مرجع خبری پرسپولیس : همه از نمايش و عملكرد پرسپوليس ناراضي‌اند ؛ از کمیته فنی گرفته تا حسين كلاني ، عباس انصاري‌فرد ، كريم باقري و جملگي هواداراني كه همچنان اميدوارند پرسپوليس حقيقي شان را رويت كنند.

تيمي‌كه اين همه براي آن در فصل جاري هزينه شده و مدير عاملش مدعي است كه با جذب بازيكنان مورد نظر در هر پست، پرسپوليس را براي قهرماني بسته است. نمي‌دانيم چه بايد بگوييم اما حداقل بايد خدمت عباس انصاري‌فرد گفت كه؛ «قاچ زين را بچسب كه از روي اسب نيافتي، قهرماني پيشكش.»

بي‌شك همان‌طور كه انصاري‌فرد نيز گفته است مساوي با تيم 2 امتيازي شاهين بوشهر در ورزشگاه آزادي يعني شكست، آن هم در شرايطي كه تيم باصطلاح پرستاره پرسپوليس عملكرد قابل دفاعي را از خود بروز نداد تا حملات چشم بسته اين تيم، بدون كوچكترين بار فني و تاكتيكي جز حسرت براي طرفداران تيم چيزي باقي نگذارد.براستي اين پرسپوليس را چه مي‌شود؟ آيا بازيكن خوب كم دارد، مربي خوب و مطرحي بالاي سرش نيست يا كم خرجش شده است. نه هيچ‌كدام از اينها نيست. پرسپوليس بازيكنان خوبي دارد، كرانچار نيز مربي سرشناسي است و نمي‌توان تجربه و علمش را ناديده گرفت. پس ايراد كجاست؟!

آيا جز اين است كه به قول معروف هماهنگي لازم بين سرخ‌ها نيست و به تعبيري جنسشان جور نيست. اصلا چرا بايد راه دور برويم اصل مطلب را محمود ياوري در پايان بازي گفت كه اين پرسپوليس قدرت سال‌هاي گذشته را ندارد و به نوعي ضعيف‌تر است. هر چند كه جناب ياوري قبل از بازي نيز گفته بود كه اين پرسپوليس آش دهن‌سوزي نيست، اما وقتي كمي‌در همين صحبت كوتاه ياوري، مرد سرد و گرم چشيده فوتبال تامل مي‌كنيم، مي‌بينيم كه چندان هم بيراه نمي‌گويد. تيمي‌كه دفاع‌هاي قرص و محكمي‌ندارد و نتيجه بر باد ده است. نمي‌دانيم مديرعامل سرخ‌ها با چه فلسفه‌اي تيم را براي فصل جاري بسته است، آخر تيمي‌كه مي‌خواهد مدعي قهرماني باشد بايد از بابت دفاع خيالش راحت باشد كه پرسپوليس فعلي اين‌گونه نيست، مگر آن‌كه

درCCU و پستCCU كه بايد مراقبت‌هاي ويژه‌اي بعمل آيد، سرخ‌ها تجديد قدرتي كرده و حداقل ضعف هاي خود را برطرف كنند.

كريم؛ مظهر تعصب

حسين كلاني، پيشكسوت خوشنام باشگاه پرسپوليس كه از نمايش‌هاي اخير تيمش ناراضي است مي‌گويد در قديم بقدري بازيكنان تيم مي‌دويدند كه نعش بازيكنان از زمين بيرون مي‌آمد، اما اكنون بازيكن وسط زمين راه مي‌رود يا به راحتي بازيكن حريف از كنارش مي‌گذرد. خب با اين وضعيت چه بايد كرد، آيا بايد توپ را صرفا به زمين كادر فني و سرمربي خارجي آن انداخت. بي‌شك چنين رويكردي ره به ناكجاآباد است و ايراد اين است كه پرسپوليس از وجود بازيكنان متعصب تهي است. تنها مظهر تعصب در پرسپوليس فعلي كاپيتان كريم باقري است كه بايد به وي حق داد كه پس از دريافت گل دوم و تساوي بخش شاهين، سر ميثاق معمارزاده دروازه‌بان تيم فرياد بكشد. اين فرياد را بايد از عمق جان كريم و ناشي از تعصبش دانست. گوهري كه اين روزها در پرسپوليس كمياب است و بازيكنان از نتيجه نگرفتن خم به ابرو نمي‌آورند. اما در طرف مقابل كريم مثل يك جوان در ميدان مي‌جنگد و مي‌دود و عرق به تعصب مي‌ريزد. البته اين را بايد به حساب زندگي سالم و پاكش گذاشت و الا كدام بازيكن مي‌تواند در اين سن و سال براي تيمش 90 و اندي دقيقه بدود و صورتش از تعصب گل بيندازد.كريم باقري وقتي در پايان بازي با شاهين جلوي ميكروفن خبرنگاران قرار گرفت، مساوي را حق بوشهري‌ها دانست و به صراحت بيان كرد كه پرسپوليس به هيچ‌وجه خوب بازي نكرده است. او در طرف مقابل نيز توپ را مثل خيلي‌ها به زمين سرمربي خارجي تيم نينداخت و گفت: كرانچار دير به تيم ما ملحق شده است اما، تلاش مي‌كند كه در فرصت كوتاهي بتواند تسلط كافي را بر اوضاع و احوال تيم داشته باشد. ما هم بايد تمام سعي‌مان را بكنيم كه در كمترين زمان به وضعيت مطلوب برسيم.

ناهماهنگي تيمي‌

واقعيت اين است كه پرسپوليس هنوز به هماهنگي تيمي‌نرسيده است و كرانچار هنوز نتوانسته تركيب‌هاي مورد نظرش را شناسايي كند. او در مقابل دفاع لايه به لايه شاهين بوشهر، بازي را وا داد و نتوانست با تعويض‌هاي لازم، در اثر بخشي حركت تيمي‌اش نقش موثري را ايفا كند. چيدن 4 مهاجم در زمين در شرايطي كه پرسپوليس در وسط زمين لنگ مي‌زد و خلا يك هافبك بازي ساز چون مهدي شيري را حس مي‌كرد، كاملا سوال برانگيز مي‌نمود. مساله‌اي كه حتي مورد اعتراض عباس انصاري‌فرد واقع شده است: «نمي‌دانم سرمربي تيم منتظر چه اتفاقي است تا به ساير بازيكنان تيم نيز فرصت بازي بدهد. تيم پرسپوليس فقط 1314 بازيكن نيست كه در هر بازي فقط شاهد بازي آنها باشيم.»

بي‌شك اشاره مدير عامل به مهدي شيري است كه او را با رقمي ‌قابل توجه در ابتداي فصل جذب كرد تا بلكه در روزهاي سخت عصاي تيمش شود. اما اين بازيكن شيرازي فعلا به دكور نيمكت سرخ‌ها تبديل شده است تا ببيند چه موقع نوبت بازي‌اش مي‌شود، هر چند كه با موضع‌گيري مدير عامل سرخ‌ها اين انتظار از كرانچار مي‌رود كه در بازي با راه‌آهن در روز يكشنبه، به اين بازيكن از ابتدا ميدان دهد تا به نوعي شجاعتش را در استفاده از بازيكنان به رخ انصاري‌فرد بكشد.

لوح تقدير و سكه ، پاداش بوشهري‌ها

البته وقتي به بازي سردرگم پرسپوليس اشاره مي‌كنيم دليلي نيست كه بازي خوب و حساب شده شاهيني‌ها را ناديده بگيريم. تيمي‌كه با تدابير تاكتيكي ياوري نمايش قابل قبولي در طول بازي ارائه داد تا تساوي2 2 در مقابل پرسپوليس حسابي به كام بوشهري‌ها چسبيده و آنان را در پايكوبي و سرور اين نتيجه تا پاسي از نيمه‌هاي شب به خيابان‌ها بكشاند. بازي خوبي كه با لوح تقدير و سكه مسوولان تيم جنوبي براي بازيكنان نيز همراه شد تا آنان به نتيجه كار مربي كار كشته اصفهاني اميدوار شوند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)