سرمربی پارس جنوبی جم گفت: خدا کند با قهرمانی علی دایی مثلث قهرمانی پرسپولیسی شود و پرچم این تیم بیش از پیش بالا بماند.

 مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی جم در اولین سال حضورش در لیگ برتر رکوردها را جابجا کرد. صعود به لیگ برتر و 23 هفته نباختن یک کارنامه خوب از مهدی تارتار به جا گذاشت. سرمربی پارس جنوبی جم یک روز بعد از قهرمانی و صعود به لیگ برتر از برنامه های آینده اش گفت:

دیدار با استقلال اهواز را که منجر به قهرمانی و صعود شما به لیگ برتر شد.

در ابتدا جا دارد به استقلال اهواز تبریک بگویم که یک بازی جوانمردانه به نمایش گذاشتند و اگر چنین تلاشی را که مقابل ما داشتند برابر دیگر تیم‌ها از خودشان بروز می دادند قطعا در لیگ می‌ماندند. البته ما هم برای این دیدار استرس زیادی داشتیم و گرمای هوا هم در کیفیت کار ما تاثیر گذاشته بود. موقعیت‌های زیادی داشتیم و حریف با چنگ دندان از دروازه‌اش دفاع می کرد اما خدا را شکر توانستیم در با شکست استقلال اهواز صعود و قهرمانی مان را قطعی کنیم.

حس صعود و قهرمانی در لیگ یک در تجربه تان باید حس خوبی باشد.
اجازه بدهید این قهرمانی را در ابتدا به مردم خونگرم استان بوشهر و  شهر جم تبریک بگویم که پتانسیل داشتن یک تیم لیگ برتری را داشتند. امیدوارم تیم پارس جنوبی جم نه تنها در لیگ برتر بماند بلکه از نظر من پتانسیل کسب سهمیه آسیا را دارد. این موفقیت مرهون حمایت های مهندس یوسفی، مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، آقای جهانی از اعضای هایت مدیره، آقای رضائیان، مدیرعامل تیم که در این مدت همواره کنار ما بود و در کنار دو عزیز دیگر زحمات زیادی را برای تیم کشیدند. همچنین باید تشکری داشته باشم از آقای خطیب، سرپرست بومی و زحمتکش تیم که نگذاشت در جم هیچ کم و کاستی را احساس کنیم. در این باید تشکری هم از آقای نوروزی، فرماندار شهرستان، آقای زائری رئیس شورای شهر، اقای دوراهکی رئیس ورزش استان و آقای اسدی رییس هیات فوتبال هم داشته باشم و به همه این عزیزان خسته نباشید.باید بگویم این حس برایم غیرقابل توصیف است.

اما در مورد حس خودتان از این قهرمانی نگفتید؟
این حس که قابل توصیف نیست. من در دوران بازیگری به واسطه نسبت فامیلی با آقافیروز کریمی تجربه بازی در دو دوره را در لیگ برتر داشتم که منجر به صعود شد اما این حس به عنوان مربی واقعا برایم شیرین و غیرقابل توصیف است.واقعا به عنوان کسی که نفر اول فنی تیم بود از خوشحالی بچه ها به خاطر این اتفاق خوشحال بودم و از اینکه می دیدم زحماتمان به ثنر نشست احساس خوبی داشتم. جا دارد در این مسیر از بازیکنان تیم که ارگان اصلی ما بودند، کادرفنی، تیم پزشکی، تدارکات و همه عزیزانی که ما را در این موفقیت همراهی کردند تشکر کنم.

قبول دارید یک مقدار هم در این صعود و قهرمانی خوش شانس هم بودید. هفته های آخر نتایج به نفع شما رقم خورد؟
قبول دارم که خداوند به ما لطف داشت و تلاش بچه ها و مجموعه تیم نتیجه داد اما اینکه خوش شانس بودیم را نمی توانم صرفا عامل صعود ما به لیگ برتر دانست. ما بیش از دو سوم بازی ها را نباخته ایم و این یک رکورد برای فوتبال ایران به حساب می آید. در 4 بازی 12 امتیاز مقابل تیم های مدعی نساجی، ملوان و گل گهر کسب کردیم که این نشان می دهد شخصیت قهرمانی داشته ایم. 23 هفته نباختن قطعا شانس نیست. مگر می شود شانسی 23 هفته نباخت و صعود کرد.

روزی که در کردان کرج آن هم کمتر از دو هفته به شروع مسابقات تیم را تحویل گرفتید فکر می کردید این تیم لیگ برتری شود؟
واقعا سخت بود و یکی از همکاران همان زمان با توجه به شرایط موجود گفت گرفتن این تیم ریسک است. استخاره کردم که خوب آمد و از بازیکنان لیگ یکی که بیرون مانده بودند آمار گرفتم. بعداز دو هفته به رضائیان مدیرعامل تیم گفتم هرجا که رفته‌ام برای نگه داشتن تیم تلاش نکرده‌ام بلکه برای اول شدن تلاش کردم. حالا هم آمده‌ام تا پارس جنوبی جم را به لیگ برتر ببرم با اینکه از من خواسته بودند که تیم در یک جایگاه مناسب قرار بگیرد چون سال اول شان به لیگ بود اما خوشحالم که به قولی که عمل کردم و به هدفمان رسیدیم.

فکر می کردید با نداشتن بازیکنان اسم و رسم دار و اینکه خیلی هم ریخت و پاش نکردید، این قهرمانی اتفاق بیفتد؟
از آنجایی که با آقا فیروز فامیل هستیم از روز اولی که کار مربگیری را شروع کردم از سختی این شغل آگاه بودم و همچنین سخت بودن در لیگ یک را به خوبی می دانستم. از روز اول با توکل به خدا و تلاش تک تک ارکان تیم در مسیر موفقیت افتادیم و همیشه در تیم هایی که داشتم با تمام سختی ها نتایج خوبی گرفته بودم. راه آهن را هم به فینال جام حذفی رساندم و هم در لیگ حفظش کردم. گسترش را حفظ کردم و چند تیم دیگر و از این بابت خوشحال هستم.

برانکو در لیگ برتر و شما در لیگ یک قهرمان شدید. اگر دایی هم در جام حذفی قهرمان شود، سال 96 سال پرسپولیسی ها خواهد بود.
واقعا از ته دل آرزو می کنم که این اتفاق افتاده و نفت تهران با علی دایی قهرمان جام حذفی شود. بحث پرسپولیسی بودن یک طرف اما اعتقاد و رفاقتی دایی که دارم مهمترین عاملی است که دوست دارم او قهرمانی شود آنهم با سختی هایی که این فصل تجربه کرد. من می دانم دایی در نفت چه می کشد. خدا کند با قهرمانی علی دایی مثلث قهرمانی پرسپولیسی شود و پرچم این تیم بیش از پیش بالا بماند.

با توجه خواست مدیرعامل باشگاه که عنوان کرده قطعا شما در پارس جنوبی جم خواهید ماند خود شما هم چنین علاقه ای برای ماندن دارید و برنامه شما در صورت ماندن در این تیم چیست؟
حمایت و خواست مدیرعامل باشگاه به ما روحیه داد و ممنونم که این موضوع را اعلام کرد. من به این مردم و لطف آنها عادت کرده ام و دوست دارم در این تیم بمانم و روزهای خوبی برای آنها رقم بزنیم. با این حال ماندن مهم نیست بلکه باید شرایط برای موفقیت های بعدی فراهم شود. صرف بودن در لیگ برتر کار را در نخواهد آورد و باید برای موفقیت ابزار داشته باشیم. شک ندارم با درایت مدیران منطقه ویژه و مدیریت تیم این مسایل پیگیری و حل خواهد شد و یک تیم درخور شأن استان بوشهر را روانه لیگ برتر کنیم.

و در آخر اینکه هنوز لیگ تمام نشده برای خرید تیم شما ماشین سازی پا پیش گذاشته است.
واقعا اینطور حاشیه سازی ها زشت است و نمی دانم از کجا نشأت می گیرد. واقعا این بازی کردن با احساسات مردمی است که به خاطر موفقیت پارس جنوبی با تمام سختی هایی که در زندگی دارند، یارانه خودشان را به ما هدیه کردند. من در چند بازی آخر هم به همه بچه های تیم گفتم که باید به خاطر این هواداران و مردمی که خوشحالی زیادی ندارند قهرمان شویم و گل خنده روی لبان آن ها نقش ببندد. شک ندارم مدیرعامل منطقه، مدیریت تیم، مردم جم به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهند داد و مزد زحمات شان را به راحتی در اختیار دیگری قرار نمی دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)