پرسپولیس نیوز: مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: در کنار جام جهانی در روسیه یک جام جهانی فرهنگی در سه شهر این کشور برگزار می‌کنیم.

غلامحسین زمان آبادی در مورد مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال و رونمایی از سرود تیم ملی اظهار داشت: یکشنبه آینده درروز ۳۰ اردیبهشت که برابر با روز چهارم ماه مبارک رمضان است مراسم بدرقه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. این مراسم شامل دو بخش است که یک قسمت آن اجرای دو سرود تیم ملی است که توسط سالار عقیلی خوانده می‌شود و در واقع از سرود تیم ملی رونمایی می‌شود و همچین دو قطعه موسیقی بی‌کلام است که توسط ارکستر سمفونیک ملی و تهران  و توسط شهداد روحانی اجرا خواهد شد.ما قصد داریم در روسیه هم در کنار جام جهانی فوتبال یک جام جهانی فرهنگی را اجرا کنیم. به همین دلیل گروه ارکستر ۱۰۰ نفره توسط اسپانسر تیم ملی به روسیه اعزام خواهد شد و این قطعات موسیقی بی کلام و دو سرود تیم ملی توسط سالار عقیلی در شهرهای مسکو، کازان و سن پترزبورگ اجرا خواهد شد.

وی افزود: در کنار این مراسم رویدادهای فرهنگی را در تالار شیشه‌ای تالار وحدت به نمایش در می‌آید. نمایش فرش‌ها جام جهانی، قیچی شدن آخرین فرش بافته شده جام جهانی از دار قالی، نمایشگاه عکس جام جهانی، نمایشگاه نقاشی فوتبال که سبک جدیدی از نقاشی از چهره‌های فوتبالیست هاست و همچین نمایش بزرگترین سوت داوری مسابقات که توسط یک هنرمند سیستان و بلوچستان به نمایش درمی آید. تابلو نقاشی روی تار عنکبوت که یک هنرمند مازندرانی آن را کشیده است و همچنین فرش جام جهانی که یک بافنده آذری زبان آن را بافته است نیز در روز مراسم بدرقه تیم ملی به نمایش در خواهد آمد. نمایش مانتوهای منقش به جام جهانی نیز در این تالار دیده خواهد شد.

مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال همچنین عنوان کرد: از طرف فدراسیون فوتبال ۴ فرش به موزه فیفا، آستان قدس رضوی، موزه روسیه و موزه ایران اهدا خواهد شد. ۴ فرش دیگر هم تهیه شده که سه فرش در مرحله مقدماتی به حریفان اهدا خواهد شد. یک فرش هم برای صعود احتمالی ایران از گروه در نظر گرفته شده است.

زمان آبادی عنوان کرد: ملی پوشان با صلوات خاصه امام رضا (ع) که توسط آستان قدس رضوی و دو خادم امام رضا(ع) اجرا خواهد شد راهی جام جهانی خواهند شد. در روز ۳۰ اردیبهشت ۷۰۰ میهمان در تالار وحدت حضور خواهند داشت که شامل افراد ورزشی، هنرمند و حتی سیاسیون خواهند بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)