مرجع خبری پرسپولیس : شرکت کنندگان در نظر سنجی برنامه 90 رویکرد مثبتی به حضور پروین در پرسپولیس نداشتند و اعلام کردند این تیم با حضور او از بحران خارج نمی‌شود.


برنامه 90 شب گذشته حول محور تغییرات و مسائل موجود در باشگاه پرسپولیس بود و در این راستا سؤال پیام کوتاه این برنامه درباره حضور علی پروین در تیم سرخ‌پوشان بود و از بینندگان پرسیده شد که آیا حضور پروین به عنوان مدیر پرسپولیس می‌تواند این تیم را از بحران خارج کند یا خیر؟

http://up.perspolisnews.com/images/068a7mradlb3jhvt6tah.jpg

در ابتدای برنامه عادل فردوسی‌پور چندین‌بار به اشتباه سمت علی پروین را مطرح کرد و به عنوان رئیس سازمان فوتبال پرسپولیس و یا مدیر راهبری از او نام برد. فردوسی‌پور درباره سمت پروین گفت: نمی‌دانیم که پروین در واقع به چه سمتی در پرسپولیس حاضر شده است. خود باشگاه اعلام کرد مدیر راهبری و پس از آن به عنوان مدیر معرفی شد.

* درگیری سلیمانی و قلعه نویی

در بخشی از برنامه شب گذشته امیر قلعه نویی روی خط آمد و درباره اتفاقات رخ داده در دیدار تراکتورسازی و نفت تهران صحبت کرد و گفت که  سریال اشتباهات داوری علیه تراکتورسازی وجود دارد.

پس از آن یدالله سلیمانی دبیر کمیته داوران برای پاسخگویی روی خط آمد و توضیحاتی ارائه کرد. قلعه نویی بار دیگر روی خط آمد و گفت که نصیرزاده در برنامه گذشته 90 ماهیت کمیته داوران را روشن کرد. سلیمانی در پاسخ گفت: متأسفم آقای قلعه‌نویی چنین مسائلی را مطرح می‌کند و می‌گوید ماهیت کمیته داوران را نصیرزاده مشخص کرد. چگونه است که سال گذشته همین آقا با نصیرزاده مشکل داشت، اما هم‌اکنون ماهیت یک کمیته را برای وی مشخص می‌کند؟ همه می‌دانند که آقای نصیرزاده چگونه آدمی است و برای همه شناخته‌شده است.

* آندو میهمان گفت‌وگوی ویژه

در قسمت گفت و گوی ویژه آندرانیک تیموریان بازیکن ملی پوش تیم فوتبال استقلال میهمان برنامه 90 بود.


تیموریان در این گفت‌وگو درباره حضورش در فوتبال و رسیدن به تیم ملی و سپس لیگ برتر انگلیس و بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران و استقلال صحبت کرد.

وی گفت: خوشحالم و احساس غرور می‌کنم از اینکه برای تیم ملی بازی می‌کنم و هر کاری که بتوانم برای سربلندی ایران انجام خواهم داد.

وی در مورد حضورش در جام جهانی و سپس ترانسفر به لیگ برتر جزیره گفت: حضور در جام جهانی شانس من را برای بازی در لیگ‌های اروپایی بالا برد. حضور در لیگ برتر جزیره انتقالی رویایی بود.


بازیکن استقلال همچنین با اشاره به جام جهانی 2006 آلمان گفت: حیف شد که در آن مسابقات به درو دوم نرفتیم جلوی مکزیک بد شانسی آوردیم و می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

تیموریان در پاسخ به سؤال فردوسی پور مبنی بر اینکه اکنون باتجربه تر است یا آن زمانی که در لیگ برتر جزیره بازی می‌کرد گفت: الان نسبت به زمانی که در انگلیس بازی می‌کردم آماده‌تر و با تجربه تر هستم. اکنون از تیم‌های اروپایی پیشنهادی ندارم.

نکته جالب توجه در این گفت و گو اصرار فردوسی پور به بازی خشن تیموریان در مستطیل سبز بود و نشان دادن بازی‌های گذشته این بازیکن. مجری 90 مدام به وی توصیه می‌کرد که در زمین کمتر خشن بازی کنند اما تیموریان اصرار داشت که این، نوع بازی‌اش است و جنگندگی و درگیری فیزیکی خصوصیات ذاتی وی در مستطیل سبز محسوب می‌شود.

در پایان گفت و گوی ویژه 90 گل جواد نکونام که شب گذشته از روی نقطه پنالتی در دیدار مقابل بیلبائو به ثمر رسیده بود پخش شد. اوساسونا بازی این هفته را 3 بر یک واگذار کرد.

* کری خوانی دایی و مهدوی کیا

پس از گفت و گوی ویژه قسمت دوم برنامه 90 تا 90 پخش شد که اختصاص به برنامه قدیمی در شهریور و مهر ماه 1378 داشت.

در این آیتم حدود 6 دقیقه‌ای گزیده‌ای از برنامه 90 در 12 سال پیش پخش شد که در قسمتی از آن برنامه مهدی مهدوی کیا و علی دایی که در آن زمان در تیم‌های هامبورگ و هرتابرلین بازی می‌کردند میهمان این برنامه بودند و باید پس از بازی تیم ملی در بوندس لیگا مقابل یکدیگر قرار می‌گرفت که فردوسی پور در آن برنامه قصد داشت کری خوانی بین مهدوی کیا و دایی به وجود آورد اما این اتفاق رخ نداد. دایی گفت ما جلوی پایین جدول هستیم و باید ببریم و مهدوی کیا گفت شاید در ترکیب نباشیم و بهتر است کری نخوانیم.

در ادامه، به بررسی چهارمین شکست این فصل پرسپولیس در دیدار مقابل مس کرمان پرداخته شد.

از ابتدای برنامه فردوسی پور سعی داشت با رویانیان مدیر عامل پرسپولیس تماس تلفنی برقرار کند که در نهایت هم موفق به این کار نشد.


حمید استیلی مربی پرسپولیس هم پاسخگوی تلفن خود نبود.

* تلاش پنجعلی برای بازگشت دایی

در ادامه برنامه 90 پس از پخش خلاصه دیدار پرسپولیس و مس کرمان مصاحبه‌های علی پروین و محمد پنجعلی پخش شد و فردوسی پور درباره صحبت‌های ضد و نقیض اعضای هیئت مدیره پرسپولیس درباره لغو جلسه مانور کرد.

پس از این آیتم محمد پنجعلی روی خط آمد و درباره لغو جلسه هیئت مدیره پرسپولیس گفت: پیش از جلسه صحبت‌هایی با حضور بازیکنان و کادر فنی درباره مسائل فنی دیدار مقابل مس کرمان شد. جلسه هیئت مدیره قرار بود برگزار شد اما به فردا (امروز) موکول شد.

پنجعلی درباره تغییرات در کادر فنی پرسپولیس گفت: هر احتمالی در جلسه هیئت مدیره وجود دارد. به نظر پروین احترام می‌گذاریم اما باید با نظر همه چیزی که به نفع تیم است اتفاق بیفتد. دلم به حال مردم می‌سوزد و معتقدم حمایت‌های لازم از کادر فنی شده و زمان کافی به آنها داده شده است. خواسته مردم تغییر کادر فنی است اما من یک رای بیشتر ندارم. گزینه خاصی هم مد نظر ما نیست.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس درباره صحبت‌های ضد و نقیض به منظور تغییر در کادر فنی گفت: احساس می‌کنم این تیم نتیجه نمی‌گیرد هر چند که احترام زیادی برای استیلی قائلم اما باید به نظر مردم احترام گذاشت. اگر مردم دایی را می‌خواهند باید به خواسته‌ آن احترام گذاشت. فکر می‌کنم مدیریت باید این سؤالات را پاسخ دهد.

پنجلعی گفت: به اندازه کافی صبر کرده‌ایم اما اگر من پرسپولیس را دوست دارم باید ب به خاطر مردم و یا به خاطر تیم استیلی استعفا دهد و اگر نام دایی را هم گفتم چون مردم دوست دارند او باشد.

فردوسی‌پور در این زمان خطاب به پنجعلی گفت که دایی با راه‌آهن قرارداد دارد که پنجعلی پاسخ داد می‌توان صحبت کرد تا خیال مردم راحت شود.

* احتمال 50 درصدی بازگشت ایران

در ادامه برنامه ۹۰ مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و درباره بازگشت تیم امید به رقابت‌های انتخاباتی المپیک ۲۰۱۲ لندن توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این پرونده در کمیته انضباطی فیفا مفتوح است. آخرین خبر هم امروز (دیروز) بعدازظهر وکیل فدراسیون فوتبال به اطلاع ما رساند و گفت که پرونده به بازرسی فیفا ارجاع شده است. با توجه به مدارک ما و عراق و کنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده به این مرجع ارجاع شده است. قرار است بعد از پاسخ استعلام کمیته انضباطی فیفا رای صادر شود. فکر نکنم حداقل تا دو هفته آینده رای صادر شود. پرونده به موقع تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سؤال فردوسی‌پور مبنی بر اینکه چند درصد امیدوار به بازگشت تیم امید به گردونه مسابقات است، گفت: با توجه به روند پرونده و اطلاعاتی که کسب کردم مدارک ما خوب و پرونده به نفع ما است و ۵۰ درصد احتمال بازگشت تیم امید وجود دارد.

* پاسخ رد مردم به حضور پروین

در پایان نیز آمار شرکت‌کنندگان در SMS برنامه ۹۰ حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام شد که ۳۸ درصد به گزینه بله و ۶۲ درصد به گزینه خیر رأی دادند و بدین ترتیب شرکت کنندگان نظر دادند که پرسپولیس با حضور پروین هم از بحران خارج نمی‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)