خبرگزاری پرسپولیس : اینجا ایرباس 380 هواپیمایی امارات است. مفتخریم که در این پرواز علی کریمی یکی از کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا در جمع مسافران ماست.

این شاید حسن ختام جالبی باشد برای سفر بی جایزه علی کریمی به مالزی. او که مسئولان فرودگاه امام خمینی به دلیلی شلوغی ورود همزمان 3 پرواز ورودی ناچار شدند تا در لحظه ورود به تهران از پاویون خارجش کنند و نگذارند حضورش در جمع مسافرین شلوغی فرودگاه را بیشتر کند.
علی کریمی که اگر حضورش در این مراسم جایزه ای برایش نداشت اما هیجانی داشت برای مسئولان فوتبال آسیا تا با حضور دور از باور ایرانیان ساکن کوالالامپور ،  جشن شان را بیش از قبل باشکوه برگزار کند. از سالی که کایسوکه هوندا ستاره لژیونر ژاپنی به مراسم نیامد ، کنفدارسیون تصمیم گرفت تا این جایزه را فقط بین بازیکنان شاغل در آسیا تقسیم کند. اگرچه در این سال ها دفاع استرالیایی ، جبارف ، بازیکنی از عربستان و نمایندگانی از کره توانستند این جایزه را ببرند اما هیچ وقت کاندیدا ها از چهره های سرشناس فوتبال آسیا نبودند. بازیکنانی که مثل پارک ، هوندا ، کریمی ، مهدوی کیا ، دایی ، ناکاتا سامی الجابر یا … چهره های بین المللی فوتبال آسیا باشند. بازیکن ایرانی از این لحاظ شاید مهمترین بازیکن 4 سال گذشته دعوت شده به مراسم باشد
حضور کریمی در مالزی اما بیش از خود او ، فرصتی بود مناسب برای خانواده های ایرانی ساکن در این کشور. استقلالی و پرسپولیسی ها ساعت های مختلف از روز لابی هتل ماریوت پر بود از جمعیتی که می آمدند تا با او عکس یادگاری بگیرند. آنها که حتی تا پشت در سالن مراسم هم آمده بودند.
خودش قبل از همه می گوید: «این جایزه حق بازیکن کره ای بود.» کریمی که روزی گفته بود: «هیچ حسی از بردن جایزه بهترین بازیکن آسیا ندارم.» این بار حتی بودن در این مراسم برایش لطف دیگری داشت: «خوشحالم ؛ بودن در این جمع 3 نفره هم یک افتخار است. اینکه برای دومین بار در زندگی فوتبالی ام به این مراسم شدم ، آن هم در شرایطی که روزهای سختی داشتم. باید اعتراف کنم این ها همه اش لطف خداست.»
فوتبالی که حتی به اندازه نپال هم در تعیین خط و مشی های آسیایی نقشی ندارد ، با تنها یکی از ستاره هایش کاری کرده بود که حتی دبیرکل سابق فیفا لب به تحسین بگشاید: «جالب است ، این همه مردم تان می آیند اینجا که با او عکس بگیرند؟ » این جمله شامپاین و حضورهای گاه و بی گاه مردم باعث شده بود تا عباس ترابیان بگوید: «کریمی پتانسیل تختی شدن را دارد.»
جمله ای از سر هیجان برای بازیکنی که با همه خصوصیات خوب فنی اش در تقریبا 15 سال گذشته به دلیل ناسازگاری هایش ، همیشه جنجال های مختلفی را به همراه داشته که آخرینش اتفاقات اخیر پرسپولیس است و تیم ملی. اتفاقاتی که شاید بسیاری از آنها به نام او نوشته شدند درحالی که او مقصر کاملش نبوده است.

خودش می گوید: «این جایزه مهم نیست. مهم رسیدن به جام جهانی است . کارمان سخت است اما اگر همه با هم کمک کنیم ، دور از دسترس نیست.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)