مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس در اين چند سال اخير تحت تأثير «بي سيستمي» فوتبال ايران، هميشه به سختي تيمش را بسته و معمولاً در هر تابستان با انقلاب فني مواجه شده است. هر بار اما به خاطر اسم بزرگش که به يک برند مهم مي ماند، از سد مشکلات گذشته و تيم قابل اطميناني بسته. اين تابستان اما داستان ديگري دارد و مثل اينکه قرار است يک فاجعه در تاريخ پرسپوليس ثبت شود. چه فاجعه اي بزرگتر از اينکه يک تيم مدعي قهرماني فاقد يک هافبک دفاعي مناسب باشد؟

 مازيار زارع با الامارات به توافق رسمي رسيده و پژمان نوري هم باوجود نارضايتي از تصميمي که خودش گرفته، همچنان در تمرينات ملوان شرکت مي کند و بازيکن اين تيم است. پرسپوليس فصل قبل هم در پست هافبک دفاعي دچار کمبود بازيکن بود و تنها مازيار و پژمان بودند که به عنوان نيروهاي متخصص پست هافبک دفاعي، جلوي چهار مدافع را پر مي کردند.

در اواخر فصل، کار به جايي رسيده بود که وينگادا از بهادر عبدي يا ايوان پتروويچ در اين پست استفاده مي کرد. حالا انصاري فرد فقط يک کريم باقري را دارد که بارها در اين پست بازي کرده، اما با توجه به سن بالاي کريم، نمي توان به او در اين پست انرژي گير اعتماد کرد.

 کاش التماس مي کردي
انصاري فرد به تازگي اعلام کرده پرسپوليس به هيچ بازيکني براي ماندن التماس نمي کند و در ضمن اعلام شده پرسپوليس با دو بازيکن از عراق در حال مذاکره است. احتمالاً جاي خالي مازيار و پژمان نوري هم قرار است توسط يک هافبک عراقي پر شود. سؤال اين است که چرا مديرعامل پرسپوليس تنها به خاطر اختلاف 100 ميليون توماني با زارع، قيد تمديد قرارداد با اين بازيکن را زد و حالا به جايي رسيده که براي گرفتن يک هافبک دفاعي در بازار با چراغ قوه دنبال گزينه ها بگردد؟ البته پیشنهاد 1میلیون دلاری الامارات هم بی تاثیر نبود.
 *در بازار خبري نيست
در بازار نقل و انتقالات داخلي که خبري از يک هافبک دفاعي درست و حسابي نيست. حتي سپاهان براي بالا بردن ضريب اطمينان خط مياني خود با شاهين خيري قرارداد بسته؛ همان بازيکني که تا سال پيش در ليگ آزادگان بازي مي کرد و تحت تأثير قحطي هافبک دفاعي با ذوب آهن قرارداد بست و به يک قدمي قهرماني ليگ برتر هم رسيد. استقلال و مس هم حسين کاظمي و فرزاد آشوبي را حفظ کرده اند. البته پرسپوليس دنبال جذب داوود حقي است؛ هافبک بازيساز راه آهن که چند فصلي است در ليگ برتر مي درخشد و يکي از باثبات ترين بازيکنان ايران بوده، اما حقي يک پاسور هنرمند است، نه يک هافبک تخريبچي.

* آماده باش به شيري
پرسپوليسي ها چاره اي جز واقع بيني ندارند.در شرايط کنوني آنها بايد  ابتدا الونگ را به پرسپولیس بیاورند و به او کمک کنند که فصلي با حداقل مصدوميت داشته باشد. اگر حقي پرسپوليسي شد، او مي تواند يک خط جلوتر از الونگ بازي کند. در صورتي که نوري در ملوان ماندني شود،آن وقت بايد مجتبي شيري هم آماده حضور در پس هافبک دفاعي در بعضي بازيها شود.
اين رويکرد واقع بينانه و منطقي بهتر از مصاحبه هاي خوشبينانه مديرعامل پرسپوليس است که هر روز خبر از قهرماني تيمش مي دهد.آن هم در شرايطي که در مهمترين پست، دچار خشکسالي تاريخي شده اند.

* فاجعه تاريخي
پرسپوليس سالهاست بهترين هافبکهاي مياني ليگ را دارد. از ابتداي دهه 70 تا امروز، کمتر به ياد داريم که پرسپوليس دچار چنين بحراني در خط مياني شده باشد، اما حقيقت دارد؛ مازيار زارع و پژمان نوري رفته اند و آن وسط همچنان خالي است. فکرش را بکنيد؛ الونگ دوباره مصدوم شود يا به آمادگي مطلوب نرسد.داوود حقي پرسپوليسي نشود و هافبک عراقي مورد نظر انصاري فرد هم به پرسپوليس نيايد. راستي چه کسي قرار است وسط زمين بايستد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)