مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: من برای آقای انصاری‌فرد احترام قائلم اما انتظار نداریم مربی خارجی که ۴ ماه است به ایران آمده این صحبت‌ها را مطرح کند، آیا اینها افکار خودش است؟

مسعود تابش ، در مورد واکنش اعضای باشگاه پرسپولیس به اظهاراتش پیرامون قرارداد چند بازیکن پرسپولیس، گفت: باید بگویم که بارها صحبت‌هایی در مورد ما هم شده و ما تحمل کردیم و حرفی نزدیم اما به محض اینکه کوچکترین موردی را عنوان می‌کنیم دوستان ناراحت می‌شوند. آقای انصاری‌فرد فرمودند از من انتظار این صحبت‌ها را نداشتند، ما هم از ایشان به عنوان یک مدیر فوتبالی و بااخلاق انتظار داریم که سرمربی تیم‌شان وقتی صحبتی می‌کند تذکر بدهد. سال گذشته هم برانکو بارها و بارها در مورد سپاهان صحبت کرد حتی اگر با تیم دیگری بازی داشتند.

*قرارداد بازیکنان پرسپولیس را بیرانوند در برنامه زنده تلویزیونی به صورت ضمنی تأیید کرد

تابش در ادامه افزود: وقتی عنوان می‌کنند تیم متمول اصفهانی ما هم مجبوریم پاسخ بدهیم. وقتی این صحبت را می‌کنند مدام از من می‌پرسند که شما چقدر هزینه کرده‌اید و می‌گویند شما بیشترین هزینه را داشته‌اید در صورتی که این‌طور نیست. من بارها گفته‌‌ام شاید از لحاظ هزینه تیم چهارم و پنجم باشیم. در برنامه زنده تلویزیونی همه دیدند که مجری از بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس در مورد قراردادها سؤال کرد، او به بیرانوند گفت که ما شنیدیم آپشن ۶ بازیکن شما حدود ۵۰ میلیارد است و بیرانوند هم عکس‌العملی نشان نداد و به صورت ضمنی تأیید کرد. حتی در ارتباط با قرارداد خودش هم همین‌طور بود اما سرمربی که ۴ ماه است به ایران آمده برای چه می‌گوید سپاهان تیم متمول اصفهانی است یا عنوان می‌‌کند که بازی‌ها مهندسی شده است؟ نمی‌دانم چطور فدراسیون به این صحبت‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. شاید عادت کردیم در مورد تیم‌های دیگر صحبت کنند، ما هم کلافه شدیم از بس این حرف‌هایی که صحت ندارد را می‌شنویم.

*از کجا می‌دانید بیشترین هزینه برای سپاهان بوده است؟
مدیرعامل باشگاه سپاهان اضافه کرد: مجری رادیو در برنامه زنده از سپاهان تعریف می‌کند و می‌گوید این باشگاه بیشترین هزینه را داشته و هزینه‌اش را هم درست و بجا انجام داده است. سؤال من این است که شما از کجا می‌دانید من بیشترین هزینه را کرده‌ام؟ مستندات‌تان چیست؟ با این صحبت‌ها ما هم تحت فشار قرار می‌گیریم و از آن طرف باید ۸۰، ۹۰ تیم را هم اداره کنیم. باور کنید هزینه‌ای که برای تیم فوتبال‌مان کردیم در بین دیگر تیم‌ها شاید چهارم، پنجم باشد.

* آیا این صحبت‌ها افکار خود کالدرون است؟
وی در مورد اینکه مدیرعامل پرسپولیس خواهان مستندات او شده بود، گفت: این مسأله چیزی بود که در برنامه زنده تلویزیون عنوان شد و مجری از بیرانوند در مورد قراردادهای بازیکنان پرسپولیس سؤال کرد. در آرشیو تلویزیون هم موجود است و همه می‌توانند مراجعه کنند. من که با بازیکنان آنها قرارداد نبستم. حتی بیرانوند در مورد رقم قرارداد خودش هم مخالفتی نداشت، شاید این‌طور نباشد و شاید هم باشد! اما اینکه مربی پرسپولیس عنوان می‌کند تیم متمول اصفهانی آیا کسی به او القا کرده است؟
تابش در ادامه تصریح کرد: من برای آقای انصاری‌فرد احترام قائلم اما انتظار نداریم مربی خارجی که ۴ ماه است به ایران آمده این صحبت‌ها را مطرح کند، آیا اینها افکار خودش است؟ می‌گویند پرسپولیس ما را تهدید کرده از این پس اگر کسی فلان حرف را بزند یا فلان رفتار را کند برخورد می‌کنیم، ما هم اگر از این پس کسی به باشگاه سپاهان توهین کند یا حرف‌هایی را که صحت ندارد مطرح کند شدیداً مقابله و برخورد می‌کنیم. بعد از بازی منچستر سیتی و لیورپول مشخص شد که پنالتی محرز برای منچستر سیتی گرفته نشده اما سرمربی لیورپول هر چه از او پرسیدند گفت از خود داور سؤال کنید باید مقداری از این بازی‌ها درس بگیریم و آنقدر کار به کار هم نداشته باشیم.

* قرارداد کی‌روش بسیار پایین‌تر از قرارداد جونیور است
مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه گفته می‌شود پیش از شروع مسابقات لیگ برتر باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب کی‌روش استنلی بوده اما باشگاه سپاهان با پرداخت مبلغ بیشتری او را به اصفهان برده است،‌گفت: ما طی مذاکراتی که بیش از دو ماه با مدیر برنامه‌های کی‌روش داشتیم و حتی سفری هم به برزیل داشتیم، هیچ کس صحبتی در مورد پیشنهاد پرسپولیس نکرد. من بارها گفته‌ام آمادگی دارم و حاضرم قراردادهای بازیکنان خارجی خودم را روی میز بگذارم.

کی‌روش، کومان، گولیسیانی هر سه قراردادهایشان موجود است و هر سه هم از بهترین بازیکنان لیگ هستند. قراردادهای بازیکنان خارجی من امسال کمتر از پارسال است و من حاضرم آنها را روی میز بگذارم. من از وقتی که آمده‌ام زیر بار قراردادهای غیرعادی و غیرمعقول نرفته‌ام.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به تفاوت قرارداد کی‌روش و جونیور گفت: من دوست ندارم به سراغ بازیکنان تیم‌های دیگر بروم اما چون شما سؤال می‌کنید در این مورد پاسخ می‌دهم. قراردادی که ما با کی‌روش بستیم بسیار کمتر از مبلغ قرارداد جونیور که در رسانه‌ها عنوان شده،‌ است و قرارداد همه بازیکنان خارجی ما این‌طور است. در مورد کیفیت آنها کارشناسان باید صحبت کنند. اگر این بازیکنان خوب نبودند به هیچ وجه سراغ آنها نمی‌رفتیم چون من به سراغ بازیکن ضعیف خارجی نمی‌روم. نمی‌دانم کجای دنیا این مسائل را می‌توان دید؟ مثلاً منچسترسیتی و لیورپول با هم رقیبند اما آیا دیده‌اید که بگویند تیم مقابل اینقدر خرج کرده و ما اینقدر خرج می‌کنیم؟ کجای دنیا این صحبت‌ها مطرح می‌شود؟ ما از بازیکنانمان راضی هستیم و آنها را بر اساس نظر سرمربی گرفتیم.

وی افزود: دو مربی خارجی هم داریم که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی شماره یک هستند و قراردادشان هم معقول است. من زیر بار مربی و بازیکن خارجی بی‌کیفیت نمی‌روم. سرمربی ما هم بر اساس نیازش بازیکن اعلام می‌کند، مطمئن باشید قراردادها بسیار معقول است.

*ریشه سپاهان و پرسپولیس یکی است
تابش با اشاره به رابطه دو باشگاه سپاهان و‌ پرسپولیس گفت: ریشه ما و پرسپولیس شاهینی بوده و باید با هم رفیق باشیم. باید با هم ارتباط خوبی داشته باشیم اما متأسفانه در فضای مجازی حرف‌هایی زده می‌شود که باعث شده جو مسمومی بین دو باشگاه و هوادارانش ایجاد شود. امیدواریم این فضا تلطیف و بهتر شود.

* خوشحالم که مشغول به خدمت جوانان این کشور هستم
وی ضمن اشاره به زیاد شدن‌حاشیه‌ها گفت: من به دنبال این هستم که این صحبت‌ها تمام شود و دوست دارم این مصاحبه آخرین مصاحبه من در این مورد باشد. آنقدر کار دارم که بعضی اوقات یادم می‌رود شام و ناهار بخورم! حدود ۳۶۰۰ ورزشکار دارم و گرفتاری‌ام زیاد است، اداره کردن تیم‌های مختلف ورزشی شرایط متفاوتی دارد، کاش من هم فقط یک رشته ورزشی داشتم اما فقط حدود ۲۳ تیم بانوان را در باشگاه سپاهان داریم و البته خوشحالم که مشغول خدمت به جوانان این کشور در مسیر درست و سطح وسیع هستم.

*چه دلیلی دارد در هر شهری که میهمان هستیم به سرمربی ما توهین شود؟
وی در مورد اینکه علیه سرمربی سپاهان در شهرهای مختلف شعار داده می‌شود و همچنین صحبت‌هایی در خصوص حمایت مدیران اصفهانی فدراسیون از سپاهان مطرح است و شایعاتی در مورد مسائل مالی سپاهان وجود دارد، گفت: جمع‌بندی من در مورد این صحبت‌ها این است که قطاری که حرکت می‌کند را همه به آن سنگ می‌زنند، من تیم والیبال را راه انداختم و ظرف یک سال به لیگ رفت الان هم تیم خوب و جوانی داریم که در آینده حرف اول را در ایران و آسیا خواهد زد. شاید اگر موفق نبودیم کسی به ما کاری نداشت. چه دلیلی دارد در هر شهری که میهمان هستیم دسته‌جمعی به سرمربی ما توهین شود. یا می‌گویند مهدی تاج و محمدرضا ساکت به تیم سپاهان کمک می‌کند اما من فکر نمی‌کنم این دو نفر آنقدر مدیریت نداشته باشند که بخواهند به نفع سپاهان کار کنند. حتی فکر می‌کنم در برخی جاها اگر چیزی به نفع ما باشد آنها سعی می‌کنند بی‌طرف باشند تا دیگران نگویند که آقایان اصفهانی هستند!

*شاید روح‌ من در کادر فنی است که محبی در تیم‌ملی خوب بازی می‌کند!
وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود نتایج بازی‌ها مهندسی شده است،‌گفت: در بازی با پارس جنوبی پنالتی محرز ما را نگرفتند، گل سالم ما را قبول نکردند و بازیکن ملی‌پوش ما را اخراج کردند. در بازی با سایپا هم پنالتی صد درصد ما گرفته نشد، البته ما می‌گوییم اینها همه سهوی بوده و عمدی در این اشتباهات نبوده است. در همین دو بازی ۴ امتیاز از ما گرفته شده، نتایج کجا مهندسی شده؟ اگر هم مهندسی شده، مهندسی وارونه بوده و به ضرر ما شده است! یا اینکه گفته می‌شود امید نورافکن به خاطر مدیران اصفهانی فدراسیون به تیم ملی دعوت شده و می‌گویند بیهوده به تیم ملی دعوت شده اما آیا این بازیکن حقش نیست که در تیم ملی بازی کند؟ او دوباره به تیم ملی دعوت شد اما با توجه به حساسیت بازی‌های تیم امید قرار شد که برای تیم امید بازی کند. او یک بازیکن جوان و بااخلاق است و هیچ مشکلی هم با او نداریم. آیا حق با او نیست که در تیم ملی بازی کند؟
مدیرعامل سپاهان افزود: یا در مورد محبی می‌گویند ما قرارداد آن چنانی با او بسته‌ایم. محبی خودش را در تیم‌ملی نشان داده، شاید تاج یا ساکت به جای محبی در تیم ملی بازی می‌کنند یا روح من در کادر فنی است که او در ترکیب تیم ملی بازی کرده و خوب بوده! او یک بازیکن جوان است و من شاهدم که در تمرینات زحمت می‌کشد و بچه پاک،‌ سالم و بی‌حاشیه‌ای است. یا در مورد محسن مسلمان می‌گویند چرا اینقدر به او پول داده‌اید و پدر ما را در آورده‌اند که چرا او را بازی نمی‌دهید اما مسلمان دو ماه است که مصدوم شده، از کجا می‌دانید من چقدر به مسلمان پول داده‌ام؟! اتفاقاً دیروز هم یک بازی تدارکاتی با فولاد داشتیم که مسلمان بازی کرد و خدا را شکر سرحال بود، من آ‌مادگی دارم قراردادها را روی میز بگذارم و اصلاً کسی فکر نمی‌کند که چنین قراردادهای مناسبی بسته باشیم. از نظر کیفی هم از بازیکنان بسیار راضی هستم.

* کسانی که از لیست خروجی صحبت می‌کنند ۲ هزار سال و صدها کیلومتر از فوتبال و ورزش عقب هستند
تابش در خصوص شایعه لیست خروجی نیم‌فصل گفت: به نظر من عده‌ای خواب‌نما شده‌اند. هم من زنده هستم و هم امیر قلعه‌نویی، نه او لیستی به من داده و نه لیستی به دست من رسیده است. وقتی تیمی خوب بازی می‌کند، خوب نتیجه می‌گیرد و همه از آن راضی هستند اگر ناگهان لیست خروجی بدهیم تیم دچار تنش نمی‌شود؟ این حرف‌ها مغرضانه است و عده‌ای یا نمیفهمند و یا می‌فهمند وی می‌خواهند به تیم‌ما ضربه بزنند. در حال حاضر تمام از تمام بازیکنان راضی هستیم. آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند ۲ هزار سال و صدها کیلومتر از فوتبال و ورزش به دور هستند. آنها می‌گویند قلعه‌نویی لیست خروجی داده تا تیم ما به هم بریزد اما من می‌گویم امیر قلعه‌نویی هیچ لیست خروجی به من نداده است و از همه بازیکنانش هم راضی است و باشگاه هم از همه رضایت دارد.

*به تیم‌ملی کمک کنیم تا این نتایج جبران شود
مدیرعامل سپاهان در خصوص باخت تیم ملی ایران به عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال گفت: متأسفانه به عراق باختیم و ما هم عرق ملی داریم و ناراحت شدیم اما نباید در کار تیم دخالت کنیم. بیاییم همه کمک کنیم تا این نتایج جبران شود. خدا را شکر سه بازی در ایران داریم و فرصت جبران وجود دارد. باید هم به تیم امید و هم به تیم بزرگسالان کمک کنیم، تا آنها موفق باشند. الان وقت ایراد گرفتن نیست و نباید بگوییم اگر چنان می‌شد و اگر چنین می‌شد، اگر انتقاد و راهکاری وجود دارد باید در جلسات خصوصی به سرمربی تیم ملی منتقل شود. الان صحبت کردن در مورد تیم ملی به این تیم ضربه می‌زند.

*امیدواریم تخلفات کمتر شوند تا جریمه‌ای هم نباشد

مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه با تغییر در ریاست کمیته انضباطی آیا امید دارد که از این پس کمتر جریمه شوند گفت: دیگر چیزی نداریم که جریمه بدهیم! ما با حسن‌زاده هم رفیق هستیم اما بعضی اوقات رفقا هم همدیگر را جریمه می‌کنند! در بازی با پارس جنوبی ما باید می‌بردیم اما مساوی شد و به خاطر اندکی از تماشاگران تماشاگر دوباره باید جریمه نقدی بدهیم، بیرون جریمه می‌شویم، داخل جریمه می‌شویم امیدواریم در بین راه دیگر ما را جریمه نکنند! در مجموع امیدواریم تخلفات کمتر شوند تا دیگر جریمه‌ای هم نباشد.

پس باید کمتر جریمه شوند گفت: دیگر چیزی نداریم که جریمه بدهیم! ما با حسن‌زاده هم رفیق هستیم اما بعضی اوقات رفقا هم همدیگر را جریمه می‌کنند! در بازی با پارس جنوبی ما باید می‌بردیم اما مساوی شد و به خاطر اندکی از تماشاگران تماشاگر دوباره باید جریمه نقدی بدهیم، بیرون جریمه می‌شویم، داخل جریمه می‌شویم امیدواریم در بین راه دیگر ما را جریمه نکنند! در مجموع امیدواریم تخلفات کمتر شوند تا دیگر جریمه‌ای هم نباشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)