پرسپولیس نیوز: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در فوتبال و بازی‌های لیگ برتر ظرفیت‌هایی وجود دارد که موجب تقویت همبستگی مردم در سراسر ایران و از اقوام مختلف می‌شود.

اسماعیل حسن‌زاده با بیان این موضوع پیرامون مشکلات موجود در برخی از ورزشگاه‌های کشور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مرتبط باید با تعامل و همکاری همه جانبه به دنبال حل چنین مشکلاتی خصوصاً در حوزه فرهنگی باشند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: هدف اول باید پیشگیری از وقوع برخی اتفاقات در ورزشگاه‌ها باشد که در این مسئله تمامی بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مسئولیت دارند. فرهنگ‌سازی در داخل باشگاه‌ها و البته کاهش حساسیت‌ها با شناسایی عوامل مؤثر از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. در انگلستان ۱۲ عامل به عنوان عوامل تنش‌زا در مسابقات فوتبال شناسایی و مقرر شد با تلاش‌های هدفمند این عوامل به گونه‌ای خنثی شود. به هر ترتیب فوتبال ورزش جذاب و پرهیجانی است که به همراه خودش تنش‌هایی ایجاد خواهد کرد. باید به دنبال ایجاد بسترهایی باشیم که این تنش‌ها از شکل عادی خودش خارج نشود.

حسن‌زاده اضافه کرد: نگاه رسانه‌ها یکی از موضوعاتی است که در این مسئله تأثیرگذار است. به طور کلی رسانه نقش مهمی در این مقوله بازی می‌کند و طبیعتاً رسانه ملی و صداوسیما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل برای مثال صحبت‌های گزارشگران در پیش و پس از برگزاری مسابقات می‌بایست به شکلی باشد که حساسیت‌های بی مورد را افزایش ندهند.

رئیس کمیته انضباطی همچنین گفت: در فوتبال و بازی‌های لیگ برتر ظرفیت‌هایی وجود دارد که موجب تقویت همبستگی مردم در سراسر ایران و از اقوام مختلف می‌شود. چرا وقتی گروهی از تماشاگران یک تیم به شهر دیگری سفر می‌کنند برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای هواداران میهمان درنظر گرفته نمی‌شود؟ این بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی هر شهر و استان است که به بهانه فوتبال و لیگ برتر می‌توان از این امکان استفاده کرد. چرا به دنبال فعال‌سازی و راه اندازی گردشگری استانی در حاشیه برگزاری مسابقات مختلف نیستیم؟ این‌گونه اتفاقات موجب ایجاد فضایی متفاوت در بازی‌ها می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)