پرسپولیس نیوز: در فاصله یک هفته به پایان هفدمین دوره لیگ برتر فوتبال سه تیم همچنان برای نایب قهرمانی می‌جنگند.

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ امروز (یکشنبه) با هشت دیدار همزمان برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق این هفته، قطعی شدن سقوط نفت تهران به لیگ دسته اول بود.

استقلال در جدال تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیایی، در دقایق آخر موفق شد پیکان را شکست دهد و به رتبه سوم جدول صعود کرد. پیکان در رده پنجم باقی ماند و امیدش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. ذوب‌آهن به خوبی از توقف سایپا استفاده کرد و با شکست پرسپولیسِ قهرمان، با ۵۲ امتیاز به رده دوم جدول بازگشت.

سایپا که می‌توانست با غلبه بر گسترش فولاد، بیش از پیش به نایب قهرمانی لیگ نزدیک شود، مقابل شاگردان فیروز کریمی متوقف شد و به رده چهارم جدول سقوط کرد. گسترشی‌ها هم در جایگاه نهم جدول ماندنی شدند.

پدیده خراسان با پیروزی در دربی مشهد، به رده دهم جدول صعود کرد و مشکی‌پوشان هم این فصل را در انتهای جدول به پایان می‌رساند. استقلال خوزستان هم در دیداری جذاب، سپاهان را با شکست بدرقه کرد و در لیگ برتر باقی ماند. سپاهان با این باخت به رده چهاردهم جدول سقوط کرد و بقای شاگردان ابراهیم‌زاده در لیگ برتر تنها به لطف نتایج ضعیف نفت قطعی شده است.

سپیدرود مقابل فولاد به تساوی رسید و به رتبه دوازدهم جدول صعود کرد. حاصل تلاش تراکتورسازی و صنعت نفت هم تساوی یک – یک بود و تراکتورسازان با یک پله صعود، به جایگاه دهم جدول رسیدند.پارس جنوبی هم با تحمیل شکست ۳ بر صفر بر نفت تهران، به رده ششم جدول صعود کرد و سقوط نفت تهران به لیگ دسته اول قطعی شد.

نتایج هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پدیده ۲ – مشکی‌پوشان یک
ذوب‌آهن ۲ – پرسپولیس یک
استقلال خوزستان ۳ – سپاهان ۲
سپیدرود رشت صفر – فولاد خوزستان صفر
استقلال ۳ – پیکان ۲
سایپا صفر – گسترش فولاد صفر
تراکتورسازی یک – صنعت نفت صفر
پارس جنوبی ۳ – نفت تهران صفر

جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست‌ونهم به شرح زیر است:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)