پرسپولیس نیوز: معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد فردا درباره برگزاری لیگ برتر تصمیم گیری می شود.

ایرج حریرچی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر درباره وضعیت آغاز مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: بنده از این به بعد هیچ مسوولیتی در مورد خبررسانی برای فوتبال ندارم! ما از نظر بهداشتی درمانی و بر اساس اصول علمی روز دنیا و اینکه در لیگ‌های بسیار بزرگ و معتبر اروپایی با چه شرایطی مسابقات برگزار می‌شود، به یک جمع‌بندی رسیدیم و معیارهای بهداشتی و درمانی را با هماهنگی وزارت ورزش اعلام کردیم.

او ادامه داد: اگر در جلسه کمیته ملی مبارزه با کرونا که فردا خواهد بود، این نظرات و جمع‌بندی‌های ما به تصویب برسد، نتیجه لازم برای برگزاری مسابقات به فدراسیون فوتبال ابلاغ خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: فدراسیون فوتبال یک سازمان مستقل است و از طرفی، مسؤولیت مستقلی از نظر بین‌المللی دارد و خود آنها تصمیم می‌گیرند که چه کاری انجام دهند. ما از طرف وزارت بهداشت فقط در مورد مباحث سلامت مردم و ورزشکاران بحث می‌کنیم.

حریرچی اضافه کرد: مسائل جانبی فوتبال و اینکه یک باشگاهی در جدول بالا و پایین است به ما ارتباطی ندارد. ما مسئله‌ی سلامتی مردم و موضوع اقتصاد را در نظر می گیریم. فوتبال یک صنعت است که بازیکن، مربی و باشگاه‌دار شروع می شود و به آب فروش، تخمه فروشِ داخل استادیوم و مباحث دیگر مثل تبلیغات می‌رسد.

او تاکید کرد: دوستانی که در این باره اظهار نظر می‌کنند، در نظر داشته باشند پیش‌بینی‌های فعلی ما قطعی نیست. از طرف دیگر، پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت این است که در فصل پائیز از ماه‌های خرداد و فصل تابستان اوضاع کرونا بدتر خواهد بود. این موضوع، مطرح‌ترین پیش بینی است و یک احتمال ۷۰-۶۰ درصدی دارد که البته شاید به وقوع نپیوندد.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: اگر بگوییم فوتبال در این مقطع نیست، مطمئن باشید در پاییز و زمستان هم نخواهد بود. بعضی دوستان فکر می‌کنند فقط همین لیگ امسال نیست و سراغ لیگ بعدی رفته‌اند تا فصل آینده ادامه پیدا کند!

حریرچی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی به زندگی با این ویروس باید عادت کنیم، گفت: اینطور نیست که تا دو ماه دیگر بساط این ویروس جمع‌آوری شود و بعد از آن، شرایط مثل سال‌های گذشته خواهد بود چون متاسفانه پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی و بیشتر مراکز علمی دنیا این است که یک سال و چند ماه دیگر با این ویروس درگیر خواهیم بود و برای درازمدت پیش‌بینی‌هایی وجود دارد و باید در این موضوعات اظهار نظر کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: مثل اینکه فوتبالی‌ها خیلی مطبوعاتی هستند! امروز آنقدر تلفنم زنگ خورده که آزاد نمانده است! من با همین تلفن شما دیگر با بحث برگزاری فوتبال خداحافظی می‌کنم!

حریرچی اضافه کرد: البته درباره خودِ فوتبال حرف می‌زنم چون بالاخره همه مردم کارشناس فوتبال هستند ولی درباره این موضوع خاص که برگزاری بازی‌هاست، خداحافظی می‌کنم.

او در پایان با بیان اینکه آخرین تصمیمات برای برگزاری بازی‌ها فردا شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می‌شود، گفت: ویروس دو، سه بار ما را فیتیله پیچ کرد ولی در آخر ما با گرفتن امتیاز و ضربه فنی برنده شدیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)