جمعه 14 فروردین(10:00) 

مرجع خبری پرسپولیس : جنگ سهمیه ادامه دارد

هفته سی و یکم لیگ برتر ایران بعد از چهار هفته تعطیلی از امروز(جمعه) آغاز خواهد شد. در نخستین دیدار امروز، تیم فوتبال صبای قم از ساعت 16:30 در ورزشگاه ” یادگار امام ” میزبان پرسپولیس خواهد بود. دیداری که از حساسیت بالایی برخوردار است، زیرا هر دو تیم به دنبال پیروزی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده هستند. پیروزی برای هر یک از دو تیم، میتواند آن تیم را به 3 بازی باقیمانده امیدوار کند و برعکس کار تیم بازنده را بسیار دشوار خواهد کرد.
پرسپولیس در آخرین بازی خود در لیگ برتر، نمایش سرد و بیروحی ارائه داد در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2-1 مغلوب مقاومتسپاسی شد اما در رقابتهای آسیایی بسیار خوب عمل کرد و از دو بازی 4 امتیاز بدست آورد، حال اینکه پرسپولیس میتواند همین بازی را در لیگ برتر مقابل صبای قم انجام دهد، نکته مبهم این دیدار است، اما در سوی دیگر

صبای قم قرار دارد که با حمایت تماشاگرانش تیمی خطرناک و فرصت طلب است. تیمهای فیروز کریمی همواره به ارائه فوتبال زیبا پایبند هستند و همین موضوع میتواند بر جذابیتهای این دیدار بیفزاید.
پرسپولیس با وینگادا از سیستم 3-6-1 استفاده میکند که دو پیستون کناری در زمان حمله به تک مهاجم اضافه میشوند و صبای قم نیز از سیستم 4-4-2 بهره میبرد که هافبکهای این تیم بصورت لوزی در زمین قرار میگیرند و مدافعان کناری در حملات حضور گستردهای دارند.
پرسپولیس همچنان در گلزنی با مشکل مواجه است و این ضعف را مقابل الشباب عربستان هم نشان داد اما ضعف صبای قم در مدافعان مرکزی این تیم است که در ضد حملات بسیار کند و آسیب پذیر نشان میدهند.
آقای تساوی
تیم فوتبال صبای قم با کسب 16 تساوی از 30 بازی(بیش از نیمی از بازیها) بیشترین آمار تساوی را در بین تیمهای لیگ برتری دارد. آنها اگر 2 بازی از این 16 تساوی را با برد پشت سر گذاشته بودند الان با 50 امتیاز در مکان سوم جدول قرار میگرفتند.
آمار
پرسپولیس و صبای قم تاکنون 9 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتهاند که 4 پیروزی سهم پرسپولیس و 1 پیروزی سهم صبا بوده و 4 بازی دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.
دیدار رفت
پرسپولیس و صبای قم در ورزشگاه آزادی به تساوی 2-2 دست یافتند. علیرضا نیکبخت واحدی 2 بار و فریدون فضلی 2 بار گلزنان این بازی بودند. این آخرین بازی بود که افشین قطبی روی نیمکت پرسپولیس نشست و بعد از آن از سمت خود استعفا کرد و به دوبی رفت.
ترکیب احتمالی دو تیم
صبای قم: تولیا، رضایی، بیات، اسدی، فشنگچی، کلاهکج، همرنگ، یوسفی،نوری، فضلی، رضایی
پرسپولیس: حقیقی، شیری، رحمان رضایی، حیدری، محمد، زارع، نوری، باقری، کریمی، نیکبخت واحدی، نوروزی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)