پرسپولیس جوان ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان

مرجع خبری پرسپولیس : معمولاً مرسوم است كه پس از پايان يك دوره رقابت در يك تورنمنت داخلي يا خارجي، ترين‌ها يعني بهترين، بدترين‌، بيشترين و كمترين آن دوره رقابت از سوي رسانه‌ها اعلام شوند، چراكه اين اطلاعات همواره براي مخاطبان از جذابيتي خاص برخوردار است.

بر همين اساس با انجام مرحله گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در فصل 2011 كه چهارشنبه شب با برگزاري 8 ديدار خاتمه يافت و چهره 16 تيم مرحله حذفي مشخص شد، ترين‌هاي اين رقابت‌ها نيز در مرحله گروهي مشخص شدند كه آيتم‌هاي مختلف آن را در زير مورد بررسي قرار مي‌دهيم:

در رقابت‌هاي مرحله مقدماتي كه با حضور 32 تيم در 8 گروه 4 تيمي و به صورت رفت و برگشت برگزار شد در مجموع 96 مسابقه به ثبت رسيد.


در اين 96 ديدار 70 پيروزي و در سوي ديگر 70 شكست و 26 تساوي به دست آمد. همچنين در مجموع 96 مسابقه 255 گل از خط دروازه‌ها عبور كرد كه از اين تعداد گل 130 گل متعلق به غرب آسايي‌ها و 125 گل ديگر متعلق به شرقي‌ها بود .

ترين‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:

*بيشترين برد:
چونبوك موتورز كره جنوبي با 5 پيروزي
سپاهان و ذوب‌‌آهن ايران، الهلال عربستان و سرزو اوزاكا ژاپن با 4 پيروزي در 6 مسابقه در رده بعدي قرار گرفتند.

*كمترين برد:
الجزيره امارات، آريما اندونزي و شانگهاي شنهوا چين بدون پيروزي

*بيشترين تساوي:
السد قطر با 4 تساوي

*كمترين تساوي:
الامارات امارات، چونبوك موتورز كره جنوبي و سرزو اوزاكا ژاپن بدون تساوي

*كمترين باخت:
السد قطر، سوون بلوينگز كره‌جنوبي و كاشيما انتلرز ژاپن بدون شكست

*بيشترين باخت:
الجزيره امارات و آريما اندونزي با 5 شكست

*بيشترين گل زده:
سپاهان ايران و چونبوك موتورز كره جنوبي با 14 گل زده
در اين بخش استقلال با وجود حذف از گروهش با 11 گل زده بهترين خط حمله گروه دوم و چهارمين تيم از اين لحاظ در بين 8 گروه را به خود اختصاص داد.
شاگردان مظلومي پس از سپاهان بهترين خط حمله غرب آسيا را همراه الهلال عربستان از آن خود كردند.

 

*بدترين تيم:
آريما اندونزي و الجزيره امارات
در بحث ضعيف‌ترين تيم نيز سرخابي‌هاي ايران و به خصوص پرسپوليس كه با قعرنشيني به كار خود خاتمه داد، شانس آوردند كه تيم‌هايي همچون الجزيره امارات و آريما اندونزي در ليگ قهرمانان آسيا فصل 2011 حضور داشتند تا تمام عناوين بد را به خود اختصاص دهند و از اين حيث بهتر از استقلال و پرسپوليس باشند؛ در غير اين صورت دو تيم مطرح ايران و به ويژه سرخپوشان حداقل در چند مورد بايد بدترين عناوين را به خود اختصاص مي‌دادند.

*كمترين گل زده:
آريما اندونزي با 2 گل

*كمترين گل خورده:
چونبوك موتورز كره‌جنوبي 2 گل خورده
در اين بخش ذوب‌‌آهن ايران با دريافت 3 گل دومين خط دفاعي قدرتمند آسيا را همراه با سوون بلوينگز كره‌جنوبي و كاشيما انتلرز ژاپن از آن خود كرد.
همچنين در اين بخش سپاهان ايران نيز با 5 گل خورده همراه با الاتحاد عربستان سومين تيم از اين حيث در غرب آسيا پس از ذوب‌‌آهن و الشباب لقب گرفت.

*بيشترين گل خورده:
آريما اندونزي با 22 گل خورده
الجزيره امارات نيز در اين رقابت‌ها 20 گل رديافت كرد.

*بهترين تفاضل گل:
چونبوك موتورز كره‌جنوبي با تفاضل 12+
پس از اين تيم سپاهان ايران و سوون بلوينگز كره‌جنوبي با تفاضل 9+ از اين حيث بهترين تيم‌هاي قاره لقب گرفتند.

*بدترين تفاضل گل:
آريما اندونزي با تفاضل 20-
الجزيره امارات هم با تفاضل 13- به كار خود پايان داد.

*بيشترين امتياز:
چونبوك موتورز كره‌جنوبي با 15 امتياز
سپاهان و ذوب‌‌آهن ايران، الهلال عربستان نيز با كسب بيشترين امتيازات پس از نماينده كره يعني با 13 امتياز به مرحله بعدي صعود كردند.

*جوان‌ترين تيم:
پاختاكور ازبكستان با ميانگين سني 23.5 سال

*مسن‌ترين تيم:
الاتحاد عربستان با ميانگين سني 29.8 سال

همچنين چهار باشگاه ايراني در بين 10 تيم مسن ليگ قهرمانان جاي داشتند و پرسپوليس با معدل 27.6 جوان‌ترين تيم ايراني در رده بيست و سوم اين رقابت‌ها قرار گرفت و سپاهان تيم بيست و پنجم، ذوب آهن بيست و هفتم و استقلال تيم سي‌ام اين ليست بين 32 تيم ايستادند.

*پرتماشاگرترين مسابقه:
تا پيش از ديدارهاي هفته پاياني ليگ قهرمانان آسيا، ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و بنيادكار در ورزشگاه آزادي با 31 هزار تماشاگر، پرتماشاگرترين بازي بود، اما ديدار استقلال و النصر عربستان كه با برد و البته در نهايت با ناكامي آبي‌پوشان همراه بود در حدود 70 هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادي كشاند و پرتماشاگرترين مسابقه مرحله گروهي و تمام 96 بازي دور مقدماتي لقب گرفت. هرچند كه در اين مورد بايد در آينده منتظر اعلام رسمي از سوي مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا بود.

*بهترين تيم:
چونبوك موتورز كره‌جنوبي با كسب 5 عنوان بهترين و بيشترين، برترين تيم مرحله گروهي در بين همه 32 تيم قرار گرفت.
در اين بخش سپاهان ايران عنوان ارزشمند بهترين خط حمله آسيا را همراه با نماينده كره‌جنوبي يعني چونبوك به دست آورد، ضمن اينكه اين تيم در بيشتر موارد عنوان بهترين‌ها در جايگاه دوم آسيا قرار گرفت.
هرچند كه ديگر نماينده اصفهان نيز عناوين خوب بسياري از جمله يكي از دو خط دفاعي برتر آسيا و عناوين دوم بيشترين برد و بيسترين امتياز را به خود اختصاص داد.

 

*صعود اصفهاني‌ها تا نيمه نهايي محقق مي‌شود؟

گروه اول از غرب آسيا و گروه هفتم از شرق آسيا بيشترين تعداد از بهترين عناوين را دارا بودند و به نظر مي‌رسد كه عنوان گروه مرگ غرب و شرق آسيا بيشتر برازنده اين دو گروه بود. جايي كه سپاهان و الهلال از غرب و چونبوك و سرزو اوزاكا از شرق با قدرتنمايي اجازه هيچ كاري را به ساير حريفان گروه خود ندادند و خط و نشاني جدي براي ساير رقيبان آسيايي براي كسب عنوان قهرماني فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا كشيدند.

با توجه به عملكرد خوب 4 تيم فوق در مرحله گروهي در صورتي كه در مرحله يك چهارم نهايي اين 4 تيم با يكديگر برخورد نكنند از بيشترين شانس براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي و جمع 4 تيم برتر آسيا برخوردار هستند، هرچند كه نبايد براي رسيدن به اين مرحله از نام نايب قهرمان دور گذشته ليگ قهرمانان آسيا يعني ذوب آهن به سادگي عبور كرد.

*وداع دوباره سرخابي با آسيا

مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا با تمام خاطرات تلخ و شيرينش به پايان رسيد و پرسپوليس با شكست از تمام هم‌ گروهي‌هايش حداقل در يك مسابقه و تنها با يك برد و استقلال هم با عملكردي ضعيف به خصوص در بازي‌هاي خارج از خانه بازهم با آسيا وداع كردند تا مشخص شود امروز اين نام‌ها و اسم و رسم‌ها نيستند كه در فوتبال، بازي مي‌كنند و امروز تيم‌هايي نتيجه مي‌گيرند كه در كنار بهترين امكانات سخت افزاري و نرم‌افزاري با برنامه‌ريزي گام‌هاي موفقيت را برمي‌دارند. امروز در آسيا براي موفقيت نياز به سرمايه‌گذاري است.

نمايشي كه تا به امروز و به هر دليلي فوتبال اصفهان در آن موفق بوده است و پايتخت‌نشينان ناموفق در اجراي آن.

برنامه كامل مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:

سه‌شنبه 3 خرداد 90
سپاهان ايران – بنيادكار ازبكستان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

چونبوك موتورز كره‌جنوبي – تيانجين تدا چين (ورزشگاه جامجهاني جنجو)

الاتحاد عربستان – الهلال عربستان (ورزشگاه ملك فيصل)

گامبا اوزاكا ژاپن – سرزو اوزاكا ژاپن (ورزشگاه اوزاكا اكسپو 70)

چهارشنبه 4 خرداد 90
اف سي سئول كره جنوبي – كاشيما انتلرز ژاپن (ورزشگاه جام جهاني سئول)

سوان بلووينگز كره‌جنوبي – ناگويا گرامپوس ژاپن (ورزشگاه جام جهاني سوان)

ذوب‌‌‌آهن ايران – النصر عربستان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

السد قطر – الشباب عربستان (ورزشگاه جاسم بن حمد)

طبق اعلام كميته برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، دور رفت مرحله بعدي يعني يك چهارم نهايي 23 شهريورماه 90 و ديدارهاي برگشت اين مرحله 5 و 6 مهر برگزار مي‌شود.

بازي‌هاي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا نيز چهارشنبه 27 مهر و ديدارهاي دور برگشت چهارشنبه 4 آبان‌ 90 برگزار خواهد شد.

فينال نهمين دوره ليگ قهرمانان آسيا در يكي از روزهاي 13 يا 14 آبان‌ 90 برگزار خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)