عدم سفر به ایران و حذف الاتحاد از جدول لیگ قهرمانان آسیا؟

مرجع خبری پرسپولیس : يك سايت خبري عربستاني مدعي شد كه تيم‌هاي اين كشور از ادامه حضور در ليگ قهرمانان آسيا انصراف داده و به اين تيم‌ها مجوز سفر به ايران داده نشده است.

 

سايت خبري “شوت ” عربستان سعودي اعلام كرد كه اين سايت خبري مطلع شده است كه تا ساعتي ديگر بيانيه رسمي درباره عدم مشاركت باشگاه‌هاي عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا و عدم صدور مجوز براي سفر اين باشگاه‌ها به ايران اعلام خواهد شد.

اين پايگاه خبري عربستان مدعي شد كه اين تصميم در پي اقداماتي است كه ايران عليه عربستان سعودي اتخاذ كرده است.

 

شوت در ادامه اين خبر اعلام كرد: منابع آگاه اما غير رسمي گفتند كه فيفا به عربستان سعودي اين اطمينان را داده است كه مجازات‌هاي سنگيني عليه باشگاه‌هاي عربستاني به دليل عدم شركت در ليگ قهرمانان آسيا صادر نخواهد شد و اين باشگاه‌ها تنها امتيازات اين بازي‌ها را از دست خواهند داد.

 

 

اين در حالي است كه بر اساس قوانين فيفا تيم‌هايي كه از ادامه حضور در جام باشگا‌ه‌ها انصراف مي‌دهند، با مجازات‌ها و جريمه‌هاي سنگيني مواجه مي‌شوند كه محروميت و جريمه نقدي سنگين از جمله اين مجازات‌ها است.

 

سعودي‌ها مدعي بودند كه براي حضور در ايران امنيت كافي ندارند اما كنفدراسيون فوتبال آسيا اين ادعاي عربستاني‌ها را رد كرده است.

 

عربستان سعودي طي روزهاي گذشته با تظاهرات گسترده‌اي در شهرهاي مختلف خود مواجه بوده است.

 

این در حالی است که نمایندگان باشگاه الاتحاد جهت مقدمات بازی برابر پرسپولیس قرار است وارد ایران شوند و اعلام این خبر از سوی مقامات رسمی عربستان چندان تایید شده به نظر نمی رسد. البته با توجه به ناآرامی های این کشور هیچ رخدادی در آینده بعید به نظر نمی رسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)