مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان پيش از ديدار تيمش برابر پرسپوليس گفت: تيم ما جوان است، ولي مي‌تواند پرسپوليس را در تهران شكست دهد.

مجيد جلالي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر پرسپوليس اظهار كرد: من در جايگاهي نيستم كه درباره پرسپوليس صحبت كنم. من فقط مي‌توانم درباره تيم خود حرف بزنم. استراتژي باشگاه ما در فصل جاري استفاده از بازيكنان جوان و بومي بود.

وي ادامه داد: البته ما پيش از شروع فصل با حدود 50 بازيكن مذاكره كرديم اما بازيكنان متوسط نيز مبلغي در حدود دو برابر سقف قرارداد را طلب مي‌كردند. بنابراين ما تصميم گرفتيم كه براي ساختن تيم از بازيكنان بومي استفاده كنيم. اكنون نيز فولاد تنها تيمي است كه 90 درصد بازيكنانش بومي هستند. تيم ما كاملا جوان است و مطمئنا در آينده‌ي فوتبال ايران حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.

جلالي همچنين گفت: هميشه بايد بابت داشتن يك تيم جوان، غرامت داد چون اين گونه تيم‌ها تجربه زيادي ندارند. ما در جام حذفي نيز با اينكه بسيار خوب كار كرديم و برابر تيم‌هاي سپاهان و نفت آبادان به پيروزي رسيديم، اما در برابر شهرداري ياسوج شكست خورديم. 18 ساعت پيش از آنكه به ياسوج برسيم، در ورزشگاه محل مسابقه، رييس جمهور سخنراني داشتند و جمعيت زيادي در زمين چمن حاضر بودند بنابراين زمين چمن ورزشگاه به قدري بي‌كيفيت شده بود كه حتي نمي‌شد روي آن راه رفت. وقتي تيم شما نتواند كارهاي تكنيكي و تاكتيكي‌اش را در زمين اجرا كند ديگر از نظر فني با حريف برابر مي‌شود و ديگر فرقي نمي‌كند با چه تيمي بازي مي‌كنيد. بازي ما با ياسوج هم فقط روي هوا بود و هر دو گل بازي نيز روي ضربات ايستگاهي به ثمر رسيد. در نهايت هم كه به بازي به ضربات پنالتي كشيد و پنالتي‌ها هم كه امسال ما را كلافه كرده‌اند. فكر مي‌كنم در تاريخ ليگ برتر تيمي نباشد كه در يك نيم فصل 6 پنالتي را خراب كرده باشد.

جلالي در ادامه درباره مشكل پنالتي زدن تيمش اينچنين توضيح داد: من با اطمينان مي‌گويم كه فولاد بيشتر از تمام تيم‌هاي فوتبال دنيا تمرين پنالتي كرده است اما زماني هست كه فضاي ذهني ايجاد شده در تيم مانع اثرگذاري تمرين‌ها مي‌شود. متاسفانه ما در جام حذفي نيز در ضربات پنالتي حذف شديم و اين بسيار آزاردهنده است چرا كه وقتي تلاش زيادي مي‌كنيم و دوست داريم تلاشمان نتيجه‌ دهد، شكست خوردن روي ضربات پنالتي بسيار سخت است. اگر شش پنالتي ما در اين نيم فصل گل مي‌شد، اكنون جايگاه بهتري در جدول رده بندي داشتيم.

جلالي افزود: فاصله موفقيت و شكست يك تيم به اندازه يك تار مو است. تيمي كه فصل گذشته در قعر جدول براي صعود نكردن مي‌جنگيد، امسال بر بالاي جدول است و تيمي كه سال گذشته در كورس قهرماني بود، امسال در پايين جدول قرار دارد. اين مساله‌اي است كه بايد توسط نهادهايي مانند سازمان ليگ و يا فدراسيون فوتبال بررسي شود. اين دو نهاد بايد بر روي اين گونه تحولات وقت بگذارند و جوانب آن را كاملا بررسي كنند. تيم‌ها تلاش خود را براي موفقيت انجام مي‌دهند، اما مساله‌اي كه باعث مي‌شود يك تيم موفقيت‌هاي چشمگير داشته باشد و تيمي ديگر شكست بخورد، حلقه‌ گمشده‌اي است كه جز با تحقيق و بررسي پيدا نمي‌شود. محققان بايد يافته‌هاي خود را در اختيار مربيان قرار دهند و مربيان نيز تجارب خود را به محققان انتقال دهند. به عنوان نمونه من براي حل معضل پنالتي‌هاي تيم دست به دامان دانشجويان شدم و از آن‌ها خواستم كه كارهاي تحقيقاتي خود را روي اين مساله معطوف كنند. مطمئن باشيد كه اين مشكلات تكنيكي نيست ، چون اگر اين گونه بود با اين همه تمرين حل مي‌شد.

جلالي درباره بازي فرداي تيمش برابر پرسپوليس نيز گفت: ما قطعا به دنبال كسب سه امتياز بازي هستيم و فكر مي‌كنم تيم جوان ما توانايي اين كار را دارد. ما بعد از بازي با ياسوج با اتوبوس به اهواز رفتيم و ساعت سه صبح به آنجا رسيديم. در 11 همان روز تمرين كرديم و با بازيكنان گفتم كه بازي با ياسوج تمام شده است و ديگر بايد به فكر پرسپوليس باشيم. ما هميشه بعد از هر بازي جلسه اي براي بررسي آن بازي برگزار مي‌كنيم كه پس از بازي با ياسوج اين جلسه را آنجا انجام نداديم تا تمركزمان براي بازي با پرسپوليس بهتر شود. معدل سني تيم ما پارسال 27 سال بود و امسال به 23 رسيده است. ما سال گذشته در پايان نيم فصل با 23 امتياز نهم بوديم و امسال با 20 امتياز و يك بازي كمتر در همان جايگاه قرار داريم. دوست داريم با وجود جوانگرايي كه در تيم كرده‌ايم نيم فصل امسال را عقب‌تر از سال گذشته نباشيم.

سرمربي تيم فولاد در ادامه بار ديگر به حلقه مفقوده اي كه از آن نام برده بود، اشاره كرد و گفت: اينها مسايل علمي فوتبال است كه بايد كشف شود. اين كه يك تيم سال گذشته در قعر جدول بوده و امسال در بالاي آن است و يا اين كه قهرمان‌ها هميشه در فصل بعد با چالش روبرو بوده‌اند، دلايل علمي دارد كه بايد بررسي شوند. شايد اين مسايل دلايل ذهني و رواني داشته باشد. نمي‌شود كه يك تيم ترسو در عرض دو ماه به تيم شجاع تبديل شود يا يك تيم هميشه بازنده به تيمي پيروزي خواه بدل گردد. مثلا شما بگوييد چقدر بين بازيكنان پرسپوليس و بازيكنان نفت تهران يا استقلال تفاوت وجود دارد، اگر اين مسايل روشن شود، در واقع كليدها پيدا شده‌اند و مسايل حل مي‌شود.

در ادامه خبرنگاري از جلالي پرسيد دليل استقبال تماشاگران از بازي‌هاي فوتبال چيست و چرا تيمي مثل استقلال كه خوب نتيجه‌ مي‌گيرد نيز از تماشاگران كمي در بازي‌هايش سود مي‌برد كه وي در پاسخ گفت: من نمي‌خواهم بگويم كه استقلال خوب بازي نمي‌كند، اما اگر اين تيم بهتر بازي كند، تماشاگر بيشتري نيز براي ديدن بازي‌هايش به ورزشگاه مي‌آيد. ضمن اين كه سازمان ليگ و فدراسيون نيز بايد كمك كنند تا كيفيت بازي‌ها بالا برود، مثلا برگزاري يك بازي با آن وضعيت در ياسوج باعث شد كه تيم ما قرباني شود. من نمي‌خواهم از ياسوج ايراد بگيرم، اما يك استاديوم بايد حداقل استانداردها را داشته باشد و به عقيده من كيفيت زمين مهم‌ترين استاندارد يك ورزشگاه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)