سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص اعلام برخی تیم‌های فوتبال مبنی بر مثبت بودن تست کرونای بازیکنان‌شان واکنش نشان داد.

مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در خصوص اینکه آیا آمارهای اعلام شده ابتلا به کرونا از سوی باشگاه‌ها مورد تأیید این ستاد است یا نه، گفت: باید ابتدا از باشگاه‌هایی که با جدیت برای رقم زدن شرایطی مناسب برای بازیکنان خود در تلاش هستند، تشکر کنم. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم تلاش می‌کنند و وزارت بهداشت هم شرایط ویژه‌ای را برای شروع مسابقات در نظر گرفت که با پروتکل‌های اولیه ما متفاوت بود. این خودش چالش برانگیز، اما مثبت بود.

وی افزود: در خصوص شروع مسابقات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تصمیم می‌گرفت و مستقل هستند و ما برای ارتقای سطح بهداشت آنها را کمک می‌کنیم. در اجرا یکسری اشکالات هست، اما کرونا هم ۱۰ بار به سراغ ما نیامده که بگوییم تجربه داریم و همه هماهنگ هستند. باید به باشگاه‌ها و سازمان لیگ فرصت بدهیم، آنها را کمک کنیم و ناظرهایی را اعزام کنیم تا تست‌ها در حضور آنها انجام شود. برخی می‌گویند آزمایش‌ها مشکوک است، اصلاً ما چیزی به اسم مشکوک نداریم و باید تست PCR انجام شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در خصوص نحوه تست‌های صورت گرفته و اینکه آیا این تست‌ها مورد تأیید است یا نه، گفت: از نظر ما مهم نیست، چون رابطی میان ورزش و وزارت بهداشت هستیم و تلاش می‌کنیم همه چیز در بهترین حالت باشد. اظهار نظری هم از سوی آقای فرهادی از وزارت بهداشت آمده بود که خلاف نظرات او بود که باعث اذیتش در رسانه‌ها شد. اینکه گفته شده بود فعلاً تمرکز روی لیگ برتر و دسته اول است و سایر لیگ‌ها نیز به مرور بازگشایی می‌شود. یا اینکه فعلاً بحث تمرینات بود نه بازی‌های تدارکاتی و فقط مجوز تمرین صادر شده بود. با این حال آزمایش‌ها باید در آزمایشگاه‌های مورد تأیید انجام شود که برخی از استان‌ها چنین آزمایشگاه‌هایی ندارند و این مسئله از هیئت فوتبال و باشگاه پیگیری شده و آزمایش انجام شده است.

خلیلیان خاطرنشان کرد: باید تأکید کنم که آزمایش باید PCR باشد و مجدداً با آقای دکتر حریرچی، دکتر فرهادی و دکتر علی‌نژاد این مسئله را پیگیری کردیم. باید یک مژده هم بدهم که پروتکل در حال اصلاح است و دستورالعمل ساده‌تر خواهد شد که این پروتکل را وزارت بهداشت به ما اعلام کرده است. نباید فوتبال علیه فوتبال شویم، باید با حفظ تعادل در تیم‌ها حفظ سلامت ورزشکاران را اولویت قرار دهیم. باید تست‌های PCR به دست ما برسد و با ناظران و افسران کنترل سلامت هماهنگ باشند و باشگاه‌های اطلاعات را به آنها بدهند و باید بگویم بسیاری از این افسران رؤسای دانشکده پزشکی استان‌ها هستند.

وی در خصوص اینکه آیا افسران کنترل سلامت زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی هستند، گفت: بله، همینطور است.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا درباره جلسه‌اش با سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ اظهار داشت: جلسه خوبی بود و شخصاً‌ به جلسه رفتم، چون دکتر علی‌نژاد تأکید داشت نظارت دقیق‌تری با مسئولان سازمان لیگ شود. باید تشکر کنم به خصوص از پزشکان تیم‌ها که به صورت دقیق کنترل را انجام می‌دهند و باید بگویم افسران سلامت هم بازوهای سلامت باشگاه‌ها هستند و کسی نمی‌خواهد مچ‌گیری کند. ضمن اینکه این را باید بگویم در هر جای دنیا ممکن است تست کرونا بازیکنان مثبت شود و اتفاقاً این یک حُسن است که آنها به قرنطینه می‌روند و تحت مراقبت هستند. حتی امکان دارد علائم تب، سرفه و… را نداشته باشند و فقط تست PCR مثبت شود که این مثبت بودن هم گاهی کاذب است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)