خداداد عزیزی اعتقاد دارد ازبکستان تیم درجه ۲ آسیاست و پیروزی مقابل این تیم کار دشواری نیست.

فارس، خداداد عزیزی این روزها به عنوان مدیرفنی ابومسلم مشغول فعالیت است. عزیزی با 41 سال سن درباره تجربیات خود و مسائل مختلف فوتبال ایران از جمله شرایط کنونی تیم ملی و مقایسه آن با زمان خود صحبت کرد.

* ازبکستان تیم درجه دو است

خداداد درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی به فارس گفت: پس از پیروزی برابر کره‌جنوبی مطمئن هستم به جام جهانی صعود می‌کنیم. بازی برابر ازبکستان هم که از تیم‌های درجه دو آسیا محسوب می‌شود، نمی‌تواند دشوار باشد و پیروزی بر این تیم کار خیلی سختی نیست و اگر این اتفاق بیفتد ما به راحتی از گروه خودمان صعود می‌کنیم و حتی شانس اول شدن در گروه را داریم.

وی با اشاره به اینکه با صعود به جام جهانی تازه کارمان آغاز می‌شود، افزود: پس از صعود به جام جهانی باید به بازیکنان امید و جوانان توجه و آنها را به تیم ملی تزریق کنیم. شاید برخی بازیکنان از این پیشنهاد من ناراحت شوند، اما باید به فکر فوتبالمان باشیم. بی تعارف می‌گویم اگر قرار باشد با همین بازیکنانی در جام جهانی حاضر شویم مطمئن باشید هیچ چیزی نصیب فوتبال کشورمان نخواهد شد اما اگر با یک تیم جوان به جام جهانی برویم و حذف هم شویم مهم نیست زیرا در دوره‌های بعدی می‌توانیم یک تیم قوی داشته باشیم.

* برای این فوتبال متاسفم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال درباره اختلاف سرمربی تیم ملی با سرمربی پرسپولیس در مورد استفاده از علی کریمی خاطرنشان کرد: این اختلافات به هیچ وجه به هم ربطی ندارد و تیم ملی و پرسپولیس دو موضوع جدا از هم هستند. واقعا متاسفم برای فوتبالی که یک خارجی مثل کی‌روش برای علی کریمی نگران است، اما ما نگران اسطوره‌مان نیستیم. خود ما کریمی را ضایع می‌کنیم بعد کی‌روش می‌آید و او را زنده می کند و می‌گوید که کریمی رهبر تیم ملی است. چه طور کریمی در تیم ملی رهبر است بعد در تیم باشگاهی‌اش این گونه نیست؟!

* شاید کی‌روش و ژوزه مشهدی هستند!

عزیزی با اشاره به بیانیه‌های کی‌روش و ژوزه علیه یکدیگر تاکید کرد: احتمالا این دو مربی مشهدی هستند! من در حوزه فوتبال صحبت می‌کنم و کاری به خارج از فوتبال ندارم. ما مشهدی‌ها اگر به شهر دیگری هم می‌رویم با هم درگیری و مشکل داریم. کار کی‌روش و ژوزه هم شبیه کار مربی‌های مشهد است، اما اگر بخواهیم حرفه‌‌ای به این موضوع نگاه کنیم این دو مربی هیچ ربطی بهم ندارند. کی‌روش سرمربی تیم ملی است و ژوزه سرمربی پرسپولیس و هر دوی آنها هم مربیان بزرگی هستند که هرکدام سلیقه متفاوتی دارند. حالا این مربیان خارجی به ایران آمده‌اند و با هم جنگ و دعوا دارند و این موضوع به ما ربطی ندارد، اما امیدوارم این بیانیه‌ها به یک بزن بزن درست و حسابی ختم شود و ما هم بخندیم و مردم هم شاد شوند (باخنده).

* کی‌روش می‌گوید زمین سبز را آبی کنید و مسئولان این کار را می‌کنند

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 درباره رفتن ویرا، سرمربی وقت تیم ملی پس از صعود به جام جهانی و مقایسه او با کی‌روش، به فارس گفت: ‌کی‌روش با ویرا بسیار متفاوت است. ویرا در آن زمان تنها به ایران آمده بود و بی‌کس و کار بود، اما چه کسی جرات دارد در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی به کی‌روش چیزی بگوید؟ کی‌روشی می‌گوید زمین سبز باید آبی شود و مسئولان هم رنگ چمن را عوض می‌کنند. می‌گوید جام حذفی برگزار نشود و این مسابقات حذف می‌شود.

* تغییر ویرا کار سیاسی بود

عزیزی اظهار داشت: در آن زمان مسایل سیاسی باعث شد ویرا را کنار بگذارند، اما امروز کسی در فدراسیون جرات ندارد به کی‌روش بگوید بالای چشمش ابرو است. تعویض ویرا یک تعویض سیاسی بود و به هیچ وجه فوتبالی نبود. در آن زمان به محض اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد مصطفوی تغییر کرد و به جای او صفایی فراهانی به فدراسیون فوتبال آمد و صفایی فراهانی هم سریعا ویرا را به دستور خاتمی، رئیس جمهور وقت عوض کرد.

بازیکن سابق تیم ملی تصریح کرد: حتی تغییر مصطفوی و جایگزینی صفایی فراهانی هم یک کار کاملا سیاسی بود که از طرف دفتر ریاست جمهوری و شخص خاتمی اتفاق افتاد و کار غلط در غلطی بود. تیمی که با یک رئیس فدراسیون و یک مربی به جام جهانی رفته بود را فقط و فقط به خاطر مسائل سیاسی تغییر دادند.

* دادن اختیار تام به کی‌روش درست نیست

خداداد به تعطیلی جام حذفی اشاره کرد و گفت: حذف جام حذفی یک کار من درآوردی است. وقتی فوتبال ما هیچ حساب و کتابی ندارد وضعش این می‌شود. من با خیلی از مسایل کفاشیان موافق هستم به ویژه با سلامت کاری وی، اما اینکه افسار همه فوتبال خودمان را به کی‌روش بدهیم، درست نیست. مگر او چه کاری انجام داده که جام حذفی ایران را تعطیل کند؟ مربی تیم ملی فقط در خصوص چارچوب زمین فوتبال و مسایل فنی می‌تواند اظهار نظر کند اما لیگ برتر و جام حذفی را نمی‌تواند تعطیل کند. در کجای دنیا لیگ را به خاطر تیم ملی تعطیل می‌کنند؟

وی افزود: بازیکن آماده از لیگ بیرون می‌آید. در اردوی تیم ملی که نمی‌‌توان بازیکن را آماده کرد. در همه جای دنیا بازیکن نهایتا 4 یا 5 روز قبل از برگزاری مسابقه به اردو می‌رود، اما اینجا لیگ را 15 روز تعطیل می‌کنند. اگر این قانون برای همه بازیکنان تیم ملی است چرا بازیکنان لژیونر را نمی‌آورند؟ زمانی که یک نفر هر چه می‌گوید بقیه بگویند چشم، هر کسی باشد متوقع می‌شود و یک سری مسائل به وجود می‌آید که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

* حیف است پرسپولیس در لیگ قهرمانان نباشد

خداداد با اشاره به حضور کی‌روش در تیم ملی پرتغال تصریح کرد: آیا زمانی که کی‌روش در پرتغال بود توانست جام حذفی را برگزار نکند؟ این یک مسئله جدید است که کی‌روش آن را در فوتبال ما آورده است. پرسپولیس با این همه بازیکن هم‌اکنون در انتهای جدول است و تنها شانس حضور این تیم در لیگ قهرمانان سال آینده قهرمانی در جام حذفی است. حیف است پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نباشد. درست است این تیم در این فصل خوب نتیجه نگرفته اما پرسپولیس، پرسپولیس است. شاید برای فصل آینده یک نفر جدید بیاید و تیم خوبی ببندد. حالا به هر شکلی هم نباید قهرمانی کسب کرد، اما اینکه جام حذفی به دستور کی‌روش برگزار نشود درست نیست.

بازیکن سابق تیم ملی افزود: حذف جام حذفی به خاطر کی‌روش بی‌احترامی به همه اهالی فوتبال است. من با کی‌روش موافق صد در صد هستم و زمانی که همه مخالف او بودند از او حمایت کردم، اما این کار درست نیست که تمام اختیار فوتبال ایران را به کی‌روش بدهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)