پرسپولیس نیوز: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که در شرایط فعلی امکان حضور بانوان جهت تماشای رقابت‌های باشگاهی فوتبال وجود ندارد، اعلام کرد: شرایط برای حضور بانوان در بازی‌های ملی فوتبال فراهم شده است و احتمالا از اولین بازی تیم ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه آزادی خواهیم بود.

محمدرضا داورزنی در مورد امکان ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در زمان برگزاری بازی‌های ملی و باشگاهی، اظهار کرد: در شرایط فعلی تلاش‌ می‌کنیم که این اتفاق در بازی‌های ملی رخ دهد. ما دارای ورزشگاه آزادی هستیم که از شرایط مناسبی برخوردار است و دارای ورودی‌های مجزا، محل نشستن و سرویس‌های بهداشتی جداگانه است و محل رفت و آمدها به گونه‌ای است که مشکلی در این رابطه به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: با حفظ حرمت و کرامت بانوان می‌توانیم شرایط حضور بانوان در بازی‌های ملی را فراهم کنیم و این امکان در حال حاضر فراهم شده است و شرایط به گونه‌ای است که ورودی‌ها، خروجی‌ها، گیت‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محل نشستن‌ها به گونه‌ای است که هیچ اختلاطی بین حضور بانوان و آقایان وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که احتمالا از اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی بانوان حضور خواهند داشت، گفت: برای بازی‌های باشگاهی به دلیل این‌که بسیاری از استادیوم‌ها از شرایط لازم برخوردار نیستند امکان حضور بانوان مهیا نیست و اصلی‌ترین وظیفه ما حفظ حرمت و کرامت بانوان است و نمی‌توان در ورزشگاهی که ورودی‌ها و خروجی‌ها یکی است و محل نشستن‌ها و سرویس‌های بهداشتی به گونه‌ای است که برای بانوان دردسرساز می‌شود شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشیم.

داورزنی در پاسخ به این‌که اگر شرایط لازم فراهم شود آیا امکان حضور بانوان برای تماشای رقابت‌های باشگاهی فوتبال وجود خواهد داشت؟ گفت: این بحث بعدی ماست، اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم شود و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، می‌توانیم به این مساله بیندیشیم. هواداران باید رعایت اصول را مدنظر قرار دهند و محیط مناسبی برای برقراری آرامش و امنیت شکل گیرد و در این صورت است که امکان حضور بانوان به منظور تماشای رقابت‌های باشگاهی فراهم خواهد شد و تا به این شرایط دست پیدا نکنیم طبیعی است که شاهد حضور بانوان در رقابت‌های باشگاهی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: امنیت روانی، روحی و اخلاقی یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و بسیاری از افراد هستند که نمی‌خواهند در استادیوم رفتار ناهنجار ببینند و ما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم و رسانه‌ها نیز تا باید حد امکان کمک کنند و باشگاه‌ها نیز با انجام فعالیت حرفه‌ای شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از لحاظ وضعیت فیزیکی، روانی و اخلاقی به محیطی امن تبدیل شود. اگر این شرایط فراهم شود مشکلی برای حضور بانوان وجود ندارد اما در حال حاضر زیرساخت‌های فیزیکی مهیا نیست و در بسیاری از استادیوم‌های کشور امکان حضور بانوان وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم شکل‌گیری امنیت روانی و اخلاقی در ورزشگاه‌ها جهت حضور بانوان، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است در هیچ رشته ورزشی در مسابقات ملی مشکلی برای حضور بانوان وجود ندارد و خوشبختانه در رقابت‌های ملی وضعیت به گونه‌ای است که از فضای روانی، اخلاقی و امنیت مطلوب برخوردار هستیم و با حفظ شئونات می‌توانیم شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌هایی نظیر استادیوم آزادی و سالن ۱۲ هزار نفری که در آن‌ها رقابت‌های ملی برگزار می‌شود، باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)