پرسپولیس نیوز: صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر فوتبال، به ترتیب صاحب بهترین و بدترین آمارهای لیگ هفدهم شدند.

لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با برگزاری دیدارهای هفته سی‌ام به پایان رسید تا پرونده دور هفدهم لیگ برتر هم بسته شود. این در حالی بود که تیم‌های صدرنشین و قعرنشین جدول، بیشتر آمارهای خوب و بد را از آنِ خود کردند.

*پرسپولیس: بیشترین پیروزی با کسب ۱۹ برد، کمترین شکست با ۴ باخت، بهترین خط حمله با ۴۸ گل زده و بهترین خط دفاع با ۱۵ گل خورده، بهترین تیم نیم‌فصل اول با کسب ۳۶ امتیاز و بهترین تیم در دیدارهای خارج از خانه با کسب ۳۵ امتیاز در خانه حریفان

مدافع عنوان لیگ شانزدهم در حالی پا به لیگ هفدهم داشت که  از شرایط مطلوبی بهره می‌برد. به جز سروش رفیعی، سرخپوشان سایر بازیکنان اصلی خود را حفظ و با اضافه کردن شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی و گادوین منشا، تیم آماده‌ای روانه مسابقات کردند. در میانه‌های نیم‌فصل اول اما طارمی ساز جدایی زد و پرسپولیس را به مقصد قطر ترک کرد. همچنین پنجره نقل و انتقالاتی سرخپوشان به دلیل تخلفات صورت گرفته در انتقال آقای گل دو فصل گذشته از ریزاسپور به پرسپولیس بسته شد.

این مشکلات اما جلودار شاگردان برانکو نبود و پرسپولیس موفق شد دومین قهرمانی متوالی خود را به دست بیاورد. با وجود افت محسوس قرمزها نسبت به نیم‌فصل اول، کاهش امتیازات این تیم نسبت به فصل گذشته و حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، هواداران پرسپولیس این فصل هم سرود قهرمانی خواندند برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، امید بسیاری دارند.

*مشکی‌پوشان: کمترین پیروزی با ۲ برد، بیشترین شکست با ۱۹ باخت، بدترین خط حمله با ۱۷ گل زده و بدترین خط دفاع با ۴۸ گل خورده، بدترین تفاضل گل با ۳۱-، بدترین تیم نیم‌فصل اول با کسب ۸ و بدترین تیم نیم‌فصل دوم با کسب ۷ امتیاز، بدترین تیم دیدارهای خانگی با کسب ۷ امتیاز خانگی و بیشترین شکست متوالی با ۸ شکست پیاپی

«سیاه‌جامگان» سابق و مشکی‌پوشان فعلی این فصل خیلی زود خود را از تیم‌های لیگ برتر جدا کردند و قعرنشین لیگ برتر شدند. تغییرات مکرر مربی و رفت و آمد مربیانی مانند اکبر میثاقیان، علیرضا مرزبان، رضا عنایتی و داود مهابادی هم دردی از معضلات مشکی‌پوشان دوا نکرد و مشکی‌وقرمزپوشان پس از دو سال بقا در هفته آخر، بالاخره از لیگ برتر رفتنی شد.

*پیکان: بیشترین پیروزی متوالی با ۷ برد پیاپی

شاگردان مجید جلالی در لیگ هفدهم نتایج پُرفراز و نشیبی به دست آوردند. خودروسازان که تا هفته پنجم بردی به دست نیاورده بود، از این هفته تا هفته یازدهم به هفت پیروزی متوالی دست یافتند و حتی به صدر جدول هم رسیدند. شاگردان جلالی در هشت بازی بعدی آن هم بردی به دست نیاوردند و لیگ را در رده ششم به پایان رساندند.

*پُرگل‌ترین هفته: هفته دوم با ۲۵ گل

*کم‌گل‌ترین هفته: هفته بیست‌وپنجم با ۱۲ گل

*پُرگل‌ترین دیدارها: سایپا ۴ – نفت تهران ۲، سایپا ۴ – ذوب‌آهن ۲، ذوب‌آهن ۶ – استقلال خوزستان صفر

*بهترین تیم نیم‌فصل دوم: ذوب‌آهن با ۳۵ امتیاز

سفید و سبزپوشان در نیم‌فصل اول تنها چهار پیروزی کسب کرده بودند و حتی زمزمه‌های برکناری امیر قلعه‌نویی از هدایت ذوب‌آهن شنیده شد. تیم اصفهانی در نیم‌فصل دوم از رتبه نهم جدول به نایب قهرمانی لیگ هفدهم رسید و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

*سپیدرود: کمترین تساوی با ۶ مساوی و بدترین تیم دیدارهای خارج از خانه با کسب ۴ امتیاز

قرمزپوشان شمالی فصل را با علی نظرمحمدی آغاز و با کسب تنها ۱۲ امتیاز در نیم‌فصل اول لیگ، خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی سقوط به لیگ دسته اول معرفی کردند. پس از حضور دو هفته‌ای امید روانخواه، علی کریمی روی نیمکت سپیدرود نشست و با پیروزی در چهار دیدار خانگی، حکم بقای سرخپوشان در لیگ برتر را امضا کرد.

*بیشترین تساوی: فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم با ۱۴ مساوی

فولاد با هدایت اکبر پورموسوی و با پیروزی‌هایی که در نیمه دوم نیم‌فصل اول به دست آورد، به رتبه دوم هم رسید، اما تساوی‌های متوالی و متعدد فولادی‌ها، قرمزپوشان را از سهمیه آسیایی دور کرد.

شاگردان مهدی تارتار در اولین حضور خود در لیگ برتر، بهترین عملکرد یک تیم تازه‌وارد را از خود نشان دادند. پارس با وجود عملکرد بسیار خوب در نیم‌فصل اول و حضور در رتبه دوم جدول، در نیم‌فصل دوم دچار افت محسوسی شد و در پایان، لیگ هفدهم را با رتبه پنجم جدول تمام کرد. با وجود مشکلات شدید مالی این باشگاه، شاید دیگر چنین نتایجی از نماینده استان بوشهر مشاهده نکنیم.

*آقای گل لیگ برتر: علی علیپور با ۱۹ گل زده

مهاجم جوان و قائمشهری پرسپولیس که سال گذشته بیشتر زیر سایه درخشش مهدی طارمی قرار داشت، از ابتدای فصل خود را به عنوان مهاجم اصلی سرخپوشان معرفی و خیال برانکو را بابت یک مهاجم ششدانگ در پرسپولیس راحت کرد.

جدول رده بندی لیگ هفدهم به شرح زیر است:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)