روابط عمومی فدراسیون فوتبال به دنبال پیروزی تیم ملی کشورمان در دیدار حساس مقابل کره جنوبی اطلاعیه ای به شرح ذیر صادر کرد:

به‌شکرانه پیروزی حماسی در رویارویی با کره‌جنوبی، شامگاه سه‌شنبه، تجلی لحظات یگانگی و باهم‌بودن بود که در تاریخ معاصر فوتبال ما، البته به‌ندرت به‌دست آمده است. بازی تاریخی را برابر رقیبی تاریخی، بی‌بهانه، بی‌گفت‌وگو، پیروز شدیم تا بدین‌سان فوتبال ما بار دیگر از آستانه گذشته باشد و رمزگان ابدی پیروزی ما جز «وحدت» چه‌ می‌توانست باشد. این پیروزی، نه حادثه یا رخدادی تصادفی، که ترانه «وحدت» یک ملت بود. بی‌گمان در شامگاه سه‌شنبه، نه تنها تصویرهایی در خیال، که از صداها و فریادهای توفنده روی سکوها گرفته تا شادی‌های بی‌پایان خانه‌های ایرانی، همه را، دربرمی‌گرفت و آن، خاطرات هم‌دلی، هم‌نوایی و یک‌دلی بود. از هوادارن سکوها، تا شیفتگانِ خانه‌ها و از مسئولان و رسانه‌ها، تا مربیان و فوتبالیست‌ها، همه و همه، به قالب یک پیکر درآمدند. تیم‌ملی، در شامگاه سه‌شنبه، یک «ملت» بود.

این پیروزی در شبی به ملت ایران هدیه شد که طنین " یا جواد الائمه (ع) " پیش از دیدار در جای جای استادیوم آزادی به گوش می رسید و حالا، چنین به‌نظر می‌رسد که به‌ شکرانه پژواک صدای امیدوار سکوهای الهام‌بخش ورزشگاه آزادی، به‌شکرانه شادی شبانگاهی خانه‌های ایرانی، واپسین ستون‌های آزارنده تردید و بدبینی از پیشِ چشم فوتبال ملی ما برچیده شده است. حالا دیگر دانسته‌ایم می‌شود انتقاد کرد و بر یگانگی‌ها افزود؛ می‌شود از دلشوره‌ها گفت و آرامش آفرید. بدین‌سان، تا نیمه این راه دشوار را آمده‌ایم با این دستاورد که در چشم‌اندازی تازه حرکت کرده‌ایم و به جایی تازه رسیده‌ایم، به نقطه بازگشت‌ناپذیر «وحدت».

و این، آغازی تازه هم هست. خواهد بود. سه‌شنبه شب، بازی متفاوتی بود؛ نه یک تیم، که یک «ملت»، به پیروزی تازه نیاز داشت و پیروز شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)