مرجع خبری پرسپولیس : تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان تا کنون 50 بار در جام های مختلف با هم بازی کرده اند که پرسپولیس 17 برد و سپاهان 13 برد داشته و 20 بازی هم به تساوی دست یافته اند.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ؛ این دو تیم برای اولین بار در روز جمعه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۰ در اصفهان به مصاف هم رفتند که آن بازی با نتیجه ۲-۱ به نفع پرسپولیس به پایان رسید.در آن ديدار حسين كلاني و محمود خوردبين (سرپرست فعلي پرسپوليس) براي سرخپوشان تهراني گلزني كرده بودند. در ضمن در دور برگشت همان سال پرسپوليس، سپاهان را 6 تايي كرد.


پرسپولیس و سپاهان تا کنون در جام حذفی 4 بازی انجام داده اند که سهم سپاهان 2 برد بوده و پرسپولیس 1 برد همچنین 1 دیدار هم به تساوی رسیده اند.


 

اولین دیدار دو تیم در جام حذفی بر می گردد به 31 شهریور 1385 که دو تیم به تساوی رسیدند. در سال ۸۵ تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران با برتری مقابل حرفان خود به فینال بازی‌ها راه یافتند که بازی رفت در ورزشگاه آزادی برگزار شد. سرمربی پرسپولیس دنیزلی ترکیه ای و سرمربی تیم اصفهانی لوکا بوناچیچ کروات بود که علیرضا نیکبخت واحدی روی پاس زیبای حسین بادامکی گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از چند دقیقه حمید شفیعی گل نیکبخت را پاسخ داد و بازی ۱-۱ مساوی خاتمه یافت. در این دیدار که با حواشی زیادی هم همراه بود پرسپولیس یک ضربه پنالتی را هم توسط مهرزاد معدنچی ستاره ان وقت پرسپولیس به هدر داد. دنیزلی سرمربی پرسپولیس فقط 5 روز مانده به این بازی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده بود.


در بازی برگشت که پرسپولیس با کوله باری از حاشیه راهی اصفهان شد که بازی با گلهای ابراهیم اسدی برای پرسپولیس و حمید شفیعی برای سپاهان مساوی شد که در ضربات پنالتی نیکبخت پنالتی پرسپولیس را خراب کرد و سپاهان با حساب ۵-۴ توانست قهرمان این دوره شود و به سوپرجام آسیا راه یافت و در آن دوره به مقام دومی آسیا و چهارمی جام باشگاههای جهان دست یافت.داور این دیدار مسعود مرادی بود که با قضاوت پر اشتباه خود باعث شد پرسپولیس دستش به جام کوتاه بماند.


سومین دیدار دو تیم در جام حذفی با شکست سنگین قرمزپوشان همراه بود. اینبار دو تیم در نیمه نهایی به هم رسیده بودند که سپاهان توانست تیم دنیزلی را در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4-1 شکست دهد تا این پایان کار فوتبال دنیزلی مربی محبوب سرخپوشان در ایران باشد. آن زمان پرسپولیس بهترین فوتبال را به نمایش می گذاشت؛ حسین کعبی که تازه به جمع قرمزپوشان اضافه شده بود با گرفتن پنالتی و تبدیل به گل شدن آن توسط فرزاد آشوبی پرسپولیس پیش افتاد اما در ادامه پرسپولیس با هنرنمایی محمود کریمی 4 گل از سپاهان دریافت کرد تا اینبار هم سپاهان به فینال جام حذفی و با حذف صبا به قهرمانی در جام حذفی برسد.


چهارمین و اخرین دیدار دو تیم هم به سال 1388 بر می گردد. این دو تیم اینبار در مرحله یک هشتم به همدیگر رسیدند که پرسپولیس پرستاره توانست در ورزشگاه آزادی با نتیجه 1-0 و با گل مازیار زارع تیم سپاهان را شکست دهد. در ان بازی مازیار زارع یک پنالتی هم از دست داد. رحمان احمدی بازیکن فعلی پرسپولیس در آن بازی دروازبان تیم سپاهان بود.


تیم های پرسپولیس و سپاهان در پنجمین دیدار خود در تاریخ جام حذفی روز یکشنبه 8 خرداد ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم میروند که برنده این دیدار باید در خوزستان به مصاف تیم فولاد برود.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)