مرجع خبری پرسپولیس : دیپورت چند خبرنگار و بوقچی ایرانی از فرودگاه بحرین در آستانه بازی تیم ملی جار و جنجال زیادی را در خصوص کارشکنی بحرینی ها علیه ایران در رسانه های داخلی ایجاد کرد اما اصل ماجرا چه بود؟

شش خبرنگار و عكاس ايراني كه براي پوشش خبري و تصويري ديدار ايران و بحرين به «منامه» سفر كرده بودند، پس از ديپورت از منامه ساعت 4:30 بامداد امروز (جمعه) به ايران بازگشتند.

در حالي كه تيم ملي فوتبال ايران چهارشنبه براي انجام ديدار برگشت برابر بحرين به «منامه» سفر كرده بود، خبرنگاران و عكاساني كه از طرف فدراسيون فوتبال براي پوشش خبري و تصويري اين ديدار انتخاب شده بودند، روز گذشته عازم بحرين شدند. آن‌ها ابتدا ساعت 11 صبح روز پنجشنبه تهران را به مقصد دوحه ترك كردند، پس از يك ساعت و 40 دقيقه، ساعت 12:40 به وقت تهران و 12:10 به وقت محلي وارد پايتخت قطر شدند. پس از ساعتي وقفه در ساعت 14:25 به وقت محلي از دوحه عازم منامه شدند.

در فرودگاه منامه و پس از عبور مسافران از گيت كنترل، مسئول بررسي مدارك اعلام كرد كه شش خبرنگار و عكاس به همراه چند مشوق تيم ملي ايران نمي‌توانند وارد خاك اين كشور كوچك حوزه خليج فارس شوند. در آن لحظه خبرنگاران تصور مي‌كردند با توجه به اختلافات ميان دو كشور، چنين كارشكني از سوي فرودگاه بحرين صورت گرفته است. به همين خاطر آن‌ها با هوشنگ مقدس مسئول ايراني هماهنگ كننده امور خبرنگاران تماس گرفتند و او هم به آن‌ها اطمينان داد كه مشكلي وجود ندارد و پس از چند دقيقه مي‌توانند وارد خاك بحرين شوند، اما پس از گذشت دقايقي مسئول كنترل مدارك گفت كه ويزاي خبرنگاران و عكاسان ايراني صادر نشده است.

در شرايطي اين تعداد نماينده خبري ايران چنين پاسخ نااميد كننده‌اي را شنيدند كه به گفته خبرنگار اعزامي ايسنا، هيچ يك از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران در فرودگاه حضور نداشتند كه در صورت ايجاد چنين مشكل سابقه‌داري اين مساله حل شود.

يكي از مسئولان فرودگاه بحرين كه فارسي مي‌دانست، گفت كه “چرا روز گذشته همراه كاروان تيم كشورتان به بحرين نيامديد، ديروز ما چهل و چند نفر از كاروان تيم ايران را وارد منامه كرديم.” جالب اين جاست كه نام حسين كعبي بازيكن تيم ملي همراه اسامي خبرنگاران و عكاسان بود، ‌اما او چهارشنبه با تيم ملي وارد بحرين شده بود.

پس از حرف‌هاي اين مسئول فرودگاهي بحرين، خبرنگاران ايراني توضيحاتي را به او ارائه كردند تا شايد به رسم معمول همكاري از سوي بحريني‌ها صورت گيرد و آن‌ها مجوز ورود به خاك اين كشور را پيدا كنند، اما اين توضيحات افاقه نكرد و تلفن همراه هوشنگ مقدس هم خاموش شده بود!

خبرنگاران و عكاسان ايراني در شرايطي براي پوشش خبري و تصويري بازي امشب به بحرين رفته بودند كه پيش از سفر به آن‌ها گفته شده بود در فرودگاه منامه ويزاي 48 ساعته براي شما صادر مي‌شود و يكي از مسئولان كاروان اعزامي آنجا با شما همكاري خواهد كرد؛ دو اتفاقي كه رخ نداد. در نهايت خبرنگاران و عكاسان ايراني مجبور شدند با پرواز منامه به دوحه بروند و از آنجا به تهران برگردند.

در نامه‌اي كه فدراسيون فوتبال بحرين براي دبير كل فدراسيون فوتبال ايران ارسال كرده به صراحت در آن آمده براي افرادي كه نامشان در فهرست قرار دارد و هنگام ورودشان نهم نوامبر است، ويزاي فرودگاهي صادر مي‌شود و اين بدان معنا است كه خبرنگاران و عكاسان بايد روز چهارشنبه به همراه تيم ملي به بحرين اعزام مي‌شدند، اما با وجود چنين تاكيدي در نامه فدراسيون فوتبال بحرين، خبرنگاران و عكاسان ايراني يك روز بعد عازم دوحه شدند و همين مساله آن‌ها را با مشكلاتي روبرو كرد.

 

 

البته هنوز علت خاموش شدن ناگهانی موبایل های مسئولان فدراسیون و اینکه این عمل عمدا صورت گرفته یا خیر مشخص نشده است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)