معاون ورزشی باشگاه استقلال می‌گوید پارسال که تیام را برای پیوستن به استقلال راضی کرده است، شرط مهاجم آبی‌ها برای پیوستن به این تیم امضای قراردادی به مدت نیم فصل بوده است.

پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره ماندن تیام در استقلال، گفت‌: همیشه در فصل نقل‌ و انتقالات چنین شایعاتی به وجود می‌آید که مثلا یک بازیکن می‌خواهد با مبلغ بالایی به یک کشور حوزه خلیج فارس برود و این باعث می‌شود فشار هوادار به خصوص در فضای مجازی افزایش پیدا کند.

وی افزود: ممکن است این فشارها کاری کند که باشگاه بازیکنانی را جذب کند که کاربردی را برای تیم نداشته باشند. ما پارسال که تیام را جذب کردیم دو هفته‌ با او مذاکره کردیم تا به ایران بیاید. یکسری از دلالان ایرانی از حضور چنین بازیکنانی در کشور جلوگیری می‌کردند. ما او را راضی کردیم که فقط به ایران بیاید و او را ببیند. بازیکنی نبود که حاضر باشد در ایران قرارداد بندد. آن زمان او تقریبا کارش با باشگاه‌های قطری تمام شده بود و حتی تیم‌های قطری ویزای کار نیز برای تیام فرستاده بودند. ما از قطر او را راضی کردیم که به استانبول بیاید و بعد از آن شبانه او را به تهران آوردم.

توفیقی ادامه‌ داد: با هماهنگی که با افتخاری انجام داده بودیم، تا فردای آن روز کارهای قراردادی ما طول کشید که تیام دو شرط برای امضای قرارداد با ما داشت. نخست این که من نیم فصل در ایران بیشتر نمی‌مانم و همین چند بازی را می‌خواهم در کنار استقلال باشم و می خواست به این وسیله “ترانسفر مارکتینگ ” برای خود ایجاد کند. از آن طرف نیز ما هم برای جذب مهاجم تحت فشار بودیم. ما نیز متقابلا به او پیشنهاد دادیم که به جای یک نیم فصل، سه نیم فصل با استقلال قرارداد ببندد تا در صورت جدایی مبلغی نیز به باشگاه ما برسد. ۳۰۰ هزار دلار با تیام قرارداد داشتیم که ۲۰۰ هزار دلار آن را برای فسخ قرارداد گذاشتیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با “رادیو ایران”، ‌اضافه کرد: همه آنهایی که در فوتبال ایران و بستن قرارداد کار کرده‌اند می‌دانند که نمی‌توانیم با بازیکنی همانند تیام به گونه‌ای قرارداد ببندیم که ۳۰۰ هزار دلار به او بدهیم و ۳ میلیون دلار برای فسخ قراردادش بگذاریم. دوستانی که امروز حرف‌هایی را در این باره می زنند سال گذشته کفش‌های ما پای آنها نبوده که بدانند ما چه کاری انجام داده‌ایم و شرایط چگونه است. این قراردادی که ما با تیام امضا کردیم قرارداد خوبی به حساب می‌آید. تیام در تیم ما درخشید اما چند بازی مصدوم بود و قبل از این که به ایران بیاید چند ماه بدون تیم بود که علت آن هم وجود همین مصدومیت‌ها بود.

او افزود: تیام در سفری که به کویت داشت به ما اطلاع داد که می‌خواهد خانواده‌اش را به مکه ببرد که بعد از آن شایعه پیشنهاد باشگاه الکویت پیش آمد که مشخص نیست چقدر این پیشنهاد مهم است. ما مستندی ندیدیم. من طی مکالماتی که با تیام چه به صورت صوتی و چه تصویری و چه پیامکی داشتم و همه آنها موجود است، ایشان مدیر برنامه جدیدی را به من معرفی کرد. من به صورت مستقیم با این مهاجم سنگالی صحبت کردم و رابطه خوبی با او دارم. سیستم فرهنگی او با ما متفاوت است و شخص دیگری را به عنوان مدیر برنامه به ما معرفی کرد که من با او درباره مطرح شدن پیشنهاد الکویت مذاکره کردم. جا به جا شدن چنین مبالغی در کویت برای ما غیر قابل باور بود. من می‌خواستم با او و تیام در کشوری به غیر از کویت مذاکره کنیم زیرا این کشور به سختی به ایرانی‌ها ویزا می‌دهد. ما حتی بلیت پرواز و هتل برای او گرفتیم و با افتخاری و یکی از حامیان باشگاه برای مذاکره به ترکیه سفر کردیم.

وی افزود: ما شش صبح به استانبول رسیدیم و هفت صبح که می‌خواستیم جلسه را برگزار کنیم با این قضیه مواجه شدیم که تیام حضور ندارد. مدیر برنامه‌اش به ما اطلاع داد که تیام در کویت با مشکلاتی برای گذرنامه‌اش مواجه شده و نتوانسته به ترکیه سفر کند. من به او گفتم که این چیزی نبود که بخواهید از ما پنهان کنید. من حتی پیش از سوار شدن به هواپیما نیز از مدیر برنامه‌های او پرسیدم و وی به من جواب داد که ما در فرودگاه هستیم. این به این معنی بود که هم تیام و هم مدیر برنامه‌اش به ترکیه سفر کرده‌اند و این بر خلاف چیزی بود که ما فردای آن روز دیدیم. ما همان جا به صورت تصویری با تیام صحبت کردیم و او نیز بهانه پاسپورت و رفتن به مکه را بار دیگر بیان‌ کرد. تیام به من گفت‌ که شما با همین مدیر برنامه‌های من صحبت‌های خود را انجام دهید و نتایج را به من اطلاع دهید تا من کارها را انجام دهم. جلسه ما از هفت صبح تا چهار، پنج بعد از ظهر طول کشید و بحث‌هایی درباره قرارداد تیام صورت گرفت.

معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره جلساتش با مدیر برنامه‌های تیام ‌اضافه کرد: ما سعی کردیم کاری را انجام دهیم که برای فوتبال ایران مهم است و سعی کنیم این بازیکن را برای ادامه‌ بازی‌هایمان نگه داریم. باشگاه نیز با حامی خصوصی خود به طور کامل از این قضیه حمایت کرده‌اند و پیشنهاد خود را به تیام دادیم. سپس قرار شد که ظرف ۲۴ ساعت تیام به ما پاسخ دهد. دیروز (شنبه) یک ساعت با این مهاجم سنگالی صحبت کردم و او به من گفت‌ که مشکل در حال‌ حاضر به هیچ وجه پولی و مادی نیست و یک بهانه جدید آورد. او به ما گفت‌ که گرفتاری‌های خانوادگی و مشکلات شخصی همانند دعوت به تیم‌ ‌ملی فوتبال سنگال دارد.

او ادامه داد: من به او پاسخ دادم که اگر قرار باشد از تیمی به تیم‌ ‌ملی‌ات دعوت شوی آن تیم استقلال خواهد بود. درخشش او در لباس استقلال در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند پایه گذار حضورش در تیم‌ ‌ملی فوتبال سنگال شود. سپس تیام ادامه‌ داد که من پیشنهاد از تیم‌های ترکیه‌ای و حوزه خلیج فارس دارم و خانواده‌ من راضی به بازگشت من به ایران نیستند و مشاوران من نیز همین عقیده را داشتند. من نیز به تیام گفتم ما شش ماه در ایران برای تو تمام امکانات را فراهم کرده‌ایم و رفتار مردم ایران با خود را دیدی و امنیت بی نظیر ایران را نیز ملاحظه کردی. نتیجه‌ این شد که ما هنوز پیگیر وضعیت او هستیم و منتظر هستیم که این مهاجم سنگالی به ما پاسخ دهد.

او در پایان درباره امضای قرارداد با امید سینک و الله‌یار صیاد منش نیز گفت‌: به جز تیام با سایر اسامی لیست وینفرد شفر مذاکره کردیم و تعدادی را نیز نهایی کردیم. بازیکنی باقی‌ نخواهد ماند و ما به طور تمام و کمال لیست مربی آلمانی را جذب خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)