جمعه 11 اردیبهشت(16:01) 

مرجع خبری پرسپولیس : نصيرزاده:آموزش هاي اين داور كافي نبوده است / تركي با تماشاگران پرسپوليس لجاجت مي‌كرد

مصدوميت عليرضا محمد و واكنش داور مسابقه در قبال شرايط اين بازيكن يكي از جنجالي ترين اتفاقات بازي پرسپوليس مقابل سپاهان بود.
هوشنگ نصيرزاده در گفت‌وگويي در خصوص بزرگترين مشكلات قضاوت محسن تركي در ديدار تيم‌هاي پرسپوليس- سپاهان گفت: « در دقايق پاياني مسابقه پرسپوليس و سپاهان عليرضا محمد در جريان يك برخورد ناخواسته دچار مصدوميت شديد شد به گونه‌اي كه حتي قادر به حركت كردن نبود. قانونگذاران معتقدند سه اصل داوري در فوتبال جهان وجود دارد كه يكي از آنها، حفظ سلامتي بازيكنان است در حالي كه داور مسابقه در آن صحنه نه‌تنها نتوانست ميزان صدمه به عليرضا محمد را درك كند بلكه در اقدامي تعجب‌آور و برخلاف رويه‌هاي داوري در جهان دستور به ادامه مسابقه را داد و حتي حاضر نبود كه در توقف‌هاي به وجود آمده به وضعيت عليرضا محمد رسيدگي كند. تماشاگران كه اين رفتار داور را نوعي لجاجت با موضوع تلقي مي‌كردند دست به اعتراضات گسترده‌اي زده و جو ورزشگاه را متشنج كردند تا ثابت كنند كه آموزش‌هاي تركي براي چنين مواردي كافي نيست. داور بين‌المللي بايد بداند كه بازيكن حتي با فرض اينكه دست به تمارض زده است در واقع به عنوان يك جسم ساكن براي بقيه بازيكنان كه در حال دويدن هستند ايجاد خطر مي‌كند و چنين بازيكناني بايد فورا به بيرون زمين منتقل شوند و داور وقت‌هاي تلف‌شده را به پايان مسابقه اضافه كند.
مجموعه اين رفتارها نشان مي‌دهد كه وقتي براي يك امر كاملا طبيعي و معمولي داور مسابقه رفتارهاي غيرمتعارف نشان مي‌دهد آموزش هاي اين داور و به طور كلي داوران ايراني اشكال دارد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)