پرسپولیس نیوز: داور فوتبال کشورمان معتقد است که به اشتباهات داوری در کشور ما بیش از حد پرداخته می‌شود.

اشکان خورشیدی در حاشیه کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران الیت فوتبال که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: قرار شد که ماهی یک بار دور هم جمع شویم و نقاط ضعف خود را بررسی و شناسایی کنیم تا با برطرف کردن آنها، قضاوت بهتری در هفته‌های آینده داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اشتباهات داوری افزایش یافته است، گفت: اشتباهات داوری وجود دارد، اما به این اشتباهات در کشور ما زیاد پرداخته می‌شود. داوران ما با حمایت کمیته داوران دور هم جمع شده‌اند و تلاش بر کاهش اشتباهات است. من فشار را از طرف باشگاه‌ها می‌بینم. زمانی که یک مربی نتیجه نمی‌گیرد، همه تقصیرات را به گردن داور می‌اندازند که بسیاری از آنها به حق نبوده است. برخی اوقات تصمیمات ما صحیح بود، اما مربیان هجمه وارد کردند. البته برخی اوقات تصمیمات داوران اشتباه بوده است.

داور فوتبال کشورمان درباره اینکه از او به عنوان داور دیدار استقلال – پرسپولیس نام می‌برند، خاطرنشان کرد: هنوز چیزی مشخص نیست. تمام داوران توانایی قضاوت در دربی را دارند و هر داوری که برای این مسابقه انتخاب شود، تلاش می‌کند که بهترین قضاوت را داشته باشد.

خورشیدی درباره اجرای سیستم کمک داور ویدیویی در دربی ۸۹ تصریح کرد: دارند روی این موضوع کار می‌کنند و تلاش بر این است که VAR به صورت آفلاین در دربی اجرا شود. البته این موضوع تأیید نشده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای خارجی، زیاد به مسائل داوری پرداخته نمی‌شود، اظهار داشت: همین باعث می‌شود داوران با آسودگی خاطر قضاوت کنند، اما در کشور ما خیلی به داوری و حتی خطاهای وسط زمین پرداخته می‌شود. مربیان هم به داوران فشار وارد می‌کنند و همین باعث تحریک هواداران می‌شود. داوران ما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند و همین مسئله تأثیرگذار است.

داور فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق داوران کشور پرداخت می‌شود یا خیر، گفت: مسائل مالی خیلی در اولویت داوران نیست، اما حقوق‌ها پرداخت می‌شود و مشکلی نیست.

خورشیدی درخصوص اظهارات رفیعی مبنی بر الزام داوران به خروج از یک کانال تلگرامی تصریح کرد: من از این موضوع اطلاع ندارم، اما ما داور کمیته داوران هستیم و از تصمیمات این کمیته تبعیت می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)