مرجع خبری پرسپولیس: حميد جاسميان پيشكسوت سال‌هاي اخير فوتبال ايران و پرسپوليس كه در بدو تاسيس پرسپوليس اولين كاپيتان سرخپوشان لقب گرفت، اين روزها به عنوان ناظر بازي‌هاي ليگ آزادگان تجربياتش را در اختيار فدراسيون فوتبال گذاشته تا همچنان در خدمت فوتبال كشورمان باشد.

ابتدا در مورد اينكه اولين كاپيتان پرسپوليس لقب گرفتيد توضيح دهيد.

بعد از انحلال باشگاه شاهين، بنده به اتفاق تعدادي از بهترين بازيكنان وقت كشور به تيم پرسپوليس آمديم و پس از حضور در تيم سرخپوشان پايتخت به عنوان كاپيتان انتخاب شدم. در مسابقات باشگاه‌هاي تهران از سال 1348 در خدمت پرسپوليس بودم و به عنوان كاپيتان به ميدان رفتم.

نظر شما در مورد كاپيتاني در پرسپوليس چيست؟

كاپيتان در زمين مسابقه بايد مثل يك مدير رفتار كند. از نظر بازي در سطح بالايي باشد و محبوبيت او در بين بازيكنان و هواداران فراتر از انتظار باشد. مرحوم دهداري و همايون بهزادي از جمله بهترين‌هاي پرسپوليس در آن زمان بودند. در كاپيتاني بايد دلسوز بود و حرمت‌ها را نگه داشت.

در خصوص لقب سيم خاردار چه نظري داريد؟

اين عنواني بود كه از سوي برخي بازيكنان، هواداران و مرحوم محمد بوقي به من نسبت داده شد و آن هم به جهت اين بود كه مانند يك سيم خاردار مقابل حريفان به ميدان مي‌رفتم و اجازه عبور به مهاجمان را نمي‌دادم.

جز شما در آن دوره چه كساني لقب گرفتند؟

مرحوم شيرزادگان با لقب «پاطلايي» و همايون بهزادي با عنوان «سرطلايي» نزد هواداران مورد تشويق قرار مي‌گرفتند.

آيا در آن زمان پيشنهادي داشتيد؟

پيشنهادهاي دوره ما بسيار وسوسه انگيزتر و با ارزش‌تر از هم اكنون بود. ما در زماني كه بسيار نيازمند هم بوديم، پرسپوليس را ترك نكرديم و گفتيم  كه پيراهن و رنگ پرسپوليس فروشي نيست و به هيچ قيمتي حاضر به جدايي از تيم محبوبمان نبوديم.

بهترين پيشنهادي كه داشتيد چه بود؟

در زماني كه از آبادان به تهران آمده بودم به همراه چند بازيكن در يك مكان محقر و نامناسب زندگي مي‌كرديم كه در آن زمان تيمسار خسرواني مدير تيم تاج با يك چك سفيد به سراغ من آمد كه به تيم تاج بروم اما در جواب وي، پيراهن پرسپوليس را برداشتم و گفتم اين پيراهن فروشي نيست.

در مورد بازي تيم ملي برابر عراق چه نظري داريد؟

بچه‌ها خيلي خوب ظاهر شدند و اگر همينطور در ادامه بازي‌ها حضور يابند، مطمئنا قهرماني دور از دسترس نخواهد بود.

حرف آخر…
از تمام هواداران، مسئولان، كادر فني و بازيكنان پرسپوليس تشكر مي‌كنم كه تاكنون توانسته‌اند نام پرسپوليس را زنده نگه دارند و اميدوارم هميشه سربلند و پاينده باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)