پرسپولیس نیوز : وکیل مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به انتقادات و هجمه های مطرح شده درباره شکست پرسپولیس در پرونده ریزه اسپور توضیحاتی داد.

ابراهیمی وکیل مهدی طارمی گفت: سلام.خیلی دارم سعی می کنم هجمه های روزهای اخیر را تحمل کنم و جزییاتی را نگم که بعدا در مرحله تجدیدنظر کار را سخت کنه ولی بیان یکسری نکات هم بد نیست:

اول:قبل از هر چیز تصور کنید من مقصر صفر تا صد ماجرا.بابت آن هم از همه معذرت می خواهم ولی آیا با این کار و پاک کردن صورت مساله همه چیز حل می شود؟پس باید واقعیات را دید و بر اساس آن قضاوت کرد.

دوم:حالا برگردید به تیرماه نود و پنج.روزی که مهدی به ترکیه رفته و پرسپولیس دنبال مهاجم بود.ماجرای کاوه رضایی و دور زدن شبانه پرسپولیس هم که یادمان نرفته.حالا در آن شرایطی که لیگ داشت شروع می شد و تیم مهاجم نداشت، اگر می پرسیدند طارمی قرار است برگردد و بازی می کند. بعدها خودش محروم و جریمه می شود می گویید نه، او نیاید؟ تکرار می کنم اگر بازگشتش تبعاتی را فقط برای خودش داشته باشد و به آن روزها برگردیم مخالف بازگشتش هستید یا موافق؟

سوم:طارمی برگشته، بازی کرده، گل زده، آقای گل شده، مرد سال فوتبال ایران شده، در صعود تیم ملی موثر بوده.حالا هم محروم و جریمه شده.اینها را در حالی کنار هم قرار بدهید که بدانید بحث فسخ قرارداد طارمی با بحث وسوسه طارمی برای بازگشت فرق می کند و محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات یا جریمه تضامنی آن ربطی به نوع فسخ و جدایی مهدی ندارد.آیا اگر فقط خود مهدی جریمه و محروم می شد موضع تان همین بود؟

چهارم:اتفاقا با باشگاه ریزه اسپور مذاکره هم شد.موضع آن باشگاه دریافت غرامت دو میلیون یورویی بود.کوتاه هم نیامد.در دادخواست به فیفا هم همین مبلغ را مطالبه کرد. بابت آن هزینه رسیدگی هم واریز کرد. پس موضع آنها معلوم بود.

پنجم:در مورد چگونگی پرداخت مبلغ توسط حاج حسین هدایتی اطلاعی ندارم و اگر کسی ریالی به من داده مستند اعلام کند. در مورد اصل آن ماجرا که هدایتی قرار بود قبل از رفتن مهدی به ترکیه به او پول بدهد قبلا نوشته ام.حالا اینکه آن پولی که گفته شده یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون پرداخت شده بابت فسخ با ریزه بوده یا پرداخت به خود مهدی بحثی جداست که می شود بررسی کرد ضمن اینکه مبلغ درخواستی ریزه دو میلیون یورو درخواست کرده بود.

ششم:می گویند من مقصرم چون بارها گفته ام مهدی پرونده را نمی بازد.مهدی بین ماندن دوساله در ترکیه و بازگشت، دومی را انتخاب کرده.تبعاتش را هم پذیرفته.همه هم در جلسه ای که نمی خواهم فعلا در مورد جزییات صحبت کنم این بحث را داشتند که فعلا بیاید تا بعد. ریزه اسپور مکرر با باشگاهها مکاتبه می کرد که بازی کردن طارمی در پرسپولیس یعنی سه هیچ شدن بازیها.

چندین نفر از عوامل ریزه اسپور هم در ایران بودند و هستند. هر روز هم در آستانه هر بازی یک خبری منتشر می شد. در این شرایط من باید اعلام می کردم حکم پرونده به نفع ریزه می شود؟ مثل این است که یک مربی قبل از بازی بگوید می بازم. یا مثلا الان بیایند بگویند چرا یاران امام حسین که می دانستند شهید می شوند در معرکه عاشورا رجز می خواندند؟
پس من یا هر کس دیگر هم گوشه ذهنش بخشی را به باخت اختصاص داده و می دهد. اگر اینگونه نبود و مطمئن بودم که برنده ایم مزاحم دیگر دوستان از جمله دکتر وثوق احمدی نمی شدم. خوشبختانه شب قبل در برنامه نود ایشان که از حقوقدانان برجسته هستند و در ای اف سی هم عضو کمیته انضباطی است این موضوع را تایید کرد. روزی که در اردیبهشت نامه آخر فیفا آمد و اعلام کردند تحقیقات تکمیل شده و دیگر لایحه ای نمی پذیرند اما مهدی طارمی باید از وضعیت دو سال قبل تا حالای خودش توضیح بدهد و تصویر و ترجمه قراردادش را بفرستد و البته تاکید کرده بود که مطابق مقررات فیفا راستگویی را مدنظر قرار بدهید دکتر وثوق احمدی تا نامه را دید گفت فیفا به یک موضوعی در قرارداد حساس شده.قبلا قرارداد را فرستاده بودید؟ گفتم نه.گفت برو از باشگاه بپرس آیا قراردادی فرستاده؟ چون فیفا مشخص است می خواهد راستی آزمایی کند.

بگذریم.اینکه چه نوشتیم و چه فرستادیم جزییات پرونده است اما اینکه بگویند تو گفتی محروم نمی شود و حالا مقصری پاک کردن صورت مساله است. لطفا منطقی تر بررسی کنید.انگار مثلا من گفته ام نمی بازیم و بعد همه بیخیال پرونده شده اند.خیر.بالغ بر دویست سیصد صفحه لایحه از سوی طرفین ارسال شده.فقط هزینه ترجمه ها و پست دی اچ ال بالای ده دوازده میلیون بوده. پس گفتن من صورت بیرونی داشته و برای دفاع هم باشگاه هم ما خواب نبوده ایم.انگار باید هر روز می نوشتم بله حق با اخبار رسانه است و می بازیم.

در پایان اینکه چرا رای متوجه باشگاه شد استنباط فیفا بوده که باشگاه طارمی را برای بازگشت تحریک کرده و در این مورد نه من دفاعی داشته ام نه می توانستم دفاع کنم چون یک بحث جدایی است. کما اینکه باشگاه هم نمی توانسته از مهدی دفاع کند.
مطلب طولانی شد ، ببخشید. تکرار می کنم من مقصر صفر تا صد.بازهم معذرت خواهی می کنم و حتی اگر بابت پیگیری پرونده ریالی گرفته باشم بابت هر ریال

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)