معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: شکایت یک بحث است اما به نظری توصیه می کنم در شأن باشگاه استقلال و شورای شهر تهران صحبت کند.

مهدی خواجوند درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و هیأت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: تاکنون اعلام نکرده‌ایم که می‌خواهیم شکایت کنیم بلکه نظری مصاحبه ای کرده و به دوستان توصیه می شود با توجه به جایگاه باشگاه پرسپولیس در صحبت‌هایشان دقت کنند.

وی درباره اینکه علیرضا اشرف، سرپرست روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با انتشار پستی اینستاگرامی اعلام کرده می‌خواهند این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنند، گفت: وی به شکل رسمی این موضوع را اعلام نکرده اما به نظر می‌آمد مصاحبه نظری که چنین پست و مقامی دارد مناسب نیست. به دوستان توصیه می کنیم اگر هم صحبتی دارند اینگونه اظهار نظر نکنند.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: استقلال و پرسپولیس شأن و شخصیت دارند و باید در صحبت های مان به این موضوع دقت کنیم. شکایت یک بحث است اما نوع گفتار نظری درباره اینکه جام می خریم و با اسنپ می فرستیم، در شأن یک عضو شورای شهر و هیأت مدیره استقلال نیست.

خواجوند درباره واکنش باشگاه پرسپولیس نسبت به اظهارات نظری درباره ورزشگاه شهید کاظمی توضیح داد: نظری می تواند با توجه به سمتی که در شورای شهر دارد در این مورد اظهار نظر کند که در این بحث ورود نمی کنیم اما صحبت دیگرش وجهه خوبی ندارد.

وی افزود: ورزشگاه شهید کاظمی نیاز به توضیح دارد و ما هم این کار را انجام داده ایم. ورزشگاه درفشی فر ما سال ها مشکل حقوقی داشت و سال ها ایراد داشت. شاید این ورزشگاه تا ۲ هفته قبل به عنوان دارایی مشخص پرسپولیس محاسبه نمی شد و نمی توانستیم ورزشگاه درفشی فر را به عنوان دارایی باشگاه ثبت کنیم.

معاون باشگاه پرسپولیس که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، زحمات مدیرعامل و کمک‌های وزارت ورزش مشکل حقوقی مجموعه درفشی فر حل شد. الان می توانیم این ورزشگاه را به عنوان یک دارایی غیرمنقول در دفاتر ثبت کنیم که اتفاق بسیار خوبی است.

خواجوند افزود: همه می دانیم ورزشگاه درفشی فر از لحاظ موقعیت جغرافیایی جای خاصی دارد و ارزش بسیار خوبی دارد. ما از ورزشگاه شهید کاظمی هم بهره برداری می کنیم.

وی افزود: زمین یا عرصه این ورزشگاه وقف است. از طرفی با توجه به اینکه ابنیه و اعیانی خاصی دارد امکان قیمت گزاری آن وجود نداشت. با پیگیری های باشگاه مجموعه دیگری به دارایی پرسپولیس اضافه شد. هرچند همچنان از ورزشگاه شهید کاظمی بهره برداری و انتفاع صورت می گیرد.

معاون حقوقی پرسپولیس درباره تفاوت زیاد بین قیمت کمپ مرحوم حجازی با ورزشگاه درفشی فر گفت: از مدت ها قبل خیلی ها مجموعه درفشی فر را به اسم پرسپولیس می شناسند و سال ها در آنجا تمرین کرده ایم. به نوعی برای خودمان در این ورزشگاه حق سرقفلی قائل هستیم. به همین دلیل نوع ملک و حقوق ما در این ورزشگاه نسبت به مجموعه شهید کاظمی متفاوت است. کارشناسان هم آن را قیمت گذاری می کنند.

خواجوند افزود: الان درباره کمپ مرحوم حجازی، مجموعه شهدای گمنام و ورزشگاه شهید کاظمی بحث وجود دارد که فکر می کنم در نهایت قیمت گذاری آنها برابر باشد‌. ما اکنون در کنار ورزشگاه درفشی فر، ورزشگاه شهدای گمنام را داریم. شهید کاظمی هم مورد بهره برداری تیم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اکنون بحث خصوصی سازی ۲ باشگاه است و مسعود سلطانی فر هم با جدیت در جلسات شرکت می کند‌ تا با مدیریت این موضوع امکان واگذاری و عرضه سهام پرسپولیس و استقلال فراهم شود. طبق یک بحث حقوقی نیاز بود دارایی های باشگاه ها تعریف شود و به همین دلیل مجموعه هایی را به ۲ باشگاه دادند یا حل مشکل مالکیتی کردند. باید برای دارایی ها قیمت کارشناسی مناسبی صورت بگیرد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما نسبت به برخی مجموعه های دیگر هم تصور مالکیتی داریم که اگر آن هم اتفاق بیفتد، مجموعه خیلی خوبی است‌. مهم ترین شرط برای ورود به بورس شفافیت مالی است.

خواجوند درباره اینکه باشگاه ها برای ورود به بورس نیاز به ۳ سال شفافیت مالی دارند، توضیح داد: ما این موانع را رفع کردیم‌. شفافیت مالی پرسپولیس برای ۲ سال قبل تعریف شده و برای امسال هم در حال انجام است.

وی درباره وضعیت بدهی های باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: شرکتی که وارد بورس می‌شود مجموعه ای از دیون، دارایی و مطالبات دارد. بدهی هم وجود دارد که در زمان مشخص تعیین تکلیف می شود.

معاون حقوقی پرسپولیس درباره واکنش این باشگاه نسبت به محکومیت در پرونده گابریل کالدرون گفت: خلاصه حکم کالدرون به ما ابلاغ شد که ۵ یا ۶ خط است. طبق قوانین فیفا ۱۰ روز برای مطالبه شرح تفصیلی حکم مهلت داریم که در موعد مقرر این شرح را می خواهیم.

خواجوند افزود: پس از ابلاغ گراندز رای ۲۱ روز مهلت داریم تجدیدنظر خواهی انجام بدهیم یا ندهیم. رسول پناه با جدیت پیگیر است قبل از تصمیم گیری برای تجدیدنظر خواهی با کالدرون و دستیارانش به توافق و مصالحه مناسبی برسیم.

وی ادامه داد: من به عنوان شخص حقوقی توصیه می کنم نه در این مقطع بلکه وقتی می خواهیم با یک مربی قطع همکاری کنیم، مطالبات او پرداخت شود. در آن زمان فضای مذاکره خوبی ایجاد می شود و توافق مالی در آن زمان کار سختی نیست اما وقتی این اتفاق نمی افتد، من به عنوان یک وکیل دادگستری و مسئول حقوقی باشگاه با یک دعوا مواجه می شوم و باید از باشگاه دفاع کنم. هر چند آنجا هم به مدیر خود توصیه می کنم صلح کند‌.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: تمام این عوامل سبب نمی شود به تکلیف خود برای دفاع از باشگاه عمل نکرده و برای مدیریت پرونده اقدام نکنم. مدتی است به ما فشار می آورند اما بی شک توصیه خودم هم مصالحه است.

خواجوند در پایان اظهار داشت: در تمام این پرونده ها من خوانده بودم و علیه من و باشگاه دعوا شده است. باید از باشگاه دفاع کنم و اگر این اتفاق از طرف من رخ نمی داد، باشگاه ۶ ماه قبل با تصمیم کمیته انضباطی فیفا مواجه می شد. اگر زودتر مصالحه شود، شانس بیشتری داریم و شرایط مذاکره هم راحت تر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)