مهم‌ترين دستاورد مصاف با اروپايي‌ها
مرجع خبری پرسپولیس : آخرين باري كه پرسپوليس مقابل يك تيم اروپايي پيروز شده چه زماني بود؟ چند سال بايد به عقب برگشت؟


براي پاسخ به اين سوال‌ها بي‌گمان اگر بازي‌هاي ابتداي فصل جاري مقابل تيم‌هاي آماتوري آلمان را كنار بگذاريم بايد بيش از دو دهه به عقب برگرديم و پيروزي‌هاي خانگي مقابل سن پاتريك ايرلند يا ويثموت آلمان شرقي را به ياد بياوريم.

 

شايد بعضي به اين مساله شك كنند كه اسپارتاپراگ با تيمي نصفه و نيمه به دبي آمده، مقابل پرسپوليس نفرات اصلي‌اش را به زمين نفرستاده يا در فصل بدنسازي بوده و با خستگي ناشي از بدنسازي به اين مسابقه آمده است اما هيچ كدام از اينها- كه بعضي‌هايشان اصلا درست نيست- هم نمي‌تواند برد پرسپوليس مقابل يك حريف اروپايي را كمرنگ كند.

 

پرسپوليس با يك نمايش قابل قبول و بدون 2 ملي‌پوش تاثيرگذارش، اسپارتاپراگ را شكست داد البته ضعف‌هايي هم بود. ناهماهنگي در خط دفاع، اشتباهات فردي و … باز هم در اين نمايش ديده شد اما وجه شاخص بازي پرسپوليس «خودباوري» و اعتماد به نفس بود كه به عينه مشاهده شد.

 

پرسپوليس مقابل اسپارتا خوب شروع كرد، به گل رسيد و حتي بعد از گل مساوي خيلي زود به خودش آمد و دو گل زد. شايد باورش براي بسياري سخت باشد اما پرسپوليس بلافاصله بعد از پذيرش گل مساوي كنترل مسابقه را در دست گرفت و تيم بهتر ميدان بود كه در پي اين «بهتر بودن» به دو گل رسيد. پرسپوليس در كنترل بازي و استفاده از ضد حمله هم اميدواركننده نشان داد اما به غير از پيشرفت‌هاي فني، افزايش اعتماد به نفس بازيكنان و خودباوري مهم‌ترين نكته‌اي بود كه مقابل نماينده چك به عينه ديده شد.

 

در واقع پرسپوليس سنگ بناي اين برد و نمايش قابل قبول را در آنتاليا گذاشت. نمايش قابل تحسين مقابل اينتراخت فرانكفورت و اينكه مي‌شود فاصله‌ها را كم كرد، پايه‌گذار پيروزي شيرين مقابل اسپارتاپراگ شد تا جايي كه نتيجه به‌دست آمده يوزف چووانچ مربي بلندقامت حريف را نيز شگفت‌زده كرد.

 

به اين ترتيب حتي اگر تيم دايي از لحاظ فني و شرايط تاكتيكي در مدت تعطيلي 37 روزه ليگ برتر به پيشرفتي دست نيابد- هر چند اين مساله كمي بعيد به نظر مي‌رسد- از بازي با تيم‌هاي اروپايي به يك دستاورد مهم رسيده كه مي‌تواند در بازي‌هاي باقيمانده ليگ برتر، جام حذفي و البته ليگ قهرمانان آسيا به كمكش بيايد. اين مهم بالا رفتن حس اعتماد به نفس و خودباوري در بين بازيكنان است كه شايد مقابل زنيت سن پطرزبورگ هم به كمك تيم با روحيه دايي بيايد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)