پرسپولیس نیوز: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که ورزش کشور از ماده ۶۰ قانون جامعه ایثارگران استفاده کرد تا مهدی تاج همچنان به کارش در فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان اسکی ایران در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: راجع‌به این موضوع صحبت نکیم، بهتر است. این موضوع تمام شده است و خیلی درباره آن بحث نکنیم.

وی در خصوص اینکه احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرده هنوز استعفا نداده است، گفت: سرپرست فدراسیون والیبال کار خودش را آغاز کرده است. شاید ما یا برخی از دوستان نسبت به یک قانون اختلاف نظر داشته باشند و اساساً بگویند چرا مجلس این مصوبه را داده است. این دلیل نمی‌شود که ما در اجرای قانون تعلل کنیم. وزارت ورزش و جوانان و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوباتی هستند که به آنها ابلاغ می‌شود. اینکه برخی از دوستان اظهارنظرهای دیگری کنند، به خودشان مربوط می‌شود و ما دخالت نمی‌کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: آن چیزی که اهمیت دارد، این است که همه ما در این موضوع اگر پیشنهادی هم داشته باشیم، به مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌کنیم، اما موظف هستیم طبق مقررات قانون را اجرا کنیم. این اتفاق در ورزش کشور افتاد و اینجا هم از فرصت استفاده می‌کنم و از تک تک رؤسایی که شامل این قانون شدند یا پیشکسوتانی که برای ورزش زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. البته ما در مراسمی از آنها تقدیر خواهیم کرد، اما از این فرصت هم استفاده می‌کنم تا از تک تک رؤسای فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف از جمله آقای درخشان در جودو، مرحوم بهرام شفیع در هاکی، سردار صبور، آقای ضیایی در فدراسیون والیبال، آقای گرشاسبی، آقای کریمی در فدراسیون ناشنوایان، آقای امینی در فدراسیون قایقرانی و همه دوستان بابت زحماتی که کشیدند تشکر کنم.

داورزنی در خصوص اینکه تکلیف حمیدرضا گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس چه می‌شود و آیا او هم رفتنی است یا همچنان به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: اجازه بدهید که مجمع باشگاه پرسپولیس و هیئت مدیره در این خصوص تصمیم لازم را بگیرند. ما در این زمینه خیلی دخالت نمی‌کنیم. اگر اجازه بدهید ما ملزم به رعایت قانون هستیم. فقط از همه تشکر می‌کنم و از دوستان هم خواهش می‌کنم به بحث بازنشستگی نپردازند، چون دیگر تمام شده است.

وی در واکنش به این مسئله که برانکو ایوانکوویچ به ایرج عرب، معاون حمیدرضا گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس تبریک گفته و او را به عنوان مدیر جدید باشگاه معرفی کرده است، اظهار داشت: این را از شما می‌شنوم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه گویا مهدی تاج هم با حکم موقت در فدراسیون فوتبال ماندنی شده است تا پرونده‌اش بررسی شود، تصریح کرد: خیر، ما حکم موقت نداریم. دوستان نقل قولی را از آقای رغبتی کرده بودند که آقای رغبتی هم این موضوع را اصلاح کرد. آقای تاج از زحمت‌کشان ورزش کشور هستند که هم ایثارگر و هم جانباز است. می‌توانم بگویم ظرفیت خودش را برای خدمت به ورزش قرار داده است و از ماده ۶۰ قانون جامعه ایثارگری استفاده کرد. البته به نوعی ورزش کشور از این ماده استفاده کرد و از آقای تاج خواست تا به کارش ادامه دهد.

داورزنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به دلیل بحث تعلیق فوتبال و ترس از این مسئله تاج در فدراسیون ماندنی شد و توافقاتی هم صورت گرفت، گفت: نه، اصلاً. این ظلم به زحمات پیشکسوتی است که بخواهیم به این شکل زحمات او را نادیده بگیریم. آقای تاج در چهار دهه بعد از انقلاب در خدمت نظام بوده و مدتی هم که مسئولیت فدراسیون را به عهده داشته، بدون حقوق و مزایا کار خود را انجام داده است. این قانون (ماده ۶۰) باعث شد تا ما کماکان از ظرفیت آقای تاج در فدراسیون فوتبال استفاده کنیم و این به نفع ورزش کشور است. اجازه بدهید سایر مسائل را هم مجمع فدراسیون فوتبال انجام دهد.

وی در واکنش به این مسئله که مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی چه زمانی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی هم سعی می‌کنیم زمان ثبت‌نام را هرچه زودتر اعلام کنیم تا مجمع برگزار شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه به نظر می‌رسد برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌خواهند به کار خود ادامه بدهند و چه تصمیمی در خصوص آنها گرفته خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص مسائل فدراسیون فوتبال، فقط مجمع تصمیم می‌گیرد. اتفاقاتی هم که رخ داده از جمله بحث دبیرکلی، سرپرستی که برای آن تعیین شده و بحث خود آقای تاج مسائل قانونی بوده است. درباره سایر مسائل هم مجمع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

داورزنی درباره اینکه بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به کجا رسید در حالی که سلطانی‌فر یک بار پیش از این اعلام کرده بود دو باشگاه در پایان سال ۹۶ واگذار می‌شوند اما این اتفاق رخ نداد، گفت: این موضوع در دستور کار دولت است. طبق درخواستی که انجام شده، موافقتی که صورت گرفته و مطرح و تأیید شدن موضوع در کمیسیون فرعی اقتصادی دولت که بنده در آن حضور داشتم، یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان قطعاً واگذاری این دو باشگاه است. این کار صورت خواهد گرفت و صد درصد سهام هم واگذار می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)