بودند که در این پرونده ۸ نفر شامل ۷ مرد و یک زن دستگیر و بازداشت شدند و بعضی هم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند؛ این باند با ترفند پرداخت سود بسیار بالا نسبت به کلاهبرداری اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در حوزه مقابله با روزه‌خواری توضیح داد: باید توجه داشت که ما در این ایام واقعیت‌ها و نیازها را دیدیم، فعالیت برخی از رستوران‌ها را مجاز اعلام کردیم، کرکره شهر را پایین نکشیدیم اما حفظ حرمت ماه مبارک را نیز در دستورکار داریم.

وی با اشاره به این‌که حدود ۳ هزار و ۶۸۹ بازدید جهت بررسی اقدام در راستای توصیه‌های پلیس از مراکز و اماکن شهر اصفهان انجام شده است، بیان کرد: بخشی از این مراکز تذکر گرفتند و ۱۸۱ مرکز نیز در شهر اصفهان پلمب شدند، از تعدادی اماکن هم تعهد گرفته شد؛ در سطح استان هم ۶ هزار و ۸۹۷ بازدید انجام شده و ۳۲۱ مرکز نیز پلمب شدند.

توقیف ۱۲۲۰ خودوری هنجارشکن در دوردور خیابانی

معصوم‌بیگی در خصوص اجرای طرح ظفر ۵ در سطح استان برای مقابله با رانندگانی که با دور دور امنیت شهروندان و نظم شهر را خدشه‌دار می‌کردند، اضافه کرد: در این طرح هزار و ۲۲۰ خودرو توقیف شد و این طرح با قوت ادامه خواهد داشت، حداقل ۱۵ روز خودروی آن‌ها توقیف است و چنانچه رفتار هنجارشکن و نامناسبی داشته باشند با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند، برابر اختیارات پلیس کسانی که یک سری رفتارهای هنجارشکن با خودرو انجام دهند نمره منفی دریافت خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: گواهینامه کسانی که ۳۰ نمره منفی دریافت می‌کنند به مدت ۳ ماه توقیف شده و حق رانندگی ندارند و اگر به طور غیرقانونی به رانندگی ادامه دهند به عنوان هنجارشکن پرونده قضایی برای این‌ها تشکیل می‌شود، اگر بعد از رفع توقیف گواهینامه ۲۵ نمره منفی دریافت کنند گواهینامه آن‌ها ۶ ماه توقیف خواهد بود و اگر مجدد ۲۰ نمره منفی بگیرند گواهینامه این افراد ابطال شده و اجازه رانندگی ندارند؛ پلیس برای برخورد قاطع با این افراد مصمم است.

بزرگراه امیرکبیر پرتصادف‌ترین محور استان اصفهان

وی پرتصادف‌ترین محورهای پلیس راه استان را به ترتیب بزرگراه امیرکبیر، محور میمه – دلیجان و محور دامنه – الیگودرز دانست و عنوان کرد: عدم توجه به جلو ۴۲ درصد سهم علت تصادف در جاده‌ها را دارد، عدم رعایت حق تقدم ۹ درصد، تجاوز و انحراف به چپ ۶ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۵ درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه نیز ۲۰ درصد منجر به تصادف در جاده‌های استان شده است.

معصوم‌بیگی در ادامه ابراز کرد: آزادراه‌ها ۱۴ درصد، بزرگراه ۳۸ درصد، راه‌های اصلی ۳۴ درصد، راه‌های فرعی ۳۰ درصد و راه‌های روستایی ۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند ضمن این‌که ۵۲ درصد از تصادفات در شب و ۴۸ درصد در روز اتفاق افتاده است.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی جرائم در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش سریع جرم در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: در فضای مجازی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی جرائم را داریم، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی در این فضا دارای رتبه‌های اول هستند.

وی در ادامه گفت: در ۲ ماهه سال جاری ۴۲۷ هزار نفر توسط شماره ۱۱۰ از پلیس امدادخواهی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

دستگیری ۱۱ نفر در خصوص مشروبات الکلی غیرمجاز 

معصوم‌بیگی در خصوص مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیرمجاز در استان اصفهان مطرح کرد: ۴۴ نفر به این دلیل در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از این تعداد ۶ نفر جان باختند؛ شناسایی فروشندگان مشروبات الکلی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و ۱۱ نفر در این خصوص شناسایی و دستگیر شده و به جرم خود نیز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان چالش امنیتی نداریم، اولویت در استان مبارزه با باندهای مواد مخدر است.

تأمین امنیت بازی سپاهان و پرسپولیس

وی در ادامه در رابطه با تأمین امنیت بازی سپاهان و پرسپولیس توضیح داد: مطمئن هستم مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ۴ کمیته برای مدیریت خوب این بازی به منظور پیشگیری از هرگونه اتفاقی تشکیل شده است؛ کمیته فرهنگی برای ارتباط با هواداران و کانون‌های هواداران است،  کمیته انتظامی و ترافیکی را نیز داریم که پایش تصویری این بازی را در همه نقاط خواهیم داشت.

معصوم‌بیگی تأکید کرد: به افرادی تذکر داده‌ایم که نباید اتفاقی بیفتد، همچنین در این زمینه بازرسی بدنی با جدیت انجام می‌شود، دادستان اصفهان نیز امروز در ورزشگاه حضور خواهد داشت؛ چنانچه معدود افرادی بخواهند امنیت بازی را مخدوش کنند بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که نیروی انتظامی برای تأمین امنیت قرارگاهی در ورزشگاه نقش‌جهان ایجاد می‌کند، گفت: پیش از شروع بازی بنده هم خیرمقدمی خواهم داشت، همه پیش‌بینی‌ها در همه سطوح انجام شده است؛ امید داریم با رعایت نظم و مقررات و ادب و آدابی که مردم اصفهان دارند یک پیام فرهنگی به کل کشور منتقل شود.

وی در رابطه با تأمین امنیت گردشگران نیز عنوان کرد: استان اصفهان امن‌ترین استان برای گردشگران است و امنیت کشور برای گردشگران کامل است، در این زمینه نظرات گردشگران خارجی در خصوص پلیس اصفهان را به وزارت خارجه ارسال کرده‌ایم.

معصوم‌بیگی در خصوص راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در اصفهان ابراز کرد: این پلیس از اسفندماه سال گذشته راه‌اندازی شد و در حال حاضر هم فعال است و متقاضیان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

صاحب پورشه‌ها آقازاده نبوده

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در خصوص مسأله جنجالی حادثه ۲ دستگاه پورشه در اصفهان گفت: صاحب پورشه‌ها شخصی بوده که شغل آزاد هم دارد، یک آدم کاملاً عادی که آقازاده هم نبوده و نفوذ هم نداشته است؛ نخستین وظیفه پلیس حضور در صحنه پس از ۱۱ دقیقه بود، روان‌سازی مسیر، تعیین مقصر و ترسیم و تعیین کروکی، انتقال خودروی تصادفی به پارکینگ، شناسایی راننده خاطی که فرار کرده بود و تشکیل پرونده از جمله وظایف پلیس بوده است، در این خصوص تعقیب و گریزی در کار نبوده و ما این مسأله را تکذیب می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: طرح زوج و فرد در تابستان همچنان وجود دارد، چون در کلانشهرها آلودگی‌ها زیاد است.

معصوم‌بیگی در خصوص کشف گل در اصفهان گفت: حجم کشفیات این ماده مخدر زیاد نبوده است، طرح پاکسازی خاص فروشندگان این گونه مواد مخدر در حال انجام است، گل ماده مخدر اعتیادآور است و هیچ مواد مخدری نداریم که اعتیاد نداشته باشد و شهروندان باید به این امر توجه داشته باشند؛ تا پایان امسال برنامه‌ای داریم که نمایشگاهی از کشفیات مواد مخدر بگذاریم.

پلیس فتای اصفهان در صدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پلیس فتا در اصفهان یکی از قدرتمندترین پلیس‌های فتا در کشور است، بخشی از اقدامات انجام ما کشف برداشت‌های غیرمجاز در استان‌های دیگر است و پرونده‌هایی بوده که پلیس فتای استان اصفهان تخلفاتی را در استان‌های دیگر کشف کرده است، کارشناسان ما در درون و برون کشور آموزش دیده‌اند؛ برداشت‌هایی که منشأ آن‌ها داخلی است معمولاً کشف می‌شود و آن‌هایی که منشأ خارجی دارد از طریق اینترپل کشف می‌شود، لازم به ذکر است که وقتی پرونده و حکم نهایی نشده باشد نمی‌توان از پول مکشوفه برداشت کرد.

برخورد با کشف حجاب در خودرو

وی در رابطه با برخورد با کشف حجاب در خودرو نیز توضیح داد: کشف حجاب در خودرو برابر قانون امر به معروف و نهی از منکر جرم است چون خودرو مکان و فضای عمومی شمرده می‌شود، پلیس اصفهان طرحی به عنوان ناظر را اجرا می‌کند که اگر کسی در خودرو کشف حجاب کند به صاحب آن، پیام تذکر داده می‌شود، پلیس در دو مرحله اول در راستای رفع غفلت تذکر می‌دهد اما در مرحله سوم پرونده قضایی تشکیل شده و به مرجع قضایی معرفی می‌شود؛ بازخوردی که از زمان اجرای این طرح گرفتیم نشان‌دهنده این است که این مسأله به شدت کاهش یافته و طرح مؤثری بوده است، پلیس برای فرهنگ‌سازی هنجارها تلاش می‌کند.

معصوم‌بیگی در پایان با تأکید بر این‌که بیشترین حضور در رسانه‌ها را پلیس در بین همه دستگاه‌ها دارد، گفت: هر روز صبح یک بسته خبری داریم و تحت عنوان صبحگاه با پلیس در رادیو حضور پیدا می‌کنیم، در اصفهان به دنبال راه‌اندازی استودیو پلیس هستیم که روزانه نیم ساعت با مردم صحبت کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)