مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رياست فدراسيون فوتبال با اختيارات خودش مي‌تواند ابلاغ را به تاخير اندازد و دليل آن هر چيزي از جمله اين كه نبايد روحيه تيم ملي را مخدوش كنيم، باشد.

 

اسماعيل حسن زاده در برنامه «ورزش و مردم» حاضر شد و در مورد مسايل مختلفي پيرامون كميته انضباطي صحبت كرد كه به شرح زير است:

* اگر آيين‌نامه انضباطي ما ناقص باشد،‌ باز هم محترم است و بايد آن را اجرا كنيم، مگر آن كه تكميلش كنيم و با گرفتن نظرات صاحب‌نظران آن را اصلاح كنيم. در حال حاضر ابزار ما اين آيين‌نامه است، حتي اگر ناقص باشد. ضمن اين كه فهم ما از آيين‌نامه بايد به فهم فوتبال نزديك‌تر باشد، نه فهمي كه از قانون داريم اما نبايد فراموش كنيم كه در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه جمهوري اسلامي است و اخلاق هم در آن بايد رعايت شود.

 

 

* پس از مسايلي كه در بازي پرسپوليس و داماش اتفاق افتاد، عده‌اي قائل بودند كه بايد فرداي آن روز آن دو بازيكن را اعدام مي‌كرديم و عده‌اي هم خواهان بخشش بودند. هم به آن‌هايي كه خواهان قاطعيت و سرعت هستند و هم كساني كه درخواست بخشش دارند، بايد بگويم كه اگر فرداي انجام اين كار قرار بود راي را صادر كنيم، آن راي را بايد قابل استنياف صادر مي‌كرديم و بازيكن مي‌توانست به آن راي اعتراض كند. بنابراين مي‌توانست برابر ناسيونال بازي كند.

 

* رياست فدراسيون فوتبال با اختيارات خودش مي‌تواند ابلاغ را به تاخير اندازد و دليل آن هر چيزي از جمله اين كه نبايد روحيه تيم ملي را مخدوش كنيم، باشد. چون ممكن است توجه بازيكنان ملي به اين مساله باعث شود تمركز آن‌ها مخدوش شود.

 

* آيين‌نامه فعلي ما كه از دوره‌هاي قبل باقي‌مانده است نياز به اصلاح دارد و ممكن است در بخش‌هايي ناقص و ناهمگن باشد، اما فعلا همين ابزار ما است. اگر از خودم هم بپرسند بخش‌هاي كه با هم در تعارض دارند را يادداشت كرده‌ام. اين كه آيين‌نامه بايد اصلاح شود، 100 درصد درست است.

 

* شك نكنيد كه در حال حاضر كميته انضباطي فدراسيون فوتبال استقلال دارد. وقتي كه يك اتفاق بزرگ و كوچك در فوتبال ما مي‌افتد، همه سعي مي‌كنند با توجه به ديدگاهي كه دارند كارشناسي كنند و عده‌اي كه با هدف خاصي مساله را دنبال مي‌كنند، همه چيز را منفي مي‌بينند. وقتي از من بپرسند مي‌گويم در حدود شش ماهي كه در كميته انضباطي حضور دارم، يك بار نشده است كه مقامات فدراسيون از من عدد و رقم را جويا شوند، اما وقتي بر اساس قانون راي را صادر كنيم كه در پروسه ابلاغ رسمي باشد، ممكن است ابلاغ آن از سوي فدراسيون به تعويق افتد. اگر يك روز مستقل بودن كميته انضباطي زير سوال برود مطمئن باشيد كه در اين كميته نخواهم ماند و در حال حاضر با استقلال كامل كار مي‌كنم.

 

* استقلال سيستماتيك با استقلال صدور راي متفاوت است. در صادر كردن راي استقلال كامل را داريم، اما از نظر ساختاري اين گونه نيست. در مقام راي دادن با رعايت عقل و انصاف و با استقلال كامل راي مي‌دهيم، اما زماني كه هيات رييسه فدراسيون بگويد كه كس ديگري بايد بيايد، نمي‌توانيم كاري كنيم. از نظر سيستماتيك به فدراسيون مرتبط هستيم.

 

*براي اتفاقات بازي چوكاي تالش و ضرب و شتم داور دستور موقت محكم صادر كرديم. وقتي بخواهيم بلافاصله راي صادر كنيم بازيكن مي ‌تواند اعتراض كند و تا رسيدگي به اعتراضش هم مي‌تواند بازي كند. دستور موقت يعني اينكه جامعه فوتبال و داور، تو را درك كرده‌ايم و بازيكن هم مي‌داند كه او را جريمه كرده‌ايم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)