سه شنبه 29 بهمن(12:17)

مرجع خبری پرسپولیس : استقلال بايد از تساوى خوشحال باشد / عليرضا حقيقى: دربى را فراموش كرديم ، حالا نوبت ابومسلم است

برخى شيطنت ها و بعضى حاشيه سازى هايى كه در آستانه دربى قصد داشت عملكرد او را در ديدار حساس و سرنوشت سازى كه اولين تجربه مهم او در دربى بزرگ پايتخت تحت الشعاع قرار دهد باعث شد گلر جوان سرخ پوشان كه حالا تبديل به مرد اول دروازه پرسپوليس شده دلخور شود. به طورى كه مدت ها بود قصد مصاحبه و صحبت را نداشت اما به نوعى توجيه شد كه همه مطبوعات و تمام خبرنگارانى كه در اطراف او هستند قصد ندارند چنين مشكلى را براى او ايجاد كنند. به همين خاطر بود كه مهر سكوت اعتراض خود را شكست و در مورد اولين تجربه خود از اين آزمون مهم سخن گفت، همان طور كه تا الان متوجه شده ايد به سراغ عليرضا حقيقى رفتيم تا در مورد اين مسائل و اتفاقاتى كه در دربى براى او به وجود آمد، صحبت كنيم. صحبت هايى كه نشان از رضايت گلر جوان سرخ ها از عملكردش در دربى داشت و اميدوارى براى حضور در تيم ملى و پوشيدن پيراهن مقدس آن. پيراهنى كه سال هاى مديدى بر تن كسى بود كه حالا به عنوان مربى بزرگ حقيقى، او را به سوى بهتر شدن و به اوج رسيدن رهنمون مى سازد.
 

pnnc • مدتى است كمتر در مصاحبه هستى؟
قرار بود ديگر مصاحبه نكنم. يك سرى افراد و برخى روزنامه ها هر چى مى خواهند در موردم مى نويسند در اين حالت دليلى ندارد بخواهم مصاحبه كنم چون دوستان خودشان زحمت اين كار را مى كشند و هر چى دلشان مى خواهند مى گويند و مى نويسند!

pnnc • بگذريم. بالاخره هر چه نباشد اولين تجربه حضور دربى را پشت سر گذاشتى، در مورد اين بازى پرحرف و حديث برايمان مى گويى؟
بازى بدى نبود. البته مى توانستيم برنده بازى هم باشيم اما اتفاقات خاص اين ديدار دست به دست هم داد كه به نتيجه تساوى قناعت كنيم. اگر شانس داشتيم و موقعيت هايمان گل مى شد، ثابت مى كرديم، استقلال با تمام نيروهايش هم حريفمان نمى شود.

pnnc • اما استقلالى ها مدعى هستند موقعيت هاى آنها بيشتر از پرسپوليس بوده و پرسپوليس شانس آورده كه توپ هاى آنها گل نشده؟
اصلاً اينطور نيست. يكى، دو موقعيت آنها در شرايطى بودند كه تيم ما رو به جلو بود و براى رسيدن به گل تساوى فشار مى آورديم. اگر كل بازى را نگاه كنيم ما بيش از آنها موقعيت گل داشتم و بايد خوشحال باشند كه ما خيلى دير به گل مساوى دست پيدا كرديم. حيف كه ما در اين بازى توره را نداشتيم!

pnnc • به عنوان كسى كه اولين بار بود در فضاى خاص دربى، از دروازه پرسپوليس حفاظت مى كردى، از نظر روحى و روانى فشارى و مشكلى نداشتى؟
نه، خيلى راحت بودم. طى هفته و قبل از بازى عابدزاده هم مرا با شرايط اين بازى آماده كرد و صحبت هاى او خيلى مؤثر بود. احمد آقا مسائلى را به من گوشزد كرد كه توانستيم از هر نظر آماده اين بازى باشم.

pnnc• گل دير هنگام پرسپوليس باعث شد ركورد شكست ناپذيرى عابدزاده در دربى دست نخورده باقى بماند؟
اين مسأله را مى دانستم و مطمئن بودم چنين اتفاقى مى افتد. اتفاقاًعكسى از عابدزاده در دروازه گذاشته بودم تا اين ركورد به من هم كمك كند تا به خوبى از عهده وظايفى كه كادر فنى از من خواسته برآيم.

pnnc • كادر فنى از عملكردتت راضى بود؟
خدا را شكر بله، حتى در صحنه گل هم تمام تلاشم را به كار گرفتم تا مانع ورود توپ به دروازه شوم. البته بايد بگويم ضربه اى كه جبارى به توپ زد بدون تعارف خيلى خوب بود. بعد از بازى وقتى صحنه گل را ديديم، همه اذعان داشتند توپ در آخرين لحظه تغيير مسير داد و گرنه جايگيرى من بد نبود و خيلى هم تلاش كردم آن را دفع كنم اما وقتى توپ به تير دروازه خورد ديگر تلاش من فايده اى نداشت.

pnnc • راستى جريان درگيرى ات با برهانى چى بود؟
مسأله خاصى نبود. من بلند شدم توپ را بگيرم كه برهانى پيراهنم را كشيد و متعاقب آن من مانع ادامه حركت او شدم. در آن صحنه از داور كارت گرفتم و مشكلى ديگرى نبود اما به خاطر همان مسأله به كميته انضباطى احضار شدم!

pnnc • اگر بخواهى به عملكردت در اين بازى، با توجه به اولين حضورت در دربى نمره بدهى، از ۲۰ چه نمره اى مى دهى؟
بهتر است كادر فنى على الخصوص احمد آقا جواب اين سؤال شمار را بدهند. در هر صورت من تلاشم را كردم و فكر مى كنم مشكل خاصى نداشتم. شايد اگر خودم بخواهم نمره اى به بازى ام در اين ديدار بدهم، ۱۸ نمره منصفانه اى باشد.

pnnc • در فاصله زمانى كوتاهى بعد از دربى، بايد در ديدار بعدى به مصاف ابومسلم برويد، پيش بينى ات از اين بازى چيست؟
بازى هاى ما همه سخت هستند و امتيازات آن حساس عادلانه يا غيرعادلانه، ما ديگر نبايد به نتيجه دربى فكر كنيم و سعى و تلاشمان اين است كه در مقابل حريفان بعدى، از جمله ابومسلم به امتيازات كامل برسيم. ابومسلم هم تيم خوب و البته پر نوسانى است اما ما براى ۲ امتياز از دست رفته در دربى و جبران شكست دور رفتمان مقابل ابومسلم، بايد به پيروزى برسيم تا بتوانيم كاماكان جزو مدعيان حاضر در رسيدن به قهرمانى باشيم. ضمن اينكه نتايج خوب و بردهاى متوالى مى تواند ما را براى بازى هاى پرسپوليس در جام باشگاه هاى آسيا نيز با روحيه بالا به مصاف حريفان خارجى بفرستد.


pnnc • حالا كه به نوعى گلر اول پرسپوليس شدى، به حضور در تيم ملى فكر نمى كنى؟
براى همه فوتباليست ها رسيدن به تيم ملى، يكى از اهداف بزرگ ورزشى شان به حساب مى آيد و من هم از اين قاعده مستثنى نيستم. به هر صورت مطمئن هستم اگر آقاى دايى صلاح بدانند و مرا به تيم ملى دعوت كنند، پشيمان نخواهد شد و با پتانسيلى كه در خودم سراغ دارم، اطمينان دارم مى توانم جواب اين اعتماد را بدهم و حتى به پيراهن شماره يك تيم ملى هم برسم

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)