ستاره سابق فوتبال مسجد سلیمان گفت: به پرسپولیس دو گل زدم اما داور فقط یکی از آنها را قبول کرد چون توپم تور دروازه پرسپولیس را پاره کرد.

 به گزارش فارس، تیم نفت مسجد سلیمان روز جمعه در هفته هشتم لیگ برتر میهمان تیم پرسپولیس است. مسابقه‌ای که برای اولین مرتبه در لیگ برتر برگزار می‌شود اما این دو تیم 43 سال قبل در مسجد سلیمان مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند. زمانی که نفت نامش تاج مسجد سلیمان بوده و در پرسپولیس هم ستاره‌هایی مثل علی پروین، حسین کلانی، جعفر کاشانی، همایون بهزادی و… حضور داشته‌اند. علی اصغر جمالی هم یکی از ستاره‌های تیم تاج مسجد سلیمان بود که در آن مسابقه دو گل به پرسپولیس می‌زند. گل اولش را به دلیل اینکه تور دروازه پاره می‌شود داور قبول نمی‌کند زیرا تصور می‌کند تور دروازه پاره بوده ! جمالی یکی از پیشکسوتان فوتبال مسجد سلیمان است. با این ستاره سابق مسجد سلیمان که اکنون 65 سال سن دارد به بهانه بازی با پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 فوتبال را از چه سالی آغاز کردید؟

من سال 1328 متولد شدم و از سال 1342 فوتبالم را آغاز کردم ، 17 سالم بود که جزء تیم منتخب شهر مسجد سلیمان شدم و سپس به تیم تاج نفت مسجد سلیمان رفتم که ایرج طهماسبی سرمربی آن بود.

 در چه مسابقاتی شرکت کردید؟

جام باشگاه‌های ایران با حضور 8 تیم برگزار شد، 4 تیم از تهران که پرسپولیس، عقاب، تاج و پاس بودند و 4 تیم شهرستانی که تاج مسجد سلیمان، سپاهان اصفهان، جم آبادان و تاج نوشهر بودند. تیم ما خیلی خوب بازی کرد اما آن زمان آتابای رئیس فدراسیون وقت گفت تیم‌های هم‌نام نباید زیاد باشند و تیم تاج مسجد سلیمان را حذف کردند پس از آن هم قرار بود به جام میلز هندوستان برویم که آن مسابقات هم لغو شد و تاج تهران را به جای ما فرستادند.

 43 سال قبل مقابل پرسپولیس بازی کردید، از آن مسابقه بگویید.

بله در سال 1350 و در جام باشگاه‌های ایران در مسجد سلیمان مقابل پرسپولیس بازی کردم، پرسپولیسی که آلن راجرز انگلیسی سرمربی آن بود علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، محراب شاهرخی، جعفر کاشانی و محمود خوردبین عضو ان تیم بودند. در آن مسابقه ما دو گل زدیم اما داور فقط یک گل آن را پذیرفت.

 چرا یک گل را قبول نکرد؟

من شوتی زدم که توپ وارد دروازه پرسپولیس شد و تور را پاره کرد، بعد از آن داور گل را قبول نکرد و اعتقاد داشت که تور پاره بوده است در حالیکه من خودم دیدم که تور با شوت من پاره شد. مسجد سلیمان مهد فوتبال ایران است، ما آن زمان به تیم شاهین تهران هم 6 گل زدیم.

 بازیکنان پرسپولیس گل شما را قبول داشتند یا نه؟

بله حسین کلانی و جعفر کاشانی توپ را برداشتند تا در وسط میدان بکارند. کاشانی و کلانی آدم‌های با فرهنگ و با شخصیتی هستند، من فقط دو بار آنها را دیدم اما آدم‌های بسیار متشخصی هستند.

 ظاهراً از تیم تاج سابق هم پیشنهاد داشتید؟

بله، رایکوف سرمربی تاج بود و به طهماسبی سرمربی تاج نفت مسجد سلیمان گفت جمالی و محمد لرستانی را می‌خواهد و حاضر است در عوض هر بازیکن تاج را که سرمربی ما  بخواهد به او بدهد اما من قبول نکردم به تاج بروم و در شهر خودم ماندم.

 چرا؟

ما عیالوار بودیم، خواهر و برادر زیاد داشتم به خانواده‌ام وابسته بودم، نمی‌خواستم از آنها دور شوم، آن زمان هم مثل الان نبود که راحت بتوانی با خانوادت تماس بگیری و راه‌های ارتباطی آسان نبود اما من مهم نیستم مسجد سلیمان مهم است، من اکنون 65 سال دارم بهتر است تیم نفت مسجد سلیمان و فوتبال مسجد سلیمان را بیشتر به مردم بشناسانید، میدان فوتبال مسجد سلیمان قدیمی‌ترین میدان فوتبال ایران است، ورزشگاه مسجد سلیمان 105 سال قدمت دارد، در آن زمان انگلیسی‌ها و ایرانی‌ها با هم فوتبال بازی می‌کردند.

 

 پشیمان نیستید که آن زمان به استقلال تهران نرفتید؟

خیلی از بازیکنان دوست داشتند به تهران بروند تا معروف شوند اما من ترجیح دادم در شهر خودم بمانم، به این شهر تعلق خاطر دارم.

 تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر می‌ماند؟

با این شیوه کاری که تیم در لیگ دارد به آن خوشبین نیستم اما این را بدانید که اینجا یک منطقه محروم است و همه عشق این مردم همین تیم فوتبال است، از اول هفته مردم تمام دلخوشیشان این است که این هفته با پرسپولیس بازی داریم، مردم محروم مسجد سلیمان عاشق ورزش هستند. ای کاش تیم نفت بهتر بسته می شد و پول بیشتری برای تیم نفت خرج می‌شد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)