خبرگزاری پرسپولیس : تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان عنوان بهترین تیم هفته هجدهم لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 4 دیدار و تثبیت صدرنشینی استقلال به پایان رسید. در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج و اتفاقات رقم خورده در هفته نوزدهم این رقابت‌ها:

*در هفته هجدهم لیگ برتر نتایج زیر به دست آمد:

فجرسپاسی صفر – پرسپولیس 2

گل‌ها: غلامرضا رضایی (1) و کریم انصاری‌فرد (26)

صبای قم صفر – ذوب‌آهن صفر

گهر دورود 2 – راه‌آهن یک

گل‌ها: مجید باجلان (12) و امین ترکاشوند (2+45) برای گهر – میرهانی هاشمی (31) برای راه‌آهن

نفت آبادان یک – ملوان یک

گل‌ها: مهدی دغاغله (58) برای نفت – جلال رافخایی (6) برای ملوان

سپاهان  صفر – فولاد یک

گل: لوسیانو پریرا (70)

داماش یک – آلومینیوم 2

گل‌ها: بوبکر کبه (13) برای داماش – مهدی محمدزاده (8) و رسول پیرزاده (59) برای آلومینیوم

نفت تهران صفر – مس صفر

تراکتورسازی تبریز یک – پیکان تهران صفر

گل: فلاویو لوپز (8)

استقلال یک – سایپا صفر

گل: فرزاد حاتمی (53)

*ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر:

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، هفته کم گلی بود و در 9 بازی برگزار شده تنها 13 گل به ثمر رسید تا به این ترتیب میانگین 1،44 برای هر بازی به ثبت برسد.

در این هفته 2 مسابقه با نتیجه مشابه 2 بر یک به عنوان پرگل‌ترین دیدارهای هفته و دو دیدار با ثبت نتیجه بدون گل به عنوان کم‌گل‌ترین دیدارهای هفته معرفی می‌شوند. در این هفته 3 نتیجه یک بر صفر، یک نتیجه دو بر صفر و یک نتیجه یک بر یک نیز به دست آمد.

به این ترتیب پرسپولیس به همراه گهر و آلومینیوم بهترین خط حمله هفته نوزدهم را با به ثمر رساندن تنها دو گل به خود اختصاص دادند.

*آلومینیوم، بهترین تیم هفته

در هفته کم گل‌ سپری شده، آلومینیوم هرمزگان، تیم جنوبی کشور در شمال دست به کار بزرگی زده و داماشی را شکست داد که روزهای خوبی را سپری می‌کرد. البته این عنوان در حالی به تیم اکبر میثاقیان تعلق می‌گیرد که گهر دورود در اولین میزبانی تاریخ لیگ برتر قطار راه‌آهنی‌ها را از ریل خارج کرد تا گهری‌ها نیز در این هفته قابل تقدیر باشند.

در هفته نوزدهم دو تیم سرخپوش در خانه حریفانشان خوش درخشیده و از خوب‌های هفته لقب گرفتند. ابتدا پرسپولیس در شیراز در ادامه روند صعودی خود مقابل تیم جناب سرهنگ با 2 گل زودهنگام به برتری رسید و سپس فولاد در ادامه روند شکست ناپذیری خود در خانه تیم دوم جدول یعنی سپاهان اصفهان یک بر صفر به برتری رسید و جای خود را با این تیم عوض کرد.

در این هفته استقلال هم با انتقام شکست دور رفت در آزادی صدرنشینی‌اش را با برتری تثبیت کرد و تراکتورسازی نیز به یک برد شیرین در تبریز دست پیدا کرد.

به این ترتیب و با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان تیم‌های فجرسپاسی و داماش را با توجه به شکست‌های خانگی به عنوان بدترین‌ تیم‌های هفته معرفی کرد.

*بهترین بازیکنان: غلامرضا رضایی

در هفته‌ای که گذشت پریرا، لوپز و حاتمی به ترتیب از فولاد، تراکتور و استقلال با گل‌های 3 امتیازی، موجبات پیروزی تیم‌های بالانشین را فراهم آورند، اما بدون شک غلامرضا رضایی،‌ مهاجم پرسپولیس که با گل زودهنگامی که به ثمر رساند، پایه‌ساز پیروزی تیمش بود، به عنوان بهترین بازیکن هفته معرفی می‌شود. جلال رافخایی نیز با گلی که مقابل نفت آبادان به ثمر رساند با 12 گل فاصله خود در صدر جدول گلزنان را با سایر مهاجمان لیگ برتری بیشتر کرد.

در هفته نوزدهم 8 تیم استقلال، پرسپولیس، نفت تهران، مس، صبا، ذوب‌آهن، فولاد و تراکتور موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌های خود شدند تا در فاز دفاعی نیز این 8 تیم به عنوان بهترین‌های هفته معرفی شوند.

*جنجالی‌ها و جوانمردان:

در هفته نوزدهم لیگ برتر 25 بار کارت زرد و 2 دفعه کارت قرمز از جیب داوران خارج شد تا به نسبت هفته هجدهم، یک کارت از هر رنگ را کمتر شاهد باشیم.

دیدار تیم‌های داماش و آلومینیوم با 7 کارت زرد به عنوان جنجالی‌ترین بازی هفته و دیدار تیم‌های فجرسپاسی و پرسپولیس بدون کارت زرد به عنوان جوانمردانه‌ترین بازی هفته معرفی می‌شوند، ضمن اینکه در هفته نوزدهم نیز کیوان وحدانی از پیکان و حسین پاشایی از راه‌آهن با دریافت کارت قرمز از داور، از زمین بازی اخراج شدند تا بازی‌های هفته بیستم را از دست بدهند.

*هفته خلوت!

در این هفته تقریبا 47 هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاه‌ این 9 دیدار را از نزدیک تماشا کردند تا میانگین 5222 نفر برای هر بازی به ثبت برسد. در این هفته دیدار فجرسپاسی و پرسپولیس در شیراز به عنوان پر تماشاگرترین دیدار و دیدار صبا و ذو‌ب‌آهن و همچنین نفت و مس هرکدام با حضور 100 تماشاگر به عنوان کم تماشاگرترین دیدارهای هفته معرفی می‌شوند.

نکته قابل توجه اینکه همچنان استقبال کمی از دیدارهای خانگی تراکتورسازی و استقلال می‌شود و میانگین کم تماشاگران این دو تیم صدرنشین موجبات نگرانی فوتبالدوستان را فراهم کرده است، هرچند که سرمای آزاردهنده هوا و زمان نامناسب برگزاری دیدارهای لیگ در کم تماشاگر بودن این دیدارها به طور حتم تأثیرگذار است.

*اتفاقات هفته:

رکوردهایی که شکست و نشکست!

در هفته نوزدهم شاهد به ثمر رسیدن سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر توسط غلامرضا رضایی از پرسپولیس در ثانیه 12 بازی بودیم، ضمن اینکه تیم‌های داماش و فجرسپاسی نخستین شکست‌‌های خانگی خود را پذیرا شدند.

همچنین آرش برهانی که با 89 گل زده به همراه علی جباری به عنوان بهترین گلزنان تاریخ استقلال به شمار می‌رود، همچنان از زدن نودمین گل خود در سومین دیدار پیاپی بازماند تا این رکورد همچنان به صورت مشترک در اختیار شماره 9 آبی‌ها باشد.

نکته آخر اینکه میلاد نوری با از دست دادن پنالتی خود در دیدار مقابل ذوب‌آهن یک بار دیگر این فرضیه که بازیکنان خوب لیگ با حضور در برنامه 90 تا مدت‌ها دیگر نخواهند درخشید را به جریان انداخت.

 

*جدول گلزنان:

12 گل:‌ جلال رافخایی (ملوان)

8 گل: یعقوب کریمی (نفت تهران)

7 گل: لوسیانو پریرا (فولاد)

6 گل: آرش برهانی و فرزاد حاتمی (استقلال) – کریم انصاری‌فرد (پرسپولیس) – علیرضا جهانبخش (داماش گیلان) – محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای (سپاهان) – سعید دقیقی و سجاد شهباززاده (سایپا) – روح‌الله عرب (نفت آبادان) – رضا عنایتی (مس) – فلاویو لوپز (تراکتورسازی) – میلاد نوری (صبای قم)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)