پنجشنبه 10 بهمن (11:47)

مرجع خبری پرسپولیس : تمام راه حل هاى مديريتى پرسپوليس / كسى را نبين، با كسى حرف نزن و شايعه بساز!

فقط بايد چشمان مان را ببنديم و دچار يك توهم كوركورانه شويم تا در رؤياهاى مان باور كنيم آنچه در پرسپوليس و بر نيمكت رهبرى اين تيم مى گذرد، خالى از هر تنش و استرس است و فضايى توأم با آرامش را مى توان در اين مجموعه ديد. انكار و تكذيب امروز مديران باشگاه پرسپوليس در مورد تغيير كادر فنى و جابه جايى مربيان روى نيمكت اين تيم، دقيقاً مشابه داستان كتمان استعفا يا اخراج داريوش مصطفوى است. مديرعاملى كه هيچ كس نفهميد براساس چه پارامترهايى شايسته جانشينى گروه قهرمانان سال گذشته شد و البته كسى ندانست چرا تا اين حد در تيررس رييس هيات مديره باشگاه قرار گرفت!
افشين پيروانى اما قابل قياس با داريوش مصطفوى نيست. مصطفوى براساس تغيير ديدگاه هاى مديريتى ورزش ايران در حد فاصل سال هاى ميانى دهه ۷۰ خورشيدى و براساس رويكردهايى سياسى به كرسى هاى مديريتى مى رسيد اما افشين پيروانى در فضايى كاملاً فوتبالى از خانواده اى صرفاً ورزشى و اصيل راهى تهران شد. داريوش مصطفوى خواسته يا ناخواسته در مديريت فوتبال فارسى به عنوان چهره اى شناخته شد كه درست يا غلط، حقيقى يا مجازى و راست يا دروغ، به حواشى و پشت پرده فوتبال، اهميتى همپا با اصل آن مى داد معرفى شد. افشين پيروانى اما امروز از اينكه غلام پيروانى (نماد سلامت فوتبال ايرانى) را برادر و الگو و پايه ريز تشخص فوتبالى اش مى بيند، احساس زجر و ناراحتى مى كند. اين شايد محصول مدينه اى است كه قرار بود در پرسپوليس با عنوان فاضله شناخته شود! پيروانى از برادرى اش با غلام از اينكه به دست او ساخته شده، پشيمان است
!

نهايت اين جدل، به شكست ضعيف تر منتهى خواهد شد. داريوش مصطفوى با وجود تمامى تجربه اش و با نهايت تلاشى كه براى فرار از بحران و بقا در اتاق مديريت انجام داد، چون ضعيف تر بود از بدنه باشگاه جدا شد. چه تصور بيهوده اى است كه افشين پيروانى را روى همين صندلى تصور كنيم. بازى مهره ها، جابجا كردن و يكى پس از ديگرى بيرون راندن و جذب كردن، تا روز پايانى فصل تداوم خواهد داشت. مديرعامل و سرمربى دم دستى ترين گزينه هاى ممكن هستند، چون ضعيف ترين عناصر پيش روى هيات مديره تلقى مى شوند. چطور انتظار داريد تيمى كه مديرعامل و سرمربى اش به زنده ماندن سمت خود تا يك ساعت ديگر كمترين اطمينانى ندارند، مدعى قهرمانى باشند امروز افشين قطبى را بهتر از قبل درك مى كنيم… او حيثيت نيمه مانده اش را برداشت و فرار كرد!

هيچ تفكر و برنامه دور انديشانه اى وجود ندارد. عباس انصارى فرد روى كاغذ و براساس آنچه به امضا رسيده است، مديرعامل اين باشگاه شناخته مى شود ولى تا امروز حتى يك بازيكن يا مربى پرسپوليس با او رخ به رخ نشده و صدايش را نشنيده است. او منطقى ترين راه حل را براى بقا در اتاق مديرعاملى برگزيده. سكوت و محو شدن… كسى او را نمى بيند، نه در راهروهاى باشگاه، نه در تمرين و نه در جلسات بازيكنان و سفرهاى برون شهرى! عباس انصارى فرد در حقيقت منطقى ترين راه حل را برگزيده است. كسى او را نمى بيند، صدايى از او نمى شنود، از اينكه آيا در چارت داخلى باشگاه هيچ قدرتى براى تصميم گيرى دارد يا خير خبرى ندارد و در يك كلام خودش را از كورس خبرى باشگاه دور نگه مى دارد. پس در روزهاى شكست احتمالى آينده، مورد مواخذه هم قرار نخواهد گرفت. شايد اين بهترين پلتيك مديريتى مديرى است كه لااقل در اخبار و ادعاهاى شفاهى هيات مديره بايد خونى جديد به پيكره باشگاه تزريق مى كرد! چه خون جديدى چه شوك تازه اى ! قفل شدن در اتاق مديرعامل، ممنوع الورود شدن بازيكنان به ساختمان باشگاه و به راه افتادن شايعات هر روزى در مورد مذاكره با مربيان جديد تنها رفتارهاى مديريتى اين «سايه» است!

برادران بيانى انگار ذاتاً فوتباليست زاده شده بودند، مثل برادران پيروانى كه انگار زاده شده اند براى مربيگرى. از اين دست اخوان، در حوزه مديريتى هم به چشم مى خورند. انصارى فرد خانواده اى است با گرايش مديريتى كه البته در بسيارى از موارد شباهت هايى غيرقابل انكار دارند. مديران اين خانواده بى صدا و در اوج ناباورى مى آيند. بعد از مدتى سياست توسل به نام هاى بزرگ مانند آرى هان و دنيزلى و شنول گونش يا لوكا بوناچيچ و زاكرونى را در پيش مى گيرند و ناگهان به لايه هاى سكوتى خود فرو مى روند. توپ در حساس ترين زمان ها به زمين ديگرى افتاده و آنها از هياهو دور شده اند!

Zoom
اين است پرسپوليس

ديروز ساعت ۹ صبح خبر مى رسد كه مذاكره با لوكا از سر گرفته مى شود البته پنهانى! ساعت ۱۱ صبح خبر مى آيد كه پيروانى فقط تا دربى روى نيمكت خواهد بود و نتايج اين بازى ها است كه سرنوشت او را معين مى كند. ساعت ۱۳ خبر مذاكره با گئورگى هاجى از در وارد مى شود و ساعت ۱۵ مى گويند: «افشين پيروانى تا پايان سال تحت هر شرايطى مربى اين تيم خواهد بود…» نام چنين باشگاهى پرسپوليس است…. تيمى كه سال قبل بدون نمونه اى كوچك مشابه اين موارد، قهرمان شد!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)