پرسپولیس نیوز: معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد: وزیر ورزش تا چند روز آینده تکلیف هیأت مدیره پرسپولیس را مشخص خواهد کرد.

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چه زمانی قرار است مدیرعامل پرسپولیس مشخص شود، اظهار داشت: عرب کارش را می‌کند. با پیگیری‌هایی که وزیر ورزش انجام داده تکلیف هیأت مدیره بزودی مشخص خواهد شد. اگر هم قرار است با توجه به بازنشستگی تغییراتی صورت بگیرد، انتخاب مدیرعامل هم به عهده هیأت مدیره و مجمع خواهد بود. در کنار آن ما واگذاری سرخابی‌ها را به بخش خصوصی دادیم اما به لحاظ اینکه آسیبی به بخش مدیریتی وارد نشود. وزیر ورزش ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد کرد.

*فرجی تا روز مجمع برای ارائه نامه دیوان فرصت دارد

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه فرجی برای ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون کاراته هنوز حکم دیوان را برای بازگشت به کار ارائه نکرده آیا مشکلی از این جهت وجود ندارد، عنوان کرد: او بازنشستگی زودتر از موعد داشته که می‌تواند از ماده ۶۰ قانون جامعه ایثارگری استفاده کند. فرجی از این فرصت می‌تواند استفاده کرده و تا روز مجمع وقت دارد نامه خود را از دیوان بیاورد. اگر نامه‌ای صادر نشود، می‌تواند در مجمع شرکت کند اما احتمالا بتواند این نامه را بگیرد، بنابراین او تا روز انتخابات فرصت دارد نامه را بیاورد.

*حدادی یکی از سرمایه‌های ملی است

وی درباره وضعیت احسان حدادی و جلساتی که او همراه با رئیس فدراسیون با وزارت ورزش و کمیته المپیک داشته، تصریح کرد: حدادی یکی از سرمایه‌های ملی است که افتخارآفرینی خوبی داشته است،‌ کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از برنامه فدراسیون‌ها برای المپیک حمایت می‌کنند. یکی از افرادی که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد، حدادی است. ما هم توجه ویژه‌ای به کسانی که شانس کسب سهمیه به ویژه شانس کسب مدال دارد، داریم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: ستاد بازی‌های المپیک  توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد، ۱۷ ماه تا المپیک توکیو فرصت داریم و جلساتی را با چند رشته برگزار کرد‌ه‌ایم. با توجه به برنامه فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت می‌کنند. ما راجع به فرد صحبت نمی‌کنیم. احسان یکی از ورزشکاران خوب ماست. ما هم در رشته‌های مختلف مثل وزنه‌برداری،‌ کشتی، کاراته،‌ تیراندازی، قایقرانی و به ویژه دوومیدانی ورزشکارانی داریم که در میادین مختلف می‌درخشند. ما بعد از سال‌ها توسط حدادی صاحب مدال شده‌ایم. او یکی از ورزشکارانی است که شانس کسب سهمیه دارد به همین دلیل در برنامه حمایتی وزارت ورزش قرار گرفته است. اینکه فدراسیون چه برنامه‌هایی دارد چه در داخل و چه در خارج از کشور آنها را ارائه می‌دهد و ما حمایت می‌کنیم.

*تلاش این است تا المپیک به کشتی آسیب وارد نشود

داورزنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرپرستی فدراسیون کشتی و برگزاری انتخابات آن خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که بتوانیم برنامه کادر فنی را اجرا کنیم تا آسیبی به کشتی نخورد. ما باید از این زمان باقیمانده تا المپیک استفاده کنیم تا به کشتی آسیب وارد نشود. تلاش این است که طبق اساسنامه و آئین‌نامه بتوانیم مجمع را برگزار کنیم تا به قول شما از این شرایط نجات پیدا کند. الان به لحاظ اجرای برنامه کشتی مشکلی ندارد.

*سرپرست دبیری والیبال تا یکی دو هفته دیگر معرفی می‌شود

وی درباره شرایط والیبال هم گفت: داوری کارش را می‌کند. سال آینده فدراسیون والیبال برنامه‌های زیادی دارد، تیم‌ها در رده سنی نوجوانان و جوانان باید در مسابقات جهانی شرکت کنند و بزرگسالان هم دو سه رویداد مهم دارند، بنابراین باید لیگ به پایان برسد تا اردوها آغاز شود.

*ثبت‌نام نامزدهای چوگان و تنیس دوباره انجام می‌شود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره برگزاری انتخابات تنیس عنوان کرد: شایسته حکم سرپرستی دارد، برای چوگان و تنیس که یک کاندیدا باقیمانده با توجه به بررسی صلاحیت‌ها احتمالا ثبت‌نام مجدد صورت می‌گیرد تا دیگران بیایند با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ما در این دو رشته تک کاندیدا شده‌ایم؛ به همین دلیل در چوگان و تنیس ثبت‌نام مجدد انجام می‌شود.

*سرپرست در مجمع حق رای ندارد

داورزنی در پاسخ به این سؤال که نامزدهای امروز انتخابات انجمن‌های ورزشی اعتقاد داشتند علیپور دو سال دیگر بازنشسته  می‌شود و او نمی‌تواند طبق قانون در انتخابات شرکت کند، تصریح کرد: تمامی اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی بر اساس قانون بوده است. ما برای برخی از فدراسیون‌ها به خاطر اینکه شائبه ایجاد نشود و انتخابات دموکراتیک باشد از خارج از فدراسیون سرپرست معرفی کردیم. دوره ۴ ساله علیپور ۱۴ آذر به پایان رسید برای اینکه از نظر امضا مشکلی پیش نیاید ما او را سرپرست کردیم که سرپرست در مجمع حق رای ندارد.

وی افزود: اختلاف نظری هم درباره نماینده باشگاه‌ها و ورزشکاران وجود داشت با توجه به اینکه در این فدراسیون ۲۰ انجمن داریم تعداد زیادی از رشته‌ها در کمیته بین‌المللی المپیک فعال نیستند اما تعدادی هم به رسمیت شناخته شدند و در مسابقات رسمی مثل بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند، بنابراین وقتی این رشته‌ها هستند نمی‌توانیم از رشته‌های دیگر استفاده کنیم. ما حتی برای جلوگیری از شائبه دو نماینده ورزشکاران را جابجا کردیم. علیپور هم برای حضور در این فدراسیون مشکلی ندارد و بر اساس قانون تا ۶۵ سالگی اگر دستگاه تخصصی بخواهد، می‌تواند کار کند. علیپور کارمند وزارت ورزش است و به فدراسیون انجمن‌های ورزشی مامور شده است. او تا ۶۵ سالگی می‌تواند فعالیت کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)