پرسپولیس نیوز : علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم اختتامیه کلاس توجیهی داوران دقایقی برای حاضران در مراسم سخنرانی کرد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در مراسم اختتامیه کلاس توجیهی داوران دقایقی برای حاضران در مراسم سخنرانی کرد و گفت: به مراسم اختتامیه آمده‌ام تا از زحمات شما داوران و کمک داورانی که در نیم فصل قضاوت کرده‌اند، تشکر کنم و به شما خسته نباشید بگویم. البته باید که روز پنجشنبه می آمدم و در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کردم اما جلسه‌ای که با سرمربی تیم ملی داشتیم طول کشید. در هر حال همه می‌دانند که جامعه داوری ستون جامعه فوتبال است و اگر داوران قضاوت نکنند، هیچ مسابقه فوتبالی در هیچ کجای جهان انجام نمی‌شود.در کشور ما، داوران جز اقشار زحمت کش فوتبال هستند و به نظر من مظلوم هم واقع شده‌اند و با عشق و علاقه قضاوت می‌کنند و همه داوران و کمک داوران شغل اصلی‌شان داوری نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: داوران ایرانی در عرصه بین المللی اوضاع خوبی دارند و در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا عضویت داریم که حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری عضو آن است. داوران بین المللی خوبی داریم و در حال حاضر تیم داوری کاندیدای جام جهانی داریم وحسن کامرانی فر کاندیدای بهترین کمک داور در بهترین‌های فوتبال آسیادر سال 2013 شده است. البته به نظر من این کافی نیست و باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا تعداد داوران و کمک داوران الیت بین المللی افزایش پیدا کند.

کفاشیان در ادامه گفت: در هر حال با همه تلاش‌ها، زحمات، مرارت‌ها و کمبود امکانات نتایج خوبی برای فوتبال کشور و همچنین داوری پیش آمده اما برخی منتظر کوچک‌ترین اشتباه در داوری هستند تا همه چیز را زیر سوال ببرند و نقاط منفی بسیار کوچک را بزرگ کنند اما نمی‌بینند که ما با اینکه یک دهم امکانات کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره جنوبی و کشورهای جنوب خلیج فارس را نداریم اما نتایج خوبی در تیم‌های ملی می‌گیریم و 4 سهمیه را کسب می‌کنیم و از نظر امتیازی حتی بالاتر از کره جنوبی می‌ایستیم و همین الان نگاه کنید که چطور تیم ملی نوجوانان زیر17 سال از مرحله گروهی جام جهانی آن هم برای دومین بار صعود می‌کند؛ تیم ملی ساحلی پس از دو قهرمانی در آسیا، به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود می‌کند و امشب به فینال جام بین قاره‌ای می‌رسد، تیم ملی فوتسال بانوان ایران نایب قهرمان آسیا می‌شود، تیم ملی بزرگسالان برای اولین بار به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود می‌کند و یک بازی باقیمانده به پایان مرحله گروهی، به رقابت‌های نهایی جام ملت‌های آسیا در استرالیا صعود می‌کند. همه اینها موفقیت‌هایی است که بدست آمده و کسی هم نمی‌تواند کتمانش کند، اما بازهم برخی نمی‌خواهند این موفقیت‌ها را ببینند. در حالیکه با همه مشکلاتی که داشته‌ایم اردوهای داخلی و خارجی این تیم‌ها برگزار شده و بازی‌های دوستانه برای آنها در نظر گرفته‌ایم. تیم ملی جوانان و تیم ملی امید هم در دوره آینده طوری برنامه ریزی کرده‌ایم بتوانند به مسابقات جام جهانی جوانان و المپیک ریودوژانیرو صعود کنند. در هر حال در مقطع سختی قرار داریم که باید از آن بگذریم.فدراسیون هم مقابل همه چالش‌ها ایستاد و خوشبختانه در این باره سربلند است.

رئیس فدراسیون چند توصیه به داوران و کمک داوران و جامعه داوری داشت و رو به آنان گفت: چند توصیه دارم. توصیه اولم این است که اتحاد را نباید از دست بدهیم. باید همه باهم متحد باشیم چرا که در یک کشتی هستیم و اگر کسی علیه کسی بخواهد عمل کند درست مثل این است که کشتی را سوراخ کند. ما ممکن است در فوتبال با هم مشکلاتی داشته باشیم اما این مشکلات داخل خانواده باید حل شود و نباید به جاهای دیگر کشیده شود.

وی افزود:‌ داوران و کمک داوران و اعضای دپارتمان و پیشکسوتان داوری، علیه هم مصاحبه نکنند. اگر هم کسی این کار را کرد، به جای اینکه واکنش نشان دهید، از جامعه داوری طردش کنید. با پاسخ دادن تنها تنور دیگران را داغ می‌کنید. نکته مهم دیگر هم این است که نباید بگذارید هجمه‌‌ها علیه داوری گسترش پیدا کند. باید پشت یکدیگر باشید. وقتی مدرکی و سندی وجود ندارد، چرا باید مرتب به این مساله دامن زده شود؟ بارها وبارها کسانی ادعاهایی مطرح کرده‌اند اما هر وقت از آنها سند و مدرک خواسته ایم هیچ چیزی نداشته‌اند. فدراسیون و سازمان لیگ از داوران به شدت حمایت می‌کند و همه ارکان فدراسیون از شرافت داوری دفاع خواهند کرد.

کفاشیان در پایان گفت: انسان جایزالخطاست و داوران هم ممکن است اشتباه کنند و اشتباه داوری جزئی از بازی است.امیدوارم همه شما در داوری نیم فصل دوم موفق باشید و قضاوت کم اشتباهی داشته باشید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)